|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| HK är betydligt bättre än standard samt hifi. Tro mig jag har testat alla :-) | |
|
Någon som har lyssnat på HiFi i nya 3/4 serien? Har HiFi i vår 325 cab -10 och det är katastrofdåligt. absolut inte värt pengarna. Bättre att låta ngn ljudfirma byta högtalare för 6000:- eller vad det kostade. Extra dåligt av BMW eftersom HiFi i X5 för samma pengar låter kanon för pengarna |
|
|
Förresten ang motorerna. Just motorutbudet gör nog att det inte blir någon uppgradering för mig. Åker inte 4 cyl i en bil för över 500k och för pengarna som en riktigt bra utr 335 kommer att kosta så börjar man komma upp i prisklassen där det finns annat att välja på. Allt är den totalt missvisande EU cykelns fel. Testa en 328 4 cyl mot 325/330 under normala verklighetstrogna förhållanden så blir nog inte skillnaden så stor. Vår 325 cab går på 7,9-8,2 och då är det absolut ingen snålkörning |
|
|
Jag har mycket erfarenhet av BMWs egna ljudanläggningar. Standard, Hifi Pro, DSP, Harman/Kardon, Individual High End Audiosystem. Det enda jag inte avnjutit ännu är Bang&Olufsen. 1 och 3 serien är väldigt lika på denna punkt, framförallt i sedan och coupé utförandet. Jag valde själv HK som ger ett betydligt finare och renare ljud med fler högtalare som levererar bättre ljud, framförallt i högre volymer. Basen är väl det som släpar efter i alla BMWs anläggningar, diskantljudet och fylligheten har blivit mycket bättre på sistone men såklart finns det ju eftermarknads som spöar skiten ur dessa. Individual High End Audiosystem i en X5 t.ex. motsvarar i mångt och mycket HK i en 1-3 serie så det beror oerhört mycket på vilka modeller man jämför och inte vilket tillval. Medan Individual i E92 spöar både ettans HK och Individual i en X5. X5 käkar upp så mycket ljud, speciellt när det spelas högt och då är det väldigt svårt att även med equalisern ställa in rätt inställningar för blandad musik. Det är åtminstone min uppfattning om det hela. Jag tycker att om man är någorlunda kräsen så är det alltid värt att gå upp en nivå när det kommer till ljudsystemen för standard är faktiskt inget annat än piss och hifi klarar av sända radiomusik medan övriga är mer finstämda för trogna och seriösa bilmusiklyssnare........ |
|
| Var inne på bmw.se och hittade ingen prislista. Finns det någon officiell/inofficell än? | |
|
428 384,000kr 428XI 404,500kr 435 473,000kr 435XI 493,000kr 420D 380,000kr |
|
|
Wiberg och Stilren och Gittarjohan: Ja har nog bestämt mig för HK hade hifi på e92 och som ni säger det lät inget vidare och då kostade det 5600kr år 2006 mot dagens hifi som "bara" kostar 3900kr. Gittarjohan: Håller tyvärr med dig när det gäller motorerna tänk vad en tre liters sexa på 218-272 hästar hade gjort för min själ:) Min 325i e92 var mycket bränslesnål och en fantastisk gång och ett fantastiskt ljud. Fan för 4or.... Och med all respekt för alla som har ?35i som jag vet är en alldeles fantastisk maskin. Jag är tyvärr alldeles för ekonomisk eller snål eller kalla det vad ni vill men för en två dörrars 3 serie som är ju det jag ska köpa. Och då är 90 loppor en ganska så stor utgift för en 4 serie och på 435i skulle jag vilja ha mer utrustning en på den snål utrustade den 428 som jag vill ha. Så en 435 kommer landa på i runda slängar 530 till 550 loppar efter rabatter för mig. Och för de pengarna hade jag köpt en Porsche. Superstar: Du kan bygga bilen på bygg din bmw på bmw.se och där har du alla priser. Kör försiktigt så att du inte skadar någon! (eller din BMW) |
|
| Enligt information på bmw.de så verkar 60:40 fällning av baksätet vara standard och 40:20:40 är tillval | |
|
damaen: Tack så mycket för det då kan jag ta bort 40:20:40 då för det kan väll inte vara så att det skiljer på tyska o svensk sålda bilar? Och konstig att ingen kan svara på detta på Bmw! Nu har jag börjat förhandla med priset med några återförsäljare och det går långsamt åt det hållet som jag är villig att betala:) Kör försiktigt så att du inte skadar någon! (eller din BMW) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.