|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Även jag har köpt en bil som var belastad med kredit. Efter att vi löst lånet tillsammans på bank kom det först ett regbevis hem till mig där det fortfarande stod kredit, någon vecka senare kom det ett till där "Kredit" var borttaget. | |
| Hände mig när jag sålde min e55a. Firman som köpte bilen utav mig skulle lösa resterande belop 12000 kr som var kvar på lånet, detta gjorde han aldrig utan sålde vidare den med kredit kvar. Ringde banken och då sa dom att om jag inte betalde in så skulle jag få anmärkning på misskött kredit och att det var jag som va skyldig o betala av lånet. Ringde då nuvarande ägaren och berätta hur det står till som tur va hade den här killen kulor och bodde nära bilfirman så han löste det | |
|
Förstår inte hur de skulle kunna ge dig en betalnings anmärkning när de inte formellt hade något kreditavtal med dig, däremot hade de kunnat ta bilen av dig och sålt den och därifrån fått sin likvid. /Anders |
|
|
Precis, bilen tillhör ju kreditgivaren så länge lån finns. Köpte nyss ett hästsläp som det fanns lån kvar på. Fick en siffra på resterande belopp av säljaren, kontrollerade med kreditgivaren. De fick svara om beloppet stämde eller ej. Viktigt att det är ätt uträknat med ränta på rätt antal dagar m.m. Så att inte en struntsumma på några kronor i rest skapar merarbete för alla parter. Två omångar regbevis även här, körde genom ägarbytet genom app efter betalning och fick således först en omgång med "kredit"-texten kvar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.