AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
15.562

320d GT eller touring?

Sida 1 av 2
tj
432
tjoa
320d Touring -14
Har testkört lite och tagit in offerter på lite olika alternativ. Står i valet mellan en GT eller touring. Svårt och bestämma mig.. alltså är GT:n snygg eller inte.
Först när jag såg den tyckte jag den var snygg.. men kanske touringen är snyggare... jag vet inte... arghh.. :)

/Johan
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Jag skulle nog ta en touring. Om det inte är superviktigt för dig att den SER ny ut - eftersom 3 GT är helt ny. Själv tycker jag touringen är snyggare och dessutom ger den - i mitt tycke - mer körglädje.
mi
195
michael561
BMW 118iM -17
Stod själv i det valet för ett tag sedan. Valde touringen och ångrar mig absolut inte, GT:n har en fördel och det är att den är sprillans ny.. i alla fall enligt mig :)
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Touring!

GTn är för mig helt obegriplig att någon kan vilja åka runt i.

-------
//Lövet
No
361
NordicX
BMW X3 2,5i -05
Volvo 142 DL-74
Vad är prisskillnaden?
ca
302
carbon_e61
Porsche Panamera 4 e-hybrid sport turismo -18
X3 20dxDrive F25 -12
Funderade också på GT:n men valde touringen. Kanske lite fegt men touringen kändes mer rätt för våra behov. Är mycket nöjd med den för övrigt.

/ Håkan
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
GTn har väl rymligare baksäte? Om det är viktigt så skulle ja välja den. Annars Touring med d M-sport paket.
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
GT:n har både bättre baksäte och bättre bagageutrymme än touringen.
Den är ju nästan lika lång som en 5-serie touring, skiljer nio cm om jag inte minns fel. Så vill man ha utrymme välj GT'n, men sen är det det här med utseende. Jag gillar den, men smaken är olika....
Jag har beställt en GT.

/Janne
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
GTn är snygg och än så länge ovanlig så visst är den ett roligare val. Speciellt om man har behov av större utrymme. Det som talare emot är att den faktiskt forlorar en del skärpa när det gäller körupplevelsen.
tj
432
tjoa
320d Touring -14
NordicX:priset hamnar på 353.500:- oavsett vilken jag väljer, för det är min budget... :)

320d GT
vit
advantage edition + pdc bak
automat
dragkrok
rökarpaketet
sportstolar
interiörlist borstad alu.
accentlist svart högglans
hi-fi

320d touring
vit
sport line
business advantage + pdc bak + bluetooth prof.
automat
dragkrok
rökarpaketet
svankstöd
fällbart huvudstöd bak
park assist
backkamera
elvärme ratt

/Johan
tj
432
tjoa
320d Touring -14
Ikväll såg jag att dom lagt ut GT:n på tjänstebilssidan.
314200:- advantage + valfri line. Rätt snygg i sportline..

St
74
Strömming
118d Lci f20
320d GT xDrive M-Sport
Har beställt en GT med xDrive.
Jag är 189 cm lång och då var valet enkelt.
Allt föll på plats när jag fick sätta mig i den för första gången.
Ställer jag in förarstolen som jag vill ha den så kan en person lätt sitta bakom mig. -En omöjlighet i f31.
Läs teknikens världs senaste nummer där man jämför sedanen, touringen och Gtn. Läsvart.
Jag tycker förståss att GTn är ursnygg och kommer bara att bli snyggare med tiden ungefär som det var för e60.
Verdi
Touringen sväljer nog mer last i verkligheten än GT:n. Volymen som anges är bara upp till baksäteskanten. Att kunna packa upp till taket är guld värt. Särskilt om man har stora saker. Hockeytrunkar, barnvagnar etc.
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
tjoa: Jag undrar om det stämmer att valfri line ingår. Då borde det normala priset vara 391000 kr och inte 372800 kr som det anges i erbjudandet. Samma typ av fel fanns när jag beställde min GT men då gällde det priset på M-paketet. Priset som angavs på det gällde om man redan hade valt sportline. Efter diverse samtal till huvudkontoret framgick det att det inte ingick någon line i Business erbjudandet. Något är det som inte stämmer. Förmodligen uppgiften på hemsidan. Businessrabatten på en touring är ca 67000 kr (med line) och på en GT ca 58000 kr (utan någon line). Med line skulle rabatten bli ca 77000 kr. Det verkar för bra för att vara sant. Men ibland kan ju även sådant inträffa.

Hur som helst har jag själv valt GT framför touring. Vi behöver det större utrymmet i baksätet (barnen växer). Plus att modellen är väldigt snygg.

"BMW six appeal"
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Om du tar touringen glöm ej minst hifi för standard är sk*t..

Jag hade gått på GTn :-)
tj
432
tjoa
320d Touring -14
bood: kan mycket väl vara som du säger. För jag bad om offert för några dagar sen och då fick jag ett betydligt högre pris. Jag var hos min BMW handlare idag och det verkade som han inte visste... eller så hade han dålig koll.
Men då har ju nån skitit i det blå skåpet, för så dålig koll kan man väl inte ha att man lägger ut en så felaktig grej. Någon ansvarig har väl haft i uppgift och ta fram pris och text tycker man väl... :)
Men det är klart att när man skriver 184kW (143hk) då har man väl tullat lite för mycket på whiskey flaskan.. Eller så har man inte alla hästar i stallet ;)

Jag bad om en uppdaterad offert idag, inget svar. Så det kanske ligger en Pudel begraven här?

/Johan
tj
432
tjoa
320d Touring -14
Jag har läst en del kommentarer om hur designen på GT är. Inte här på forumet, utan när man läser lite här och där ni vet, som man gör när man försöker bilda sig en uppfattning.
Övervägade så är kommentarerna negativa. Typ att den är fulaste som någonsin byggts osv. Fast många som kommenterar skulle ju inte köpa nån BMW överhuvudtaget...
Jag vet att smaken är olika, men så illa är det väl inte? Eller så är jag blind.. Bättre i verkligheten än på bild.
En GT med sport line paketet ser ju riktigt bra ut. Jag har testat den 2 ggr, bra komfort, väldigt bra utrymme i baksätet och i lastutrymmet. Och det är väl lite mer komfort än sport, men fortfarande helt ok.

/Johan
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Jag kan bekräfta att line inte ingår i advantage edition på GT:n.

Sechs macht Spass!

Mina bilar: Länk
tj
432
tjoa
320d Touring -14
Ok, fått det bekräftat nu dom senaste dagarna? Att uppgifterna på hemsidan är fel?

/Johan
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Asså.. fattar inte hur man kan tycka att GT:n är ful. Visst 5:an är inte klockren, men det är verkligen 3:an. Kommer absolut att byta till en GT härnäst. Att folk tycker touringen är snygg... HMMM säger jag...
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Asså.. fattar inte hur man kan tycka att GT:n är ful. Visst 5:an är inte klockren, men det är verkligen 3:an. Kommer absolut att byta till en GT härnäst. Att folk tycker touringen är snygg... HMMM säger jag...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.