|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har testkört lite och tagit in offerter på lite olika alternativ. Står i valet mellan en GT eller touring. Svårt och bestämma mig.. alltså är GT:n snygg eller inte. Först när jag såg den tyckte jag den var snygg.. men kanske touringen är snyggare... jag vet inte... arghh.. :) /Johan | |
| Jag skulle nog ta en touring. Om det inte är superviktigt för dig att den SER ny ut - eftersom 3 GT är helt ny. Själv tycker jag touringen är snyggare och dessutom ger den - i mitt tycke - mer körglädje. | |
| Stod själv i det valet för ett tag sedan. Valde touringen och ångrar mig absolut inte, GT:n har en fördel och det är att den är sprillans ny.. i alla fall enligt mig :) | |
|
Touring! GTn är för mig helt obegriplig att någon kan vilja åka runt i. ------- //Lövet |
|
| Vad är prisskillnaden? | |
|
Funderade också på GT:n men valde touringen. Kanske lite fegt men touringen kändes mer rätt för våra behov. Är mycket nöjd med den för övrigt. / Håkan |
|
| GTn har väl rymligare baksäte? Om det är viktigt så skulle ja välja den. Annars Touring med d M-sport paket. | |
|
GT:n har både bättre baksäte och bättre bagageutrymme än touringen. Den är ju nästan lika lång som en 5-serie touring, skiljer nio cm om jag inte minns fel. Så vill man ha utrymme välj GT'n, men sen är det det här med utseende. Jag gillar den, men smaken är olika.... Jag har beställt en GT. /Janne |
|
| GTn är snygg och än så länge ovanlig så visst är den ett roligare val. Speciellt om man har behov av större utrymme. Det som talare emot är att den faktiskt forlorar en del skärpa när det gäller körupplevelsen. | |
|
NordicX:priset hamnar på 353.500:- oavsett vilken jag väljer, för det är min budget... :) 320d GT vit advantage edition + pdc bak automat dragkrok rökarpaketet sportstolar interiörlist borstad alu. accentlist svart högglans hi-fi 320d touring vit sport line business advantage + pdc bak + bluetooth prof. automat dragkrok rökarpaketet svankstöd fällbart huvudstöd bak park assist backkamera elvärme ratt /Johan |
|
|
Ikväll såg jag att dom lagt ut GT:n på tjänstebilssidan. 314200:- advantage + valfri line. Rätt snygg i sportline.. |
|
|
Har beställt en GT med xDrive. Jag är 189 cm lång och då var valet enkelt. Allt föll på plats när jag fick sätta mig i den för första gången. Ställer jag in förarstolen som jag vill ha den så kan en person lätt sitta bakom mig. -En omöjlighet i f31. Läs teknikens världs senaste nummer där man jämför sedanen, touringen och Gtn. Läsvart. Jag tycker förståss att GTn är ursnygg och kommer bara att bli snyggare med tiden ungefär som det var för e60. |
|
Verdi |
Touringen sväljer nog mer last i verkligheten än GT:n. Volymen som anges är bara upp till baksäteskanten. Att kunna packa upp till taket är guld värt. Särskilt om man har stora saker. Hockeytrunkar, barnvagnar etc. |
|
tjoa: Jag undrar om det stämmer att valfri line ingår. Då borde det normala priset vara 391000 kr och inte 372800 kr som det anges i erbjudandet. Samma typ av fel fanns när jag beställde min GT men då gällde det priset på M-paketet. Priset som angavs på det gällde om man redan hade valt sportline. Efter diverse samtal till huvudkontoret framgick det att det inte ingick någon line i Business erbjudandet. Något är det som inte stämmer. Förmodligen uppgiften på hemsidan. Businessrabatten på en touring är ca 67000 kr (med line) och på en GT ca 58000 kr (utan någon line). Med line skulle rabatten bli ca 77000 kr. Det verkar för bra för att vara sant. Men ibland kan ju även sådant inträffa. Hur som helst har jag själv valt GT framför touring. Vi behöver det större utrymmet i baksätet (barnen växer). Plus att modellen är väldigt snygg. "BMW six appeal" |
|
|
Om du tar touringen glöm ej minst hifi för standard är sk*t.. Jag hade gått på GTn :-) |
|
|
bood: kan mycket väl vara som du säger. För jag bad om offert för några dagar sen och då fick jag ett betydligt högre pris. Jag var hos min BMW handlare idag och det verkade som han inte visste... eller så hade han dålig koll. Men då har ju nån skitit i det blå skåpet, för så dålig koll kan man väl inte ha att man lägger ut en så felaktig grej. Någon ansvarig har väl haft i uppgift och ta fram pris och text tycker man väl... :) Men det är klart att när man skriver 184kW (143hk) då har man väl tullat lite för mycket på whiskey flaskan.. Eller så har man inte alla hästar i stallet ;) Jag bad om en uppdaterad offert idag, inget svar. Så det kanske ligger en Pudel begraven här? /Johan |
|
|
Jag har läst en del kommentarer om hur designen på GT är. Inte här på forumet, utan när man läser lite här och där ni vet, som man gör när man försöker bilda sig en uppfattning. Övervägade så är kommentarerna negativa. Typ att den är fulaste som någonsin byggts osv. Fast många som kommenterar skulle ju inte köpa nån BMW överhuvudtaget... Jag vet att smaken är olika, men så illa är det väl inte? Eller så är jag blind.. Bättre i verkligheten än på bild. En GT med sport line paketet ser ju riktigt bra ut. Jag har testat den 2 ggr, bra komfort, väldigt bra utrymme i baksätet och i lastutrymmet. Och det är väl lite mer komfort än sport, men fortfarande helt ok. /Johan |
|
|
Jag kan bekräfta att line inte ingår i advantage edition på GT:n. Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
|
Ok, fått det bekräftat nu dom senaste dagarna? Att uppgifterna på hemsidan är fel? /Johan |
|
| Asså.. fattar inte hur man kan tycka att GT:n är ful. Visst 5:an är inte klockren, men det är verkligen 3:an. Kommer absolut att byta till en GT härnäst. Att folk tycker touringen är snygg... HMMM säger jag... | |
| Asså.. fattar inte hur man kan tycka att GT:n är ful. Visst 5:an är inte klockren, men det är verkligen 3:an. Kommer absolut att byta till en GT härnäst. Att folk tycker touringen är snygg... HMMM säger jag... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.