AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.301

Vad tycker ni om dessa två 530, pris och utrustning?

Sida 2 av 2
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Med vettig skötsel håller ljust skinn bra och även svart skinn behöver skötas. Vid den tidpunkt svart skinn totalt sett ser bättre ut än ljust skinn är ändå hela bilen färdig för skroten.
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Om det gäller valet mellan de två BMW som du länkar till Ibra så är mitt val bensinaren.
Ja
210
Jalapan
530iA xDrive Touring -07 E61 LCI
Jag hade tagit bensinaren, diesel har "bara" den lilla navigatorn vilket man ser på den lilla skärmen.

Har själv en 530i med M paket och jag är supernöjd, ljudet från motorn är inget jag bryr mig om även att jag saknar det fina ljudet från min E46:a
Gillar överlag inte dieselbilar och bensinaren är väldigt snål (jag ligger på 0.70-0.85 landsväg)

//Jalapan
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Hade också valt bensinaren. Miltalet och mörka inredningen väger över i mitt tycke.
Hovrade e60/61 t svärfar/mor under våren/sommaren och tycker också att dom flesta överlag ligger högt i pris. Dom två länkade exemplaren borde gå att få ner en aning i pris, efter eget letande så blev det affär med en e60 -07 msport 3600milare, aldrig vinterkörd, för 185k, galet välskött. Den hade mer godis än länkade bilarna, så därav min känsla att priset borde kunna sänkas en aning.

Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

F-n, det var ett bra köp Mats!
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Vad tror Ni om denna? Kolla på bild 3, vad tycker ni om passformen mellan motorhuven och fronten? Ska det vara så?

Länk
_m
274
_martin_
BMW 523iA LCI M-Sport Touring -07
Jag hade valt bensinaren, lägre mil,svart inredning och snyggare färg utvändigt! Håller på med recond och svart är väl inte bästa färgen trots att det är metallic att hålla fin!
Grymt fin den där blåa!

/Martin

//BMW
Visa användare
103
Ricke77
520d Touring -14
Det är nog bara ljuset som lurar eller så har inte det vänstra huvlåset stängts ordentligt!
Ingen kändes helt hundra men hade isf valt bil två.

Personligen tycker jag dock att svart lack är klart snyggare än blå. Men varför monterar man "åretruntdäck" på en bil med 272hk som kostar närmare 200'?!

Ang den röda: Passformen kan ha något att göra med att huven är bucklig...
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Jag har också noterat att huven är småbucklig till höger om BMW-märket. 7 småbucklor.
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
Svårt val. Bensinaren vinner på kort sikt: Färre mil, snyggare färg. Och Navi Prof betydligt trevligare än Business, åtminstone om man använder navin ofta.
Men dieseln har bättre bottenvrid/omkörningsegenskaper. Och dieselvärmaren och blåtanden är ruskigt praktiska tillbehör. Den ljusa klädseln är dessutom snyggare. Och så är den ju 20' billigare i utgångspris. Jag skulle nog kollat på bägge och köpt på magkänslan efter en provtur.

Angående motordiskussionerna förut: Jag köpte en 272 hk 535d E61 för drygt en månad sedan och visst, motorljudet får en inte att jubla, men allt annat gällande motorn är fantastiskt! Grymt drag över hela registret, och inte alltför dyr på soppan. Och tyst dessutom, mycket tystare än min förra 3-serie (320d E91 -10). Tämligen meningslöst att köpa en 5-serie för att lyssna på motorljudet ;)
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Väcker liv i tråden igen.

Vad tror ni om denna 550?

Länk
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Kanske ÅffTåppick, men sjukt att en M5 touring "bara" kostar 40 kSEK mera (ok, lite mera mil på nacken).

550 är härligt, men jag tycker nog att 249 kSEK för 5000 milare från 2006 är mycket pengar.

Varför inte en Alpina B5 istället? Länk B5 Touring 500 hk, 289 kSEK - massvis med utrustning.

Långmilare 18¨+ kmil, fast 100 kSEK billigare: Länk

OK, jag är Alpina-dreglare. Fast rent estetiskt är sedanen vackrare.

535d för chip-bar prestanda utöver det vanliga. Fast de är ju fanatiskt överprisade (spec med M-sportpaket). Så då trillar man "tillbaka" på M5 för 40´ till och nästan per automatik fullsmetat. Och klippkort på Shell.

Skål!
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Jag tycker inte att ditt svar var offtopic. Hamnar man i dessa prisklasser blir alternativen fler, så är det. 550:n är tänkt att ha som bruksbil. B6:an har jag som finbil, se länk.

Länk

Visst har jag kollat lite på Alpina B5:or och bör nog göra det nu också. Dock var 550:n som jag länkade till sjukt fin. En ägare sedan ny. Uttagen på Carlia som ny. Gick som en dröm. Dock finns det en billigare i Vellinge, samma årsmodell.
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
(så att jag skrev till dig på samma sätt i två trådar nu - förlåt)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.