AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.430

Snyft Snyft! min bil är ingen vacker syn.

Sida 1 av 2
Jompa
Känner att jag måste skriva av mig lite.

Min bil är nu mera inte lika vacker som den en gång var, sedan det råkade komma en stolpe och en liten bäck i vägen.

Jag skulle samtidigt vilja ta detta tillfälle i akt att påminna er om bilbälte. Bilbälte räddar liv tro mig jag vet. Jag måste ha gort något rätt för änglarna stod på min sida.

Hälsningar
Jonny
Trist att höra, lider med dig. Skönt att du klarade livhanken!

www.malte-racing.com
Ja, bilbälte är en ganska billig livförsäkring. Skönt att du klarade dig.

mvh
Berg

Den är inte lång men den är smal......
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Trist att höra Jompa. Vad hände?
Jompa
Var ute och körde på en landsväg då träffar jag plötsligt något i vägen (sten eller liknande för det small till rätt bra i bilen) bilen stack då rätt ut till höger i kurvan. I denna kurva stod en el-stolpe ( den större modellen i trä ni vet säkert vilken jag menar) denna gick av och flög som tur va över bilen. Bilen åkte sedan ner i en uppsamlingshåla ( ca 2,5-3m djup) för dräneringsvatten från en bäck. Som tur var så har vi ju haft en torr sommar så hålan var tom. där landade bilen på sidan. Detta är väll ungefär vad som hände allt gick ju så fort. Sen blir man ju lite chockad också.

Jonny
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jompa: Skönt att du klarade dig oskadd, men synd på bilen förstås. Men det finns nya Z3:or att köpa :)
Jag vet hur jobbigt det känns....min telefonstolpe bestod av en björk.
Jompa
Tack för erat stöd. Nu får man väll kanske leta ny bil om den inte går att laga.

Jonny
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tur att du klarade dig oskadd!

Ja vet inte riktigt om man ska hoppas att den går att laga eller inte. Stå på dig att få den ORDENTLIGT lagad av bmw själva och inte en verkstad som försäkringsbolaget kanske vill ha.

Lycka till.
Maria Mårdh
Tråkigt med din pärla, men verkligen tur att du klarade dig undan oskadd!

Lycka till nu med allt!

Mvh
Maria
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Tur att du klarade dig. Lycka till med bilen iaf ..
Mvh Daniel

Finns på icq: 60288954

Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
Jompa, bilen går alltid att ersätta. Skönt att du klarade dig.

Joachim
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Det här kanske låter lite konstigt eller okänsligt men har du tagit nå kort på bilen så här i efterhand ? tänkte bara kolla hur mycket som blev skadat... bara nyfiken

Skönt att du klarade dig , otrevligt när sånt där händer...
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Jompa: Du skriver "träffar jag plötsligt något i vägen", du menar att du kör på en sten eller liknande väl? Vill inte vara kritisk eller hävda att du ljuger, men det vore intressant om du kan förklara hur bilen plötsligt kan sticka till höger. Händelseförloppet låter troligt om det var en rejält stor sten i vägen, men då borde du väl sett den innan? Som före detta Z3 2.8 roadster-ägare skulle jag i dina kläder hoppas att bilen INTE går att reparera så att du kan köpa dig en likvärdig för försäkringspengarna. Inte roligt med vetskapen att köra omkring i en krockad (våldtagen) bil, dessutom så får du antagligen rea bilen vid en eventuell försäljning... Good luck!

roadZter
Jompa: mina djupaste kondoleanser, sånt skär i hjärtat att höra, MEN det viktigaste är att du mår fint, så du kan ratta fler bumsar i dina dar... :)

Philip
Jompa
Nu kommer jag väll få fan för det här! :-)

Jag har faktiskt kikat lite på Mercedes CLK för jag tycker den är så himla vacker. Men förmodligen så kommer jag väll till mina sinnes fulla rätt och skaffar en E46 coupe. Om inte bilen blir lagad vill säga.

Jonny
Jompa: Jag hoppas att du överväger ditt beslut om MB köpet ordentligt... ;) Skulle bara säga att det kan gå fort när man kör av... och tur att du klarade dig... du vet nästa gång....

Jompa
Då var det klart.

Försäkringsbolaget löser in bilen.
Så nu står man här utan bil.

Hälsningar
Jonny

Sökes E46 coupe 323, 328 eller 33
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Jompa: Jag skrev ett inlägg 2002-08-20 till dig i denna tråd men fick aldrig något svar - det var väl inte avsiktligt hoppas jag? ;)

roadZter
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Tråkigt att läsa om din bil!

Köp hellre E46 än CLK. CLK är en bil att känna sig rik i, men är den kul? Nej, inte för oss under 55.

Har en god vän som kör CLK 320 och han erkänner direkt att 330n är roligare. Kanske kan han räddas ur mercaträsket.

My Bimmer is my mistress
Jompa
Hej DanneZeta

Nej det var inte avsiktligt. Missade nog din frågeställning.

Vägen som det inträffade på är en landsväg som går genom åkrar. På sidan av vägen så finns det inga diken därför växer sig gräset ganska högt på sina ställen och skymmer vägbanan framför dig som i detta fall en skarp högerkurva. Jag kan inte redogöra för vad det var jag körde på då vi inte hittade något föremål när vi senare letade. Men de skulle kunna vara så att jag kom ner med något hjul för asfaltskanten då dessa är ganska höga på denna väg. Det ända jag kan säga var att bilen studsade till med en kraftig smäll innan den stack ut till höger, även bilen bakom såg att bilen studsade till innan jag åkte av vägen.

Hälsningar
Jonny
An
291
Antiloop
E38 728iA
Synd på bilen, troligtvis har du kört på en vass sten som fått höger framdäck att explodera, då sticker bilen defenitivt till höger! Lycka till med bilköpet.

BMWCS #04759
BMWCS Syd
KAK
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.