|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Om man vill ha mer effekt för att kunna dra husvagn eller så är säkert tipsen ovan rätt väg att gå. Men om man rakt av vill bli snabbare ger: # Bättre fjädring # Vassare bromsar och framförallt # Bättre däck mycket mer effekt för samma pengar. Alla vägar svänger för eller senare.... ;-) Mvh / Micke R Vita Grenrör - Röda Ändrör! |
|
tqs |
Jag tycker nog att ett begagnat M50-insug + unichipmappning till en 328 verkar ge hyfsat med hk för pengen. Generellt sett håller jag dock med om att "trimmning" av chassit troligen är roligare än att försöka skrämma upp en sugmotor utan att turbo/kompressorkonvertera. |
|
Anders S: Jag har inte mappat min, tycker den går ok och lägger därför hellre pengarna på annat. www.malte-racing.com |
|
|
tqs: Jag håller med dig fullständigt, det känns lite sådär att försöka trimma en sugmotor, men om man redan har förbättrat väghållning och bromsar och inte nöjer sig med effekten.. vad gör man inte för att få lite bättre flås i alla fall... *ler* Jag blir ju trots allt frånåkt som bara den utav en polare, känns nästan som om man ger fullt med backen i.. Drygt men sant. /Fidde |
|
|
Yttreligare en fråga till er som brukar köra bana med era 328:or: Har ni när ni har kört råkat ut för att ha fått ventilknackningar? Jag råkade nämligen ut för detta igår när jag körde RS-bana. Men knackningarna försvann när bytte oljan. Sedan körde jag ytterligare en gång och samma sak igen, men denna gången slutade de efter en stund. Därför undrar jag nu om det finns någon anordning som gör att oljetrycket hålls uppe även när det börjar svänga ordentligt. Typ som en skvalpplåt eller så? Snälla hjälp mig med detta. Vill fortsätta att köra bana men inte om det skall kosta mig en motorrenovering efter varje rejs... Alla svar mottages varmt! //Fidde |
|
|
Fidde, Har tyvärr inget tips att komma med. Ska man köra bana ska man ju helst ha en riktig "sportbil" med dubbla oljepumpar eller dyl. :( På M5:an finns denna "grunka" enligt informationen som jag hittade här: Länk -------------------------------------------- Länk |
|
|
Jag kör på sommaren med 15-40 mineral olja , och det motverkar tendensen till viss del Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.