|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Det tog åtta månader för Autopartner att sälja min 320d EDE sedan (2010). Den hade HK, dieselvärmare, halvskinn, lite msport-grejer, space grey metallic, ny vindruta, allt avbländbart. Dom fick 215.000 för den. Min firma fick 200.000 vid inbytet. Det är inte lätt att sälja bilar, helt klart. Sedan är nog svårare än coupé. | |
| Ja min hade Xenon också förstås. Utan det känns bilen 90-tal tycker jag och det är nog allt fler begköpare som tycker med. Regnsensor... Det var en hel del på bilen och listpris var 383000 men efter 5000 mil och två år lyckades dom bara sälja den för 215.000 alltså. Mindre utrustning och privat blir förstås långt under det priset. | |
Verdi |
När jag sålde min manuella 320d -08 E90 för två år sedan så var det ett jäkla intresse. Fick 174' eller nåt för den. Satte ut annonsen på en onsdag och den hämtades på fredagen samma vecka. Den hade gått 9300 mil och var rätt basutrustad. Xenon, sportchassi, komfortpkt, halvskinn. Eller också hade jag en himla tur. :) |
|
Det finns alltid en marknad för volymbilar. BMW 1, 3 och 5-serie med hyfsat snåla dieselmotorer och gärna i 5-d / kombiutförande hittar alltid köpare. Marknaden för begbilar i klassen 500 000+ är däremot betydligt mer begränsad på privatmarknaden och ett kunna hitta ett sätt att erbjuda finans är nästan ett måste. |
|
| Verdi: jag hade samma erfarehet som dig, jag tror att det är stor skillnad i intresset om man sitter på senaste modellen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.