|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag är i köpartagen på en E60, helst -07 och framåt men utbudet är lite begränsat. Jag tycker inte att jag är så kräsen egentligen, vill ha under 10000 mil, få ägare, alla papper i ordning. Import är ok, helst inte italien dock. Ska man behöva titta på E61 eller ha is i magen och vänta in rätt bil? Har tittat på dessa: Länk tyvärr inte faceliftad Länk Galet pris, för många mil! Länk Bra utrustad, rätt mil, fint skick men en 05:a med för högt pris, vill inte betala extra för en trimmad bil. Länk Fel färg och inredning, annars helt ok. Bort med fälgarna bara. Fler tips någon? Mvh | |
|
Sepang bronze är så jäkla snyggt ;) Jag kollade själva på M5 innan Zätan och brydde mig inte ett dugg om facelift. Jag gick efter skick och ville ha låga mil, hittade en perfekt men någon hann före. Samma bil är/var till salu nyligen. Den är också i Sepang Bronze och hade bara 1 tidigare ägare, svensksåld och relativt låga mil. Av de du länkade skulle jag kikat på den första. Borde bara vara bra prutmån på motorstarka bilar nu i slutet av sommaren med. Finns en uppsjö av M5 E60 till salu med så man kan ju välja och vraka. Ge honom ett bud, det kostar inget. Lycka till! |
|
|
Den sista har ju helt rätt färgkombo och fälgarna är väl Hartge och sitter fint på bilen. Original M5-fälgar medföljer och de som sitter på ska inte vara några problem att sälja om det är original Hartge, kostar skjortan nya. Facelift, sv-såld, låga mil och bra utrustning även om taklucka verkar saknas. Nästan så man blir lite sugen själv... ___ //Ulf |
|
|
Tittar man på både den första och sista ligger dom lite för högt i pris. Dom ska ner i nivå med denna:Länk Vet inte hur mycket det är värt för en faceliftad men visst, jag skulle betala lite mer för en LCI men inte några 50.000:- Drömmen är en bil med 2 uppsättningar fälgar och ett Eisenmann eller liknande. Svart skinn, gärna utökat. Soft close, keyless Logic7 osv... |
|
|
Har även sneglat lite på en Touring som det verkar finnas gott om. Länk Italien import, annars helt ok. Länk Import, osäker från var. Helt ok annars. |
|
|
Varför är du emot Italienimport? Min är en Italienimport och jag provkörde flera innan jag köpte min från Italien. Min var billigare (ganska mycket) och i bättre skick än svensksålda och tyskimport! Mvh. Richard |
|
|
Länk Är väl förövrigt stulen eller återkom den? ganska säker den låg på larmtjänst iaf |
|
|
Jag har inget generellt emot import, men italien är ett land med mycket sol och få garage. Samt ägare som inte tar hand om sina bilar som tex tyskar gör. Samt att dom flesta bilar tas hem för att maximera vinsten hos den som importerat. Vilket gör att dom oftast väljer den billigare.... Jag kan visst tänka mig en Italiensk men då ska den vara markant billigare då jag kommer tappa en del spekulanter när den skall säljas. |
|
|
cykeltjuv: Stämmer bra Länk den är inte stöldanmäld längre. En märklig sak med det hela. Bilen stals den 16 juni, men är avställd sedan 23 maj = det var tydligen helt ok att låta någon provköra en avställd bil. En fördel med M5 som Italienimport jämfört med andra BMW är att M5 från och med E39 har värmesitsar som standard. Sista Touringlänken den i Vellinge är även den Italienimport. Jag hade valt en Touring. Dem är ballast (om man nu inte köper en 6vxl från staterna). Mvh Stephan |
|
|
Krigge: den silverfärgade touringen i Vellinge har jag tittat på i fredags. Vet inget om historiken men den var i riktigt fint skick. Tydligen var den såld men annonsen verkar ligga kvar. Jag tycker annars den sista i din första länk känns klockren! Fördelen med en ljus färg är att linjerna och M5 detaljerna blir mycket tydligare - den ser helt enkelt mycket råare ut än den svarta. |
|
|
Så den svarta har alltså varit stulen. Rånad på bilen till på köpet. Märklig historia då den verkar klarat sig helt utan skador.... Men visst, en touring är ball, lite onödig då jag inte behöver varken utrymmet eller den extra vikten. Har även för mig att dom är dyrare att försäkra? Länk Ska få en offert på denna med ett inbyte nu i veckan. Han hade dock ett par spekulanter (självklart) på den som ev skulle komma och kika på onsdag. Verkar fin annars, tysk, nyimport av firman själva. |
|
|
Krigge. Det var en intressant annons du länkade till. Killen provkörde förmodligen 4 M5:or innan han hittade den bil han köpte. Han är inte villig att låta någon prova bilen innan affären är klar och han sett pengarna men kan själv ha kravet att få provköra alla M5 han kollar på... Man blir liksom noll intresserad av en sådan bil pga. försäljaren... |
|
| Ja det finns lustiga typer, självklart provkör man en bil innan köp. Tål den inte en provkörning är det inget och ha, sen ska man naturligtvis sitta bredvid om man vill det. Har haft massor av folk som provkört mina bilar, det får man räkna med om man skall sälja privat. | |
| Touringen du länkade till sist var riktigt fin. Interlagos blå :o) | |
|
Jag tycker 35' är ok i prisskillnad på en två år nyare och dessutom LCI. Sen är ju båda priserna annonspriser och säljarna började båda två på 299' innan respektive sänkning. Frågan är ju vem som vill gå ner mest... ___ //Ulf |
|
| Ja, prutmånen är stor på bilar generellt, ännu större på M5:or. Sen finns det alltid dom som vill hålla kvar i sina bilar istället för att sälja dom. | |
|
Länk Kom upp idag, ser ju rätt fin ut, men 19(!) ägare. |
|
| Ultimate cars har gratis Carfax om du söker på bilen genom bytbil. Riktigt bra och seriöst. | |
| Hoppsan, det var inte illa. Ser tyvärr ut som den haft en rejäl vända av oseriösa bilägare.... | |
|
Var hos Ultimate Cars för typ ett halvår sedan för att kolla på en leveransklar bil. Otvättad, stor fet repa över bakpartiet på ena sidan, dåligt med luft i däcken och fälgarna hade väl inte rengjorts detta millenium. Invändigt var väl bättre, men långt ifrån leveransklar då det fanns både damm och grus. Finns flertalet som säger att Ultimate Cars tidigare hette Europe Bilcenter. Googla namnet så får du se om det är mest ris eller ros som skrivs. |
|
|
Den mest prisvärda M5 E60in i Europa bör vara den här med en ägare och 7950mil för 189tkr Länk festligt att den stod i 3½ år innan den togs i trafik:). Chassinumret bör vara WBSNB91050B559138. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.