|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Jag bara undrar hur långt era bmw har gått som mest! Jag är bara intresserad vilka vilka modeller som verkar hålla längst. Min bil har gått 23 000 mil. Jag hoppas att den har en del kvar. | |
|
Länk "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
26000 mil... Byta olja & filter minst var 1000:e mil och kör lungt tills motortemperaturen är uppe i normal.....Det är bästa medicinen för att dom ska hålla länge! |
|
| Den går så länge du orkar reparera den. Hur långt är alltid en prisfråga. Efter ett antal mil har du kanske bytat halva bilen. | |
|
60.000 mil hittills med en 3.0S -72. Går fortfarande bra men börjar bli litet trött på låga varv! Gör dock lätt en bra bit över 200 fortfarande!. Drar runt 2-3 dl olja per 100 mil om jag kör vettigt! Har bytt topplock, oljepump, koppling, ganerator, ett par kamaxlar och ett antal vattenpumpar. Har dessutom bytt från förgasare till insprutning. För övrigt en växellåda, en omgång hjullager, ett par omgångar bromsskivor, styrsnäcka, servopump mm och massor av andra småprylar. Om jag bara har tid och lust blir det nog inga problem att hålla liv i den i lika många mil till. Har reservdelar från 3 skrotade bilar vilket nog kommer att behövas med tanke på att det knappast kommer att bli lättare att få ta reservdelar i framtiden. Per L |
|
|
provkorde en 318is -90 28000mil, kunde tro att den hade gått halften så långt! Bilen var iof servad exakt enligt bok hos bmw. -Ett liv, lev nu- |
|
|
min 323i har rullat 25600 hårda mil och går fortfarande fint.. /Jimmy Länk |
|
|
Min har gått 18200 mil, men det känns inte ens som om den har gått hälften av det. Som sagt regelbunda servningar och lugn körning när motorn är kall så håller motorn länge..... Mvh |
|
|
Elhe: Kan det möjligtvis ha varit en vit is i Göteborg? Såg en sådan tillsalu... Min skrothög: Länk |
|
|
Min 528i -87 hade gått nästan 30, och gick perfekt. Bara korrekt servad och hårt körd... ...BMWLundqvist.... |
|
| 23000mil snart på 325:an....Går klockrent!Fast för tillfället går den inte alls pga av ett STORT litet missöde(klanteri från min sida,vågar inte ens skriva vad ja lyckats med men de kommer aldrig hända igen,garanterat.Inget med de maskinella utan nåt "kosmetiskt") | |
|
Kom igen nu Dawwe! Har man sagt A får man säga B! Jag blir ju nyfiken... Min skrothög: Länk |
|
|
Dawwe !!! nu måste du bara berätta resten... Gött att åka BMW |
|
| min 318is har gått 32000mil och går nog många till! bra servad bil går valdigt lange!! | |
Aldric |
Passerade 20 000mil förra veckan, bytte kamrem, olja, oljefilter, luftfilter och tändstift idag. |
|
Om jag äger min bil i 50 000 år till så kommer den att rulla då oxå utan problem. Frågan är?????? Vem kör och hur servar han/hon/de |
|
|
Kom igen nu Dawwe |
|
|
För övrigt så har min precis passerad 15000mil. Tyvärr bara 3000mil i min ägo men det har varit 3000 sköna mil. Gött att åka BMW |
|
| Ja kan väl bara säga som så mycket att man skall stänga allt ordentligt innan man kör...Hade faktiskt tur att de bara blev så "lite" skador som de blev kunde gått mycket värre... | |
JBR_ |
Dawwe: oljeläckage? =P Mvh/JBR |
| JBR_:Om de bara vore så väl...Kan väl säga som så här....Plåten blev rätt bucklig...Men ny del e redan beställd själv original!!!Sen så blir de lack så fort ja fått ditt den...Många tusenlappar blir de.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.