|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Vad tycker ni? Någon som känner till bil/ägare, historik eller något man skall vara extra observant på? Tack på förhand. L-F-D | |
| Personligen är jag inte förtjust i vad ägaren till den bilen gjort med luftfilterboxen. | |
|
Trimmet är gjort hos bmw enlig ägare, ingen värdehöjjare men det stör inte mig. Några andra tankar, ideer? L-F-D |
|
|
Försöker hitta en vin dekoder utan framgång. Någon här som kan hjälpa med det? Sista 7 siffrorna i chassienr: 50VG942 |
|
|
Testa med de sju sista tecknen VG94221. Då kommer den upp på bmwarchiv.de Trimmet är självklart inte gjort hos BMW. Har säljaren endast ägt bilen sedan i juni?! |
|
|
De där luftfiltren torde ju suga i princip enbart varmluft. Normalt sett knappast en effekthöjare. ------- //Lövet |
|
|
LfD: Den bilen är inte trimmad hos BMW utan ägaren talar osanning. BMW har inget Power Kit som ger 375hk. Inte heller säljer de någon sådan dålig lösning för luftfiltret som ses på bilden. |
|
|
Tack för alla svar. Perfekt med utrustningslistan. Gällande trimmet så förstår nu att det inte är bmw som ordnat det men tycker endå inte det är negativt. Den känns lite fattigt utrustad. Vidare säger ägaren att han endast haft den som en sommarbil (tycker det e ok) men har en del ångest för hela 8 ägare på bara fem år.. Känns som någon hittar ett allvarligt fel och lurar nästa som i sin tur.. Men kan vara paranoid. Hur klarar bakaxeln sig på 135:or? Turbos, lever de längre än 12.500 mil? Vad skall man egentligen lyssna efter eller kolla efter specifikt på 135:an? |
|
|
Du måste kolla hur många av de 8 ägarna som faktiskt har använt bilen. Inte ovanligt att bilfirmor säljer vidare, att bilen ägs av leasingbolag till en början osv. Min far hade tidigare en bil med 5 ägare. Han var den enda som någonsin kört bilen. Resten förklaras av att arbetsgivaren bytte leasingbolag två ggr, sen köpte han loss den osv. ------- //Lövet |
|
|
Jag får se om jag kan skaka fram tidigare ägare. Nästa fråga, Varför står den osåld? Någolunda rätt pris (enligt bilpriser) och billigast i sverige, om inte europa.. Finns 135an med exteriört m-paket från fabrik? |
|
|
Det är en bil som lockar en ganska liten målgrupp, det tar tid att sälja sånt. Dessutom är den ganska basutrustad, har exempelvis textilklädsel. Köparna är kräsna och vill ha mer antagligen. Hade det varit en 335Ci till de pengarna hade den säkert varit såld. ------- //Lövet |
|
|
Säljaren har alltså bara haft den i två månader? Vill du ha en komplett lista på ägare så kontakta transportstyrelsen. Du bör defintivt prata med ägaren som sålde till nuvarande. M-stötfångare är standard på 135i. |
|
|
Tycker den är snygg. Hade själv inte köpt den då den är chippad, luftfiltret bytt, tygklädsel, motor se smutsig ut & miltalet är lite högt.. |
|
|
Jag ser egentligen inte trimmet som något stort problem, det finns enormt många n54 som trimmas långt mycket mer och det finns enorm kunskap kring detta. Men det som jag skulle vilja veta är ju exakt vad det är för trim-tillverkare som gjort mjukvaran. På det viset kan man sedan få mer kunskap kring den om man vill utveckla/avveckla trimmet. Gällandebluftintaget från AFE så är det en ganska väl beprövad konstruktion så den hade inte oroat mig alls. /DJ |
|
| Enligt mig så har ju säljaren bränt sin chans när han öppnade med att säga att den var trimmad av bmw. | |
|
Tack för alla svar. Återkommer när jag köpt den.. =) |
|
| Han har tagit bort texten att den är trimmad av BMW. | |
|
Själv håller jag med corzair - om säljaren ljuger om vem som trimmat (även om jag personligen inte stör mig på att det ÄR trimmat) så får det mig att undra över vad mer som säljaren inte är ärlig med. |
|
|
Hej alla! Tack för er hjälp och input. Köpte bilen igår och är glad, uppspelt och skräckslagen. Har faktiskt kontaktat tidigare ägare och fått bekräftat trimmen, luftfilter, större ic och optimering hos smoab, cirka 370hk.. Den har gått cirka 2000 mil med trimmet och jag vill tro att de flesta hästar är kvar. Har tidigare haft en trimmad RS6a (-03a) och tycker att denna damen inte är långt efter. Upp till 180 relatvit jämnbördig, men därefter skulle rs6 stuckit. Riktig busbil men samtidigt ganska nervös över 180. Vid 200 så är den rent av läskig (ostabil). |
|
|
Återkommer (om ni vill) med en lite mer utförlig recension och lite tankar kring säljare och säljare. Tack än en gång. |
|
| Verkar konstigt att den är läskig vid 200. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.