|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Jonte520d. Det finns två options. S5ADA SPURVERLASSENSWARNUNG Lane departure warning Se film Länk Om du är ute och vinglar på egen hand :) S5AGA SPURWECHSELWARNUNG Lane-change warning Se film: Länk Dödavinkeln varnare, lyser i bakspegeln och sedan vibrerar ratten om du försöker svänga då. |
| Bägge tillvalen relativt värdelösa när nyhetens behag lagt sig. Visst lite fler knappar är alltid kul men nödvändigt, knappast... | |
|
Jaha tack Jörgen ! Trodde de hade något med automaten att göra ha ha :) Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
| bunf -> Båda tillbehören är fantastiska när man som jag regelbundet avverkar motorvägsetapper på 50 mil. | |
|
Bunf - förklara gärna för oss vari det värdelösa ligger i dessa tillval. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Döda vinkelnvarnaren har en förmåga att ibland varna för annat än bilar på förarsidan, på passagerarsidan varnar den ibland vid omkörning men oftast aldrig. Detta leder till att jag inte litar på den ändå. Vingelvarnaren har jag inte haft någon nytta av då jag aldrig somnat när jag kört, men visst den är förmodligen jättebra vid ett såndant tillfälle om man då har den aktiverad. Har du den i kombination med döda vinkelnvarnaren och råkar glömma använda blinkers vid filbyte ger den ju ifrån sig samma typ av varning vilket kan vara lite förvirrande. Jag har dock full respekt för andra som tycker systemen är behjälpliga vid bilkörning. |
|
|
Bunf - tack för input. Jag hämtar mån bil om en vecka så jag har ännu inte en bestämd mening om tillbehörens nytta. Vägen hem är >100 mil så jag har nog gott om tid att ta reda på det... ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Som sagt, det är rätt festligt till en början men personligen så har jag min vingelvarnare avstängd, dödavinkeln är aktiverad men ingenting jag varken förlitar eller använder mig utav. Kan ju också vara så att den behöver någon uppdatering av mjukvaran för att bli mer exakt, ska in på service snart så det återstår att se. |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
We got a new winner......:) här pratar vi nästa 500 000 i extra :) Länk |
| Ingen shadow line....sniiiik! | |
| Lite OT, kan man enkelt foliera eller byta de blanka listerna och railsen på en bil utan shadowline? | |
|
Jörgen - ja, sicken spec... Där ligger man i lä. Grattis till köparen av den bilen. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Personligen tycker jag att de matta aluminiumlisterna och railsen är skitsnygga på 5-serien, speciellt på en mörk bil med M-sport. Marin, jag har för mig att det faktiskt kostar extra med matt aluminium looken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.