|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej alla, Min Porsche 911 C2 convertible stals ur en container i Frihamnen i Stockholm i söndags natt/morse 18/8 mellan kl 2-5. Den är gråmetallic med ljusgrå skinninredning, invändigt och utvändigt i väldigt fint skick. Helt i originalskick, med 16"-are. Tyvärr var bilen oregistrerad och därmed oförsäkrad, så jag betalar en generös hittelön om jag får tips så den återfinns. Bilen hade bara en tillfällig texasskylt bak, ingen fram. Den hade nästan ingen bensin i tanken och borde rimligtvis knappt ha gått till närmaste mack. Dessutom gick inte bilen speciellt bra då motorn behövde repareras. [URL=Länk Sprid gärna detta! Mycket tacksam om någon lägger in på Facebook och andra nätverkssajter..... håll gärna koll på begagnade delar som säljs från en C2:a. Motorn är som sagt skadad så det är ändå inget bra köp. Maila gärna mig på johan at autopower.se eller ring 0706704047 Mvh, Johan |
Bilder Länk |
Länk |
| Hur gick det till? Blir ju orolig nu när min bil närmar sig frihamnen. Men ska inte fraktförsäkringen gälla i detta fall eftersom den inte har lämnats ut till dig ännu? | |
Hej, det ska inte kunna hända då hamnen är ett skyddsobjekt. Men de kapade upp staketet, öppnade ett gäng containers på måfå och tyvärr stod min bil längst ner innanför dörren. Så jag hoppas fortfarande den står med soppatorsk i närområdet runt hamnen, för den hade ingen bensin i. Nej fraktförsäkringen täcker bara om båten sjunker eller om skador uppkommer. Nu stod den inte ens på båten, frakten var alltså klar. Mvh Johan |
| Så tråkig historia. Trodde att försäkringen gällde till bilen lämnats ut till köparen. Hur länge står den där innan man får hämta ut den? | |
| Stals det fler bilar också? | |
| Kan vara läge att kontakta polisen i Estland/Lettland/Litauen och se om den på nät sätt går att lysa där... J*vligt trist är det... | |
|
Det är troligt att den har körts därifrån och sedan upp på en transport och det borde något ha sett. Har du skapat trådar på tex porscheklubben? |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Johan , det var länge sedan vi surrade bilar.. Lider som fan med dig. Lovar hålla alla ögon öppen. Jag är så trött på Sveriges utveckling, det är fan en fristad för tjuvar och banditer. Min bil snodde man bilderna på, och skulle lura folk betala handpeng. En kompis fick en bil skriven på sig, nu får han hem p-böter och trafikförsäkringsföreings krav. Hoppas verkligen det löser sig, har inte hamnen en försäkring då? När de stal saker ur min BMW när den stod på verkstad, fick verkstaden ta det på sin försäkring. |
Hej, Jörgen, det stämmer, alldeles för länge sedan.... Det verkar inte som att Porschen var målet, vilket gör att jag har vissa förhoppningar om att den återfinns. Dessutom var den nästan tom på bensin, så de kan inte ha kommit långt. Mvh Johan |
| Vad var målet? Berätta gärna lite mer? Om du inte vill ta det här pm:a mig | |
|
Ahh vad trist att läsa om detta,hoppas på det bästa.Ligger snart på vägen och håller ögonen öppna. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Nån update? |
|
Hej, sorry, jag har haft det lite stressigt.... Polisen ringde i går natt och sa att de hade hittat den. Det var en herre som tyckte det såg skumt ut och frågade killarna var de höll på med. Då sprang alla iväg! Så jag var och kollade på den igår, den hade fått lite repor men på det stora hela ok. Plåt och lackjobb för kanske 15000 kr är bättre än ingen bil alls! Framtiden får väl utvisa om det mekaniska är ok, för jag kunde inte starta den. Tack för all support! Med vänlig hälsning, Johan |
| Härligt att höra även om den fått lite skador. Som du sa...bättre än inget | |
| Vart hittades den? | |
Trångsund, ett villaområde där. Mvh, Johan |
| trångsund, typ mot haninge? | |
|
Ja längs väg 73 (fast ganska långt från Haninge). Är ett ganska välbeställt område så lite märkligt att den hamnade där. Folk brukar vara ganska vaksamma. Skulle jag slakta en bil finns det ju en del betydligt mera öde platser i närheten. (Typ Farsta industriområde). Kanske tog soppan slut? ------- //Lövet |
|
|
Men givetvis är det enda viktiga att bilen är hittad! ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.