|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Javisst, det är tvärfel på hemsidan. Adv ed på GT har varit line-löst sedan lanseringen 27 juni. Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
|
Ok, får kolla med ÅF då för enl hemsidan verkar det ju ingå. "BMW 3-serie Gran Turismo Business Advantage Edition har följande extrautrustning: Alarm, Takrails, Förvaringspaket, Parkeringssensor bak, Regnsensor, Xenonstrålkastare, Farthållare, Belysningspaket, Bluetoothförberedelse Business samt USB-anslutning, Valfri Line: Sport Line, Modern Line eller Luxury Line." |
|
|
Jag ska höra med BMW idag för jag måste bestämma mig snart. Kan ju vara ett copy och paste fel då texten liknar den som står under sedan & touring. Frågan är om dom kan smita undan en sån grej. Falsk marknadsföring? /Johan |
|
|
Det finns säkert någon friskrivning någonstans. Dessutom stämmer inte priserna om man räknar ihop dem. I somras hade konfiguratorn fel pris på M-paketet. Det stod ca 16000 kr istället för 34000 som det egentligen kostar. Och som jag fick betala efter diverse turer. "BMW six appeal" |
|
| GT:n är mycket snygg i verklighetern. Jag gillar att den är 8 cm högre än touringen. Det högre priset jämfört med touringen är försumbart. Man får mycket för pengarna. Men eftersom den har dörrar utan fönsterkarmar kommer jag att välja en touring nästa gång. | |
|
Dom har helt klart missat att lägga på priset för "valfri line". Skickade just frågan till min BMW handlare om erbjudandet gäller :) /Johan |
|
|
Det gäller inte... Det kan varje ÅF bekräfta. bmw.se uppdateras under dagen. Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
|
De har varit lite slarviga med hemsidan på sistone. Det måste ta tid för handlarna att besvara kunder som fått felaktiga uppgifter på nätet. "BMW six appeal" |
|
|
Nu har dom rättat till sitt misstag. Ingen "line" ingår. Dock är det fortfarande 143hk på en 320d.. :) /Johan |
|
| Jag är en av dom som tycker att GTn är riktigt läcker. Har fortfarande inte fått tummen ur och kört GTn själv, men har förstått att den är lite mer komfortinriktad i chassiet. Det tillsammans med ett rejält utrymme i baksätet gör att den får lite annan inriktning än touringen. Tycker dock att man får rätt lite för påslaget i pris från touringen, men det är väl för att den ska stå ut lite mer. Hade jag beställt ny bil så hade det helt klart blivit ett svårt val mellan touring och GT. Ska se till att provköra GTn, kanske är något att sikta på inför nästa bilbyte. | |
|
Ingen som läst teknikensvärld senaste nummer???? Kul och läsvärt test.! Det enda som avgör till touringen i slutändan är ägandekostnaden. Ni som inte varit och tittat på denna skönhet GÖR DET!!!! Jag var själv helt inställd på en f31. Det är klart att jag visste om GTn men designen föll inte mig i smaken. _ MEN NÄR JAG FICK SE DEN I VERKLIGHETEN!!! Sen var jag såld!. Väntar otåligt på min leverans av min 320d GT xDrive sportline glaciärsilver med svarta spegelkåpor.......Ursnygg! |
|
| Får kanske köpa ett lösnummer och läsa. Vad säger de om vägkänsla/körglädje när de jämför GT och touring? | |
| Strömming, ja ägandekostnaden, men även något bättre vägkänsla/körglädje avgör till kombins fördel. | |
| Tyckte det var nog svårt att välja mellan 320dT och 520dT, det blev inte enklare sen jag sett GTn.. Fast med hockeytrunk och dyl kanske touringen är det smarta/rationella valet. Om det nu är rationell man ska vara... | |
|
Wiberg. Citat "Den känns inte lika alert som vanliga 3 serien. Den kränger lite mer. Det behöver dock inte vara av ondo utan känns rätt bra i en användarvänlig mellanklassbil." slut på citat. Joofa, Utrymme och komfort kammar GTn hem högre betyg, så enl dem är det ägandekostnanden som avgör. Till sist är det således en fråga om tycke eller smak. Det skillde bara 1 pinne mellan bilarna. Jag kör en e61 nu och GT känns klockren då jag får lita av "båda världar". |
|
|
Har sett GTn live och förstår inte hur folk kan tycka den är läcker. Inte så mycket för Touringen heller men den ser i alla fall mycket bättre ut. Detta gillar jag inte med 3-serie GT Luftutsläppet på framskärmarna (gäller även på 4-serie och nya X5) ser så amatör mässigt ut. De hade väl kunnat göra som på Porsche Panamera och gjort den lite längre och låtit linjen fortsätta. D-stolpen om man nu kallar det för det på en GTn. Den är för smal Hade den varit lite större eller tjockare Vet inte hur jag ska förklara men på 5-serie GT är den som jag vill ha det Önskar det vore samma på 3-serie GT Och när de ändå höll på o designa om hela bilen så kunde de väl ha ändrat lite på insidan också Tycker om när bilar skiljer sig lite Detsamma gäller 4-serie När du ändå går och byter namn på bilen så kan du väl anstränga dig lite o ändra lite på insidan också. Inte för att jag tycker det ser fult ut men ändå trevligt med lite nytt. Så hade jag varit du så hade jag kört på Touring |
|
|
Tack för citat, Strömming. :) Ska köpa numret och läsa själv, blir lite nyfiken. Har redan gjort mitt bilval för den här gången, men alltid kul att läsa vad de tycker. Kan hålla med dig, kurdm_uppsala, att de borde gjort något roligare av insidan på både GTn och 4-serien. Håller också med om att luftutsläppen på framskärmarna ser rätt taffliga ut på både GTn och 4-serien. Förutom det tycker jag själv att GTn är ganska lyckad, oväntat eftersom jag har jättesvårt för 5GT. Nu är i och för sig 3GT lite mer defensivt designad, så den går väl hem lite lättare.. |
|
|
Blev det Touringen eller GTn? Har sagt det förut och tyvärr måste jag säga det igen BMW har blivit smittad av Audi när det gäller designen på bilarna. Själv tycker jag om 5-serie GT. Visst den ser lite mullig ut bakifrån men att den är så egen gör att jag gillar den. Kan tyvärr inte säga samma om 3-serie GT |
|
|
Det blir en touring. Jag hade gärna valt en GT men det blev för mycket pengar. Jag har en budget på 353.500 och det blir ingen rolig GT för dom pengarna. Det blev följande för 351.800:- 320d touring business advantage Sport line Solid vit Automat Drag Rökarpaketet Fällbara nackstöd bak Hi-fi Park assist Back kamera Bluetooth prof. Svankstöd /Johan |
|
|
Grattis till bilen. Blev det shadowline eller chromeline? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.