|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Shark. Tack för tipset, men det hjälpte tyvärr inte. Hörde hur det började surra nånstans i motorrummet då jag byglade dem. Men ingen skillnad då jag drar runt motorn. :( |
|
|
Hej, trist! Har inte läst tråden så noga men som jag förstår de har du soppatryck så spridarna öppnar när du kör den på startmotorn men ingen gnista? Jag tror isåfall att problemet ligger i dme'n fungerar de verkligen att bara byta box med ews eller behöver den inte kodas om (samkodas) pga startspärren?...risk för att du redan fått det svaret! jag har hört att folk låtit sin orginal box torka i solen med gått resultat ? |
|
|
Så tipset är alltså att låta org dme torka ordentligt, hårtork? Om det är vevaxelgivaren så ska den väll inte ens ge utslag på varvräknaren när du vrider på nyckeln? |
|
|
Tjena. Bilen är nu inlämnad för vevaxelgivar byte och felsökning på det. Har inte riktigt tid att felsöka nått mer då jag pendlar 30mil veckovis till jobbet.. fick panik köpa en Renault för 5500kr. Jag vet. Döm mig inte! Men varvräknaren ger väl först utslag när motorn startar? Den rör sig då inte alls. |
|
|
J3n5: Du kan köpa ett par Bmw märken o sätta på Renaulten. Undrar någon så får du säga att det är en prototyp som du har fått äran att köra. |
|
|
Tyckte du nämnde att varvräknaren rörde på sig när du vred på tändningen, såg nu att jag läst fel.. Hoppas att det är givaren annars tror jag på en fuktskadad dme och när du prova den andra gick troligen startspärren in. Hoppas fransosen håller tills bmw är hel, för 5.500 är den kanske extrautrustad med flintstone drift? :D |
|
|
Goda nyheter. De ringde imorse efter att ha felsökt lite, de sa att jag verkar ha tänkt rätt med att byta vevaxelgivaren, finns inget vad de kunde hitta som blockerar att den inte startar utom den. De får in givaren imorgon så då får jag väl veta den slutgiltiga domen. Ska inte ropa hej ännu! Renaulten är en -90 med 1.7liters fyra som är brutalt karaktärslös. Tror toppeffekten nås vid 4000rpm fast varvstoppen slår i 6500. |
|
| Lär dröjja ett tag. De fick inte igång den. Ska bort och jobba 2 veckor. Förhoppningsvis är den klar till dess. Undra vad notan blir. Tur man fått förlängt på jobbet. | |
|
Låter ju inte jättekul! När de kommer till en 325 från mitten av 90talet finns det ju en gräns för hur mycket det "får kosta" också. trevlig helg |
|
|
Amatörer. De hade ingen koll vad det var för styrbox jag pratade om att jag bytt. De kunde bara komma fram till att det inte fanns gnista eller soppa. Någon av dem pratade om ett styrdon som ska sitta i handskfacket som kan ha gått sönder. Då måste man köpa ett nytt sådant och koda om på bmw. Tips, ideer...? Mvh Jens |
|
|
Ska prova grejja lite med det som heter EWS. Typ immobolizer system. Klippa en kabel, bygla hit och dit. Fungerar det inte efter det så vet jag inte vad jag ska göra. Har köpt mig en annan vinterbil allafall, inte bmw denna gång. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.