|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Då var det dags för mig att skaffa en ny bil igen och jag är väldigt sugen att köpa en BMW M3 E92. Jag har aldrig haft BMW så har noll kunskap om M3:or. Jag slänger in lite frågor rörande M3, jag hoppas någon kan besvara. - Vanliga fel? Barnsjukdomar etc? - Vad bör man kolla och lyssna på när man testkör? Är medveten att det finns en heldel liknande frågor här på forumet men är tacksam om ni kunde besvara här också. Mvh | |
| Bilen som jag har tänkt att kolla på Länk | |
|
"säljes enbart på grund av anställning inom Försvarsmakten" ??? /Erik |
|
| Kanske utlandstjänstgöring?? men det har ju inte med bilen att göra..så sorry för off topic | |
|
Snygg färg. Har själv en vit Cab Svensksåld lågmilare. Är grymt nöjd med min bil. Finns mycket kul att köpa till dom. En tanke säljes pga jobb inom försvarsmakten? Men han vill byta mot Ford focus RS porsche Golf R ?? Klart dom är nog bättre inom försvarsmakten :) |
|
|
Min fråga var allmänt om bmw m3 e92! Men länken som jag hänvisade till är den som jag är mest intresserad av och vill gärna titta på den. Därför jag startade denna köpråd tråd här eftersom att jag har noll kunskap om dom bilarna så därför vill jag veta, vad bör jag se upp för och vad bör jag titta noga på när jag är väl på plats och skall titta på dom bilarna? |
|
|
Hej, jag har haft några nyare M3:or och min erfarenhet är att de är mycket pålitliga och nästintill skottsäkra maskinellt. Har inte hört eller läst om några barnsjukdomar eller trötta vanosar likt äldre M-bilar. Angående bilen i tråden så ser den ut att va lite omlackad, förardörren skiljer i färg iaf. Kontrollera också att den verkligen är servad regelbundet och är den relativt nyservad på bmw så ger protokollet därifrån ett hum om bilens status. De svarta fälgarna drar ner intrycket/priset då originalhjulen är ganska dyra även begagnade. Riktigt välutrustad men varför välja bort den snygga vingen.. Med vänlig hälsning Peter |
|
|
Tack för svar.. Men Vad ska man satsa på DKG lr Manuell? |
|
|
Det är en smaksak, dem bilarna med dkg verkar helt klart mer lättsålda men de är också lite dyrare, dem flesta väljer nog dkg om möjligheten finns. Sen finns det alltid folk som tycker det är roligare att spaka själv jämfört med automat och för dem är inga dubbelkopplingslådor något alternativ:-) |
|
| Jag hade valt manuell för känslans skull och mindre risk för framtida problem. | |
|
När jag hade min M3 e92 för några år sedan så valde jag DKG för att testa, visst är det häftigt att höra de snabba nedväxlingarna men i längden så ångrade jag mig faktiskt så nästa gång blir det manuell alla gånger. Det blev lite tv-spels känsla över till slut, ska du köra bana är det givetvis enkelt val med DKG men annars går den bort. I alla fall för min del, // Johan BMW CS #08970 |
|
|
....DKG är bättre på bana, ja - men även om man (som jag) tänker pendla = köa till o från jobbet med den, eller hur? Så egentligen är det få tillfällen du föredrar manuell. (Är i E93 M3-tankarna själv, fast A45 & Panamera lockar också..) :) |
|
| ....fel ovan; CLA45 skulle det stå! | |
|
Själv blir jag alltid misstänksam angående service/underhåll när människor med 3-4-500.000 kronors-bilar utrustar dem med Toyo Proxes däck. Utustar man en sådan bil med - i mitt tycke billiga kinesdäck - och inte med GoodYear eller Pirelli av bättre klass så är nog bilbudgeten rätt ansträngd och då frågar jag mig vad mer det är han dragit in på. Men det är bara min åsikt. För övrigt skulle jag leta vidare efter en med DKG-låda. |
|
|
Alexander: om du tror att Tex T1 eller trippel 8 är ett skräpdäck i det lägre segmentet så får du läsa på ;) Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Skulle inte köpt en M3:a där någon snålat och lagt på Toyo gatdäck, tycker det säger lite om övrig skötsel och har inte på en M-bil att göra. R888 är en annan sak , det är däck för bana. Henrik |
|
|
Jag skulle inte ens funderat på en bil med når annat än Dunlop Sport Maxx Race. Vet man ju att inga däck under 4000:- styck funkar på en M3:a. Har även hört att alla som kör Toyo (undantaget R888 då) är galna idioter som häller grus i maskin!! |
|
|
Jag håller med om att däckvalet till en M3 visar lite ägaren brytt sig om bilen generellt och när jag själv behövde nya sulor nu så köpte jag självklart likvärdiga som satt på när bilen var ny. Michelin Pilot Super Sport. |
|
|
Inga däck under 4k/st????? Dunloop sp sport maxx kostar ju 2300/st Michelin pilot sport PS2 2800kr/st Så inga däck under 4000kr är väll att ta i. Visst kan hålla med att dom billigaste kina däcken kan man hoppa. Har nån kört på Falken som kan ge betyg? Ris eller ros? :) |
|
| Levereras ju med michelin original så ska det va något så är det väl ändå original!! | |
|
Vad tycker ni? Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.