|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Stämmer att Autopartner är en stor kedja och det är väl ganska tydligt vilken av anläggningarna det handlar om här :-) När jag skulle köpa min X3 var faktiskt ovan nämnda firma en av de utvalda dit jag mailade och bad om offert. Eftersom jag aldrig fick svar så antar jag att de har de kunder de behöver för att hålla ruljansen igång... Och när man köper ny bil räcker det ju med en tillmötesgående säljare som ger en bra deal så för min del gjorde det inget :-) Personligen tror jag deras strategi (och även den Alexander förespråkar) funkar på kortare sikt alt om man har ett varumärke som säljer sig självt men för att expandera behöver man ofta ta alla kunder man kan potentiellt få, även de som kan anses "besvärliga" av vissa. |
|
| Stämmer lus, detta gäller bara Linköping vilket det också står i trådrubriken | |
|
Prova att kontakt lr beställ reservdel via deras kundtjänst "telefon" Har ni tur så kanske man når någon dagen efter med tätat ringningar. :/ |
|
|
Överhuvudtaget är det ju märkligt hur dåligt vissa BMW åf svarar när man mailar dem intresse per mail. Mailade ut offertförfrågan i fredags till nio olika åf, endast en (1) har svarat mig (och iofs meddelat att en annan person skall återkomma som ännu inte återkommit). Skulle jag behandla mina kundprospects på samma vis blev jag inte långvarig i min bransch. /Anders |
|
|
AlexanderK: Dom inlägg du har lagt in på AP har oftast ingen logik alls vad jag kunnat se, du är mest som någon annan sa "know how" "jag vet bäst, jag kan allt!" Men detta svar du gav nu var nog fan det märkligaste jag läst över huvud taget på nätet på väldigt länge! Hur f*n kommer du fram till att TS är jobbig "som du håller på"? Jag förstår precis vad han menar, klart han vill ha kontakt. Innan någon annan hinner före på bilen. Sen att bilfirman beter sig som idioter, fine! Upp till dom om dom vill mista ännu en kund, som dom inte verkar ha så gott om! Jag blir sjukt irriterad och förbannad på inlägg som dina AlexanderK! Försök tänka lite innan du uttalar dig! TS har dessutom skrivit ett mycket välformulerat mail till firman! Säger bara en sak: Kunden har alltid rätt! |
|
| Säger 1 ord bara:BORDERLINE syndrom!!!! | |
|
Håller med Anders ovan - märkligt att många ÅF är så dåliga på att svara via mail. Mail är ett fantastiskt redskap där man på ett tydligt sätt kan förmedla sina frågor och få svar när det passar båda parter. Telefonsamtal kan vara betydligt kärvare, någon är på lunch eller sitter i möte ex. Tyvärr är det så att märken som BMW, Audi mfl säljer 70-80% till företag - de bryr sig inte mycket om privatkunderna längre. Om man inte regelbundet köper nya bilar av samma handlare vilket är få förunnat :-) |
|
| Alexander du kan inte mena allvar med ditt inlägg. Om alla säljare arbetade efter den modellen så skulle långsiktiga relationer och affärer verkligen blomstra. Och som kund skulle man behöva känna sig dålig och jobbig om man bara ville komma i kontakt med rätt kontaktperson för ett objekt. OMG va jobbar och bor du isf. Ursäkta mig men så känner jag efter läst ditt inlägg. Inte klokt! | |
| Con ska du beställa reservdelar till bmw i linköping ska du prata med Tommy.. den andra som är där svarar inte i telefon och han är både otrevlig och okunnig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.