|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Tobbe75 |
Hur menar du ställa sig i maxläge ? Hur märker man detta ? Tobbe |
Tobbe75 |
Ska in till min mekare på Onsdag vi tycker att man kan höra ett vinande när man gasar så håller tummarna på antingen kass packning ngnstans lr sprucken slang Bilen har rullat 9400 mil Tobbe |
Tobbe75 |
Koderna återkommer 1159 och 1161 Tobbe |
|
Halloj Tror mig ha likvärdiga problem, dock utan motorlampan lyser. Har inte hunnit kolla om det finns några felkoder. Bilen går bra när man kör, om än lite trött av sig..... ;) Går hur fint som helst kall. Problemen kommer när bilen blir varm. Det rasslar och låter omkring toppen, samt att det känns som den vill. Motarbetar sig något vid minsta gaspådrag från tomgång. Ökar man varvtalet med bara hundra varv försvinner rasslet. Är nyfiken på vad lösningen blir i denna tråd. ***BME*** |
|
Tobbe75 |
Lovar att återkomma så fort det blir en lösning Nu är den inlämnad iaf Tobbe |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hade BMEs bil inne igår på felsökning, inga lagrade felkoder, dock gick den illa på tomgång på livedata så Lambdavärdena långt över vad som de skulle rätat till sig så fort man höjde varvtalet. Testade att byta en tändspole på en av cylindrarna som gick sämst utan resultat. Lossade kontakten till LMM, då gick bilen betydligt bättre och lambdavärden låg du under vad de ska göra istället. Så en ny LMM är nog inte fel, min beggade befinner sig i Skåne så jag kunde inte testbyta. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
Tobbe75 |
Ja den ligger i Min bagage men tyvärr tillsammans med min som är kass vill du att jag skickar upp båda 2 Tobbe |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kan vara bra att ha i felsökningssyfte. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
Tobbe75 |
Absolut maila din adress till mig på karlssontobias75@gmail.com Så skickar jag upp dom Tobbe |
|
En liten bump på denna tråd...... Har fortfarande kvar racern och sen i våras har den bråkat med mig riktigt ordentligt. Hackade o stannade av då o då vi körning. Alltså kändes som den vart helt stömlös, för att sedan hoppa igång igen. Kamgivarna byttes. Sen efter det så vill den inte alls vara med på tomgång efter den blivit varm. Stänger av 2:ans cyl. Fuel shut off. Har flyttat runt på tändstift, spolar o spridare, men icke då..... Har även fixat vevhus ventilation med en ny oljeseparator och urtvättade slangar samt nya kamkedjesträckaren och nya o-ringar till vaccumpumpen för bromsservot. Sen bilen var hos Hasso så har det bytts LMM och alla t-spolar och har gått rätt hyggligt fram tills i våras. Nu orkar jag inte längre.... Någon som kan ge mig något "matnyttigt" att prova, innan jag dumpar den.... //Bme |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.