|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Även om jag köpt ett nytt batteri så hade jag laddat det fullt med batteriladdare, eftersom de ofta håller 80% laddning i butik (ungefär). Det skadar ju inte att lägga på laddaren en 8-10 timmar eller vad det tar för den att indikera fullt. |
|
|
Ok! Ska kolla kabelstammen. Tack! |
|
|
Ah! Ska kolla kabelstammen Tack! /André |
|
|
Det var bara vindrutetorkarens gångjärn som kärvade... Batteriet visade sig vara i toppskick enligt Mekonomens testverktyg. Jag har inte hunnit kolla kabelstammen ännu, men det känns lite långsökt då torkaren fungera igen? Vänster passagerardörr verkar ha fått något strul med centrallåset. Det fungerar bara ca var tredje gång. Är det någon som kan rekommendera en bra verkstad i Stockholm? Jag greppar efter halmstrån, tacksam för alla tips. |
|
|
hej jag är på samma linje att det är mycket viktigt att försäkra sig om batterit är bra innan fortsatt felsökning.. vid start ögonblicket ska batteriet kunna leverera flera 100 Amp att mäta en massa volt är inte hela sanningen kan se bra ut men inte leverera när den ska( som en anabola kille på gym) Ett nytt bly batteri tappar 20-30% av sin kappasitet vid en ordentlig urladdning. så då har du bara 80% kvar :-( Då kan du tänka dig hur det blir med ett äldre batteri som inte har 100% från början... Då är det extra viktigt att ha en bra batteriladdare och dom köper man inte på biltema eller mackar den bör kunna leverera minst 15-20 Amp/h sedan om en någon batterianslutningspungt på vägen till start motorn gäller både minus och pluss sidan är lite ärgad så att du har tappat lite ledningsförmåga då måste batteriet vara i toppform Som sagt var...... det är mycket viktigt att veta att batteriet i toppform. |
|
| immobilizern var sitter den och kan man byta den ?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.