AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
7.903

Köpråd 135i

Sida 2 av 2
Fick tips på att det kan handla om att framdäcken är lite sämre än bak. Annars tycker jag mig känna igen samma tendenser från min förra e91a. Den vill liksom vandra runt i de farterna. Kortare hjulbas bidrar nog också en del. Sen är det kanske personligt smak och tycke. Jag gillar när bilarna spårar som "tåg" :) inte som vildsinta gokarts.
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Min förra 135:a var rock-solid ända in i fartspärren, kanske läge att göra en hjulinställning? Sen är det ju inte orimligt att stötdämpare och bussningar börjar bli rätt trötta run 12000 mil.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
LfD, det kan vara en fråga om smak och tycke. Jag körde mycket gärna fort med min E90 som jag hade tidigare. Den var mycket förtroendeingivande, men den var inte som ett tåg. Den var responsiv och precis i höga farter och det fanns absolut ingenting som motiverade att man skulle ta det lugnt, förutom trafiksituationen och farbror blå. Jag tror inte att en E91 är nämnvärt annorlunda.
Jag har kört 210 med min (nercabbat dock! :D ) i 210kmh & då var den stabil! Min förra bil en Lexus var ostabil i över 160. Det är med största sannolikhet dina hjulvinklar!
Grattis till köpet btw. Den måste gå så in i h**vete!
Tack för alla svar. Får investera i en hjulinställning då :) Gällande bussningar och stötdämpare så känns bilen, med handen på hjärtat, riktigt fast i "hullet"
Sen ligger jag ju inte direkt ofta i 200 :)

Tack Grodis, ja den är hysterisk! Perfekt dagis-kärra till frun..
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Grattis till bilen!
Tyckte nog att min 135a kunde bli lite "hoppig" på våra fantastiska (ironi*) svenska vägar när man kom upp i högre farter men aldrig orolig, som föregående talare sagt så kolla hjulinställning och vad det är för däck som sitter på. Hade på min 120d olika märken på fram/bak däck vilket resulterade i katastrofal väghållning.
Tack Corzair,

Jo det blir hög prio på det!
Ag
396
Agathorn
BMW 135ia Coupé -08
Jag gjorde hjulinställning på min 135:a efter köpet. Det var visst väldigt mycket negativ camber på den.
Den är klippstabil i höga hastigheter så något mindre ska du inte nöja dig med!
Någon som känner till vilken färg slutröret på avgasröret på en 135i har original?
Visa användare
47
Micke67
330e M-Sport G21 -21. 430i GC -18, såld.
Svart har jag för mig.
Ok, tack för hjälpen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.