AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
21.017

Beställa motorolja från Tyskland, men...

Sida 2 av 2
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jo, eftersom den är BMW LL-04-klassad, är det inga problem.

MEN Aral-oljan är en bättre olja och har äkta PAO-syntetoljebas, vilket förmodligen inte GM-oljan har...

Så med tanke på hur lite det skiljer mellan oljorna i pris, skulle jag utan tvekan valt Aral SuperTronic 0W40.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Co
133
CompactBlue
316i Compact - 94
330ci - 04
Lyfter tråden lite.
Har beställt 20L Aral Super tronic 0W-40 men vet inte om min beställning är skickad pga om jag har valt rätt betalningssätt... Jag vade inte Paypal utan det andra alternativet... Tänkte att det kanske skulle följa med en faktura som jag kunde betala från. Försökt översätta hela mailet med beställningen men det framgår inte glasklart om jag måste föra över pengarna innan de skickar beställningen eller ej. Ni som är vana, vet ni hur det går till?

/Nisse
Visa användare
264
thuveson
335 M-pkt e92 2008
H&R 50/25-Eisenmann-Cobb AP

Peugeot 307 SW 1.6 HDI 07
"Vardaglig trotjänare"
Johan B

Jag tänkte beställa olja till min 335a. Bilen är helt original o körs endast på sommaren. Vad rekommenderar du för olja? Just nu kör jag med mobil.

The sound from a big M :)
Po
253
Pontus
750iA -95
Corvette C5 -00
SAAB 9-5 Griffin 2,3t BioPower -09
Audi A6 Allroad 3,0 tdi -17
CompactBlue: Har väldigt svårt att föreställa mig att dom skulle skicka olja till Sverige INNAN dom har fått pengar..... Förskottsbetalning är det nog som gäller då.
Blue: om jag inte har helt fel för mig så, väljer du inte paypal är det iban som gäller. Du får ett gäng siffror som är mottagarens id, kolla med din bank. Synd att du inte kan betala med paypal vilket är väldigt smidigt.
Hade oxå problem att betala, mailade dom direkt.. Körde googletranslate för jag kan inte ett spår tyska.. Två mail senare var allt utrett och jag gjorde en banköverföring ist.. Två dagar senare kom det en snubbe och ringde på, oljan hemma!

///Micke
Köpte lite olika oljor, mest till bilarna men även till båten.. 35 liter totalt. Slutade på 52:-/liter hemma vid dörren! Grymt BILLIGT för bra olja!

///Micke
Visa användare
34
Jägerloo
M5 Touring -07
Saab 9-5 -04
Saab 9-3 -99
Jag har beställt härifrån. Gick skitbra.

Länk
Lyfter tråden igen.

Johan B: Kan detta va något? Länk 20 Liter (BMW LL 04) för drygt 550kr - Aldrig sett så billigt. Tänkte även byta olja i växellådan och då sålde samma säljare denna Länk 20 Liter ZF 6 för 660kr.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har sett tyska näthandlare som sålt Mannol-oljan ännu billigare.

Det är en högraffinerad hydrocrackad mineralolja...

Jag skulle personligen lägga till några kronor och köpa Aral 0W40 som är en ruggigt bra ÄKTA syntetisk olja.

Tänk på att automatlådor är känsliga för exakt rätt oljespecifikation, så kolla noga att du får RÄTT olja till din bil!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Man kan köpa 20L Castrol Edge 5/30 FST för 1600 kr från en bildelshandlare i Sumpan. Det är nästan samma pris som från Tyskland när jag kollade på de två kända oljesidorna. Euron är inte lika rolig som förut.
Automatoljan stämmer så den är OK. Vet att du hyllar Aral och köpte 20L sist och va mycket nöjd med den då. Är det forfarande leveoil som är billigast eller finns det någon annan?
Aral verkar bara finnas som 5W-40 i 20-litersdunk.. Köpte 0W-40 förra gången men det kvittar kanske?

///Micke
Micke: Ebay: Länk Frakt 15 Euro, blir strax över tusingen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.