|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Visst kan det tyckas arrogant att skriva seriösa ringer men efter jag lagt ut vår tredjebil på blocket igår fick jag gå in och ändra annonsen efter en timme, de höll på att ringa sönder telefonen och skambuden rasslade in. Jag bor tyvärr i Malmö och att sälja billiga bilar här känns som en resa till en marockansk basar, vill man inte backa med 50% på annonserat pris blir de nästan förbannade. Nu har jag hittat två seriösa intressenter som mailade mig och de ska titta på den i morgon, blir den inte såld ställer jag nog av den och har den som reserv istället för att besöka basaren igen. Lycka till med din försäljning, när jag sålt mina förstabilar brukar jag kolla vad jag skulle få i inbyte och lägga på runt 10", då har de alltid hittat ny ägare men det förutsätter ju att du har tänkt att köpa en ny bil. Vad ligger en likvärdig bil som din på hos en bilfirma? |
|
| Bilfirma från 169 och uppåt men då gott minst 7000mil | |
|
Tobbe76: Privatmarknaden är inte död, jag sålde precis min 330 efter 1 dygns annonsering med ungefär samma pris som din. Fick egentligen inte några tokiga skambud eller otrevliga spekulanter. Några bytesförslag mot M5 E60/61or, samt ett "anonymt" sms bud. Min bil kanske inte är exakt samma köpare på med ge inte upp. Tanke: Om däcken är bra så skriv det. Bara där sparar ju köpare en massa pengar. |
|
|
Lite offtopic när vi ändå var inne på annonser, det absolut värsta jag vet är när folk skriver "provkörning med mig bakom ratten", Sen kostar bilen typ 150tkk, och tror att det är en lambo eller nå :).. |
|
Verdi |
Samma sak där. Är självklart för mig att åka med på provkörningen så det behöver inte skrivas ut. |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Kompisen sålde en sv-såld 535daT-06 i måndags och jag en 530daT-11 ,så helt dö är den inte, även om den är trögare idag, även om min tog månader sälja. Men jag hade en som var lite dyr och välutrustad,och målgruppen är då mindre efter som alla vill ha men få vill betala extra för det. |
| Jörgen -> Vad blev slutpriset? | |
|
Det här är att bilmarknaden är död är enbart ett faktum på autopower. Jag har sålt bil på princip alla årets månader. Sålde min 525d förra augusti exempelvis. ------- //Lövet |
|
|
Det största problemet är att en Sedan attraherar betydligt färre köpare än motsvarande Touring. Personligen tycker jag även att xenon är ett måste, vilket din bil saknar. Vet att många även har dragkrok som krav. Priset är dock helrätt. Bara att vänta ut de få intressenter av sedanbilar som finns. |
|
|
Tror många som köper 4-5 år gammal bil inte tänker så mkt på vad all tillvalsutrustning kostar.. Lätt å hitta listpriser men de är oftast i grundutförande.. Så har man lite extra Kanske det kan vara ide att skriva dit vad den kostade som ny.. "... tygsäten e för veganer :o) " |
|
|
Att en touring skulle vara lättare att kränga än en sedan är inte min erfarenhet. Typ 90% av alla 3-serie är touringar, och naturligtvis utsatta för större konkurans mellan bilarna. Sedaner köps huvudsakligen av "icke etniska svenskar" och den kundkretsen är ganska stor! Typ 10% av befolkningen. |
|
| Marin -> Har du kvar din 730, eller är den såld? | |
| Har den kvar. Står i min profil :) | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Pettan, vet inte, tog en bil i inbyte. Men ca 400 |
Verdi |
Jörgen, Månader? Din var väl ute i omgångar i typ ett år? ;-) |
| Nån som känner till Sammys bil i Helsingborg? Ringer och lovar sälja den inom 5dagar. Är dom seriösa? | |
|
Skojjare enligt mig, Men företaget har varit reg sedan 2003 |
|
|
Om de vill att ska skriva över bilen på dem är de definitivt skojare. Aldrig hört talas om dem och vid förmedlning behöver man inte skriva över ägandet förrän bilen är såld. ------- //Lövet |
|
|
Ta bort annonsen och ta lite nya bilder och lägg sedan ut den igen med den feedback du fått i tråden. Sätt priset till 145kkr och kolla responsen, ibland är marknaden bara konstig så kanske får du napp. Ett ex. När jag sålde min 320 E46 (jämngammal med din) var det stendött när jag begärde 165kkr inkl vinterdäck. Trots att jag var billigast inom en radie på 35 mil. Gick sedan ned till 145 utan vinterdäck och då jäklar började telefonen gå varm. Såldes inom en dag för utsatt pris men behöll vinterhjulen. Sålde sedan vinterhjulen separat för 7kkr i november och på så sätt blev affären ändå OK tyckte jag. Personligen har jag bra erfarenheter att sälja bil i Aug/Sep då många börjar nytt jobb eller flyttar och behöver plötsligt en extra bil. |
|
![]() 2.226 530d G31
eller gör som denna, lägg kärlek i annonsen.. haha. Länk Grym annons, man blev nästa sugen. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.