|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej på er duktiga tyckare och kunnare! Nu är jag på väg tillbaka och som jag har saknat BMW. Efter att ha åkt CX60r till C30 och nu senaste 1,5 året A5 cab. Så har jag abstinens efter bmw igen. När e92 kom för 7 år sen. köppte jag en ny direkt. körde 9200mil på 55 månader. Jag bytte torkarblad en gång, rattlåset gick sönder och så fick jag betala för en oljeservice. Inte nog med det var ju 325i grymt bränsle snål och gick jätte fint. Sen beställde jag en XC60 inte lika kul........ Men nu ska det bli åka av igen:) Jag är sugen på en 428i med: ZCE Advantage Edition 302 Larm 508 PDC fram o bak 6NS Blåtand Professional 337 M Sportpaket 2PL 19" 442 M fälg 248 Värme ratt 688 Harman Kardon eller HiFi vad tycker ni är der värt mer priset?? 465 Fällbart ryggstöd Kan det stämma att man ska betala 1900kr för det?? Har jag glömt något viktigt eller något bra att ha?? Vilken färg ska jag välja Alpinvit, Glaciärsilver eller Melbourneröd fördelen med vit ingen metallic -8200kr vilken passar tycker ni?? Jag hade varit jätte tacksam för några råd och tipps i denna afären! Kör försiktigt så att du inte skadar någon! (eller din BMW) | |
|
Av de där färgerna faller min röst på Melbourneröd! P.S. Heter du Ted..? :) |
|
Karl-Hilding |
Fattar inte varför du skriver "är på väg tillbaka och som jag sakntat BMW" Du är ju tillbaka? Enl. din profil såäger du en BMW 325 ci -07. |
|
Sani ja röd är min absoluta faforit förg på bil alla katogerier men min 325 va röd och min a5 cab är ju också misanoröd som jag kör nu. Så det kan bli lite mycket rött tyvärr. Sen jobbar jag som brandman om du förstår vilka gliringar jag får för röd bil:) Jag heter Jon.' Karl-Hilding jag bytte till volvo i juni 2011 och vet ej hur man byter bil i profilen. Och om du läser det jag har skrivit så ser du att jag inte har haft någon "bil" sen dess:) Kör försiktigt så att du inte skadar någon! (eller din BMW) |
|
|
OK, då e jag med. Personligen tycker jag inte att solid vit är någon färg som lämpar sig på en fin BMW, vet att majoriteten inte håller med mig om det dock.. :) Melbourne är snyggast av "M-färgerna" här, med Estoril tätt efter; anser jag. Jag tror förresten Karl-Hilding förstod, han måste bara markera (jämt). |
|
Karl-Hilding |
Ok, jag läste inte hela ditt inlägg - kan ju vara en fördel - därav min undran. Gå in på Min sida i rutan till vänster. Där ändrar du till din nuvarande bil. En av grannarna har en vit C220 -13. Grymt snygg i den färgen. |
| Vit eller silver samt Harman om du värderar bättre/bästa ljud som 4:an har att erbjuda så att säga. Vet ej vad exakt paketen bjuder på men xenon, automat om du gillar det, taklucka, adaptiva kurvljus samt tonade rutor är också plus i mina ögon. Auto avbländbara inre och yttre speglar saknar jag med dippfunktion på höger sida samt el uppfällbara vilket är mkt nice. | |
|
Sani: håller med dig om färgen, jag velade -06 till e92 mellan vit och röd och det var ju för 7 år och då borde jag i så fall valt vitt. Och den blå är ju så snygg men jag vågar inte köpa den. Stilren: xenon är standard på cupen. Automat vill jag inte ha. Taklucka skulle jag köpt på en touring eller på en GT som har panorama. Men den lilla taklucka som erbjuds är för liten tycker jag. Adaptiva hade jag på 325 och det var ju en bra sak men inte för 5700kr. Tonat hade jag beställt till en touring men det blir för lite med bara tre små rutor tycker jag. Auto avbländbar inner spegel har jag haft på mina tre senate bilar men ärligt talat så märker jag ingen skillnad om den är på eller av. Är det ingen som vet varför 465 genomlastningsystem kostar 1900kr. Är det att 50:50 fällning är standard. Och att detta är 40:20:40 system som de tar 1900kr för. Eller går det inte att fälla alls om jag inte beställer det?? Sen undrar jag vad 6WA Instrumentkluster med utökat innehåll är för något?? Kör försiktigt så att du inte skadar någon! (eller din BMW) |
|
|
Är det inte motsvarande ski-sack dom syftar på? Annars har dom iaf kallat det för fällbart eller delbart baksäte innan. Adaptiva xenon är helt klart plus. Och tonade rutor framförallt på en vit m sport coupe. Gör väldigt mkt precis som 19". Istället för taklucka automat etc hade jag tittat på lite M Performance prylar :-) |
|
|
Stilren: Men konstigt att det inte finns någon som vet om vanligt fällbart 50:50 är standard det var det ju på e92. Och det räcker grymt för mina behov. Om jag köper vit så hade jag tänkt att ta tonat faktiskt:) Men just nu lutar det åt Mineralgrå men om en halvtimme säkert någon annan färg som jag vill ha.... Undra hur mineralgrå ser ut med M-paket?? Jag minns dom adaptiva och de var ganska så bra faktiskt så det kan ev bli sådana igen. Kör försiktigt så att du inte skadar någon! (eller din BMW) |
|
Berra |
Beställde en 428xi för någon vecka sedan och enligt säljaren så gick baksätet inte att fällas alls om man inte beställde delat baksäte. Delningen är 40:20:40 som nämnt tidigare i tråden. Så delat baksäte känns som ett val som måste med. |
|
Tack Berra! Vad beställde du för mer utrustning? Och hur lång leverans tid fick du? Kör försiktigt så att du inte skadar någon! (eller din BMW) |
|
| Svankstöd. Behövs PDC fram? Fällbara nackkuddar bak? | |
Berra |
Beställde en 428xi med följande utrustning: Estorilblå med Alcantara antrazit M sportpaket Accentlist Estorilblå matt Interiörlist Aluminium Hexagon Advantage Edition (stöldlarm samt PDC bak och fram mm) M sportbromsar (2NH) Adaptive M suspension (2VF) Dragkrok Tonade sidorutor samt bakruta Velourmattor Automatiskt avbländbar innerbackspegel Fällbara ryggstöd Hifi högtalarsystem Fälgar dubbeleker 442M Bensinvärmare samt vinge baklucka kommer eftermoteras. |
Berra |
Prel leveransvecka blev 43. |
| Ta en 435 istället å få en motor värd namnet...... eller ta 420d om man ska tänka ekonomiskt. maken till mer karaktärslös motor än dom nya fyrcylindriga bensinarna e svår att hitta... massor med kraft å bra utsläppsvärden... Men karaktär som en toyota avensis från 2002..... | |
|
turbo4ever: Svankstöd finns på ev listan. PDC fram är gratis men jag hade nog köpt det en då. Fällbara nackkuddar bak finns inte. Berra: bilen kommer bli hur fin som helst! Estorilblå tycker jag är den snyggast färgen på denna bilen men vågar inte ta den. För jag fråga hur mycket du fick i rabbat. Jag har inte kommit ner till det priset som jag vill betala en. Jag trodde man kunde få 10% på privat köp men det verkar svårt men jag är inte färdig förhandlad en. Är det någon som vet hur stor skillnad det är på HK o hifi ljudet?? Är det värt mer priset?? Sen undrar jag vad 6WA Instrumentkluster med utökat innehåll är för något?? ErikThörn: Jag är nog en av de personer som är mest ledsen att det inte är en rak sexa med silkeslen gång. Utan en förbannad fyra:( nu för tiden. Men 90 loppor för extra för 435i nej då köper jag hellre en annan typ av bil. Kör försiktigt så att du inte skadar någon! (eller din BMW) |
|
Berra |
Vi har någon form av tjänstebilsavtal med BMW men vet inte exakt vad det ger. Som tur är så håller inte jag i ekonomin! Min bil har jag köpt för att åka gott och säkert med i många år. När leasingen är slut efter tre år så kommer bilen att köpas loss och därefter köras några år tills nästa coupé kommer från BMW. Vill jag ha en bil för bana eller med gott motorljud så finns det bättre alternativ. Att motorn inte kommer låta som sexan jag har nu är bara att acceptera. |
|
Pileman>> 10% på privatköp hos BMW är svårt, speciellt på en helt ny modell. De som lyckas verkar vara de som har god kontakt med sin säljare och köper flertalet bilar. 6WA innebär att en större del av klustret är en LCD-skärm och visar därmed lite mer information (utan 6WA får du bara skärm på delen mellan mätarna, ungefär som på E9X). Den här posten visar skillnaden: Länk Angående Hifi vs H/K är det nog en priofråga, klart är att H/K låter lite bättre och ger lite mer inställningsmöjligheter. Men värt skillnaden, det är nog bäst att provlyssna själv om du är osäker. Jag tycker själv det är värt skillnaden. M-paket och vitt tycker jag passar fint ihop, men silver är aldrig fel det heller. Rött är en personlig favoritfärg, men det lät som att det kanske var dags för någon annan färg? :) |
|
|
Wiberg: Jag har en bra kontakt men nu är han tyvärr pappa ledig till i januari och så länge vill inte jag vänta med en beställning... 6WA ser ju bättre ut men är det värt 1700 är frågan?? Jag tror nog att jag kör på HK hade hifi på e92 och det lät ju inget vidare men BMW har ev blitt bättre på det är det någon som vet?? Idag har det varit vit med tonat eller röd men i natt var det Estorilblå det svänger hela tiden:) Tack för hjälpen:) Vad väntar du på för bil?? Kör försiktigt så att du inte skadar någon! (eller din BMW) |
|
|
Inga problem! :) Jag väntar på en F31 335i xDrive, med lite flyt kommer den i veckan men jag vågar inte hoppas på för mycket.. Snart är det i alla fall dags, vilket ska bli grymt skönt. Är utan bil för tillfället och det blir segt i längden. Jag tycker absolut 6WA är värt 1700 kr, det blir ett klart snyggare instrumentkluster med mer information möjlig på ett ställe som är lättare att kasta en snabb blick på jämfört med iDriven. Många på f30post.com verkar nöjda med Hifi-paketet, det är grundpaketet för USA-sålda bilar. Å andra sidan, alla som jag läst om som har beställt H/K-paketet har varit nöjda med det också och känt att det har varit värt pengarna, men det kanske inte är någon som vågar erkänna annat.. I de bilar jag har provkört har jag helt klart tyckt om H/K och känner att det är värt extrapengarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.