AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
15.356

3 serien och barnvagn?

Sida 2 av 2
Har både en e61 och e91. E61 är större såklart. Vagn går in på längden ledigt med utrymme kvar. E91 går också vagnen in på längden. Dessutom har vi hundbur bredvid. Dock så äre en chihuahua vi har som "hund". Är en emmaljunga city cross vagn. Har sittdelen i den nu, den tar väl mindre plats än med liggdelen.
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Jag skrev tidigare "gigantisk" stol då den vi valde tar just väldigt stor plats. Länk
Anledningen till att vi valde den beror på att det var den enda vi hitta med justerbar lutning under färd. Problemet är att stolen "hänger" på baksätet med resultatet att grabben har väldigt mkt benutrymme men passargerarstolen får vara långt framskjuten. Har en vän som kör Saab 9-5 och dom har problem att i överhuvudtaget montera den stolen korrekt. Får knappt in den. Men för vår del används inte stolen fram så mkt då vi bara är tre i familjen. Men testa olika stolar är tipset som så många andra redan nämnt.

Mvh Martin
Visa användare
883
Vitoco
G61 530e RWD M-Sport Oxide Grey med 99% "allting på"
----------------------
Tidigare:
E90 320i M-Sport TiAg 08-12
F31 328iA+ M-Sport 12-22
G08 iX3 Charged Plus Carbon Black 22-24
Jag har en Bugaboo Donkey som faktiskt fyller bagageutrymmet ordentligt (djup och bredd), då plockar jag inte isär den utan fäller bara ihop den. Man kan lasta på vagnen om man vill men det känns inte hundraprocentigt att kasta upp tyngre väskor/påsar på den.. Men den använder vi bara när vi åker runt hemma i norrköping eller på kortare tripper, ska man iväg på en längre resa så får man väl fixa en mindre vagn eller plocka isär donkeyn och stapla den helt enkelt.. Man löser det på ett eller annat sätt om man vill :)

I baksätet har vi en Stokke Besafe Izi Sleep med isofixbas, inga problem för en normallång person på 170-180 cm att sitta helt ok i passagerarsätet framför. Blev dock en miss när vi beställde babyskyddet, visste inte att det fanns en variant som enbart funkade med Stokkes egna vagn så det kändes ju sådär när jag såg att den inte passade adaptern på vagnen.. (Förresten, om du/nån är intresserad av stolen så pma)

OT: Haft bilen i 11 månader nu och ska behålla den till nästa generation kommer, 5-serien i all ära men jag kan inte välja bort 3:ans smidighet och körglädje. Har precis fått första ungen och förhoppningsvis blir det 1 kanske 2 till i framtiden, man får helt enkelt make it work!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.