|
Sida 8 av 8
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har installerat power kit i sin 320d GT? Och i så fall hur upplever ni bilen efter det? Ändringar på soppaförbrukningen? Själv har jag monterat stänkskydd både fram och bak då jag kör ganska mycket grusväg samt det är väl sandade väga vintertid. Vad gäller dosan till draget så har jag inte haft problem eller tycker att den känns vek, har nog haft dit adaptern ett tiotal gånger redan utan problem. Och enligt ÅF kan man inte lämna den kvar när man fäller draget. |
|
|
my first bmw: Har du fått din 335d GT ännu ? Hade tidigare en F11 535d och den morrade riktigt gott vid gaspådrag.... /Janne |
|
|
Hej! Jag har oxå använt draget ett par gånger utan problem. Bränsleförbrukningen är det enda jag inte är nöjd med än. Drar 0.58-0,6 (0,51) trots 75% landsväg ... |
|
| Var har ni köpt stänkskydden ifrån? | |
| Jag har köpt BMW original stänkskydd, jag tror dom är från vanliga GT'n med sport line och dom passar utmärkt på M-sport också. 1900:- monterat och klart. | |
| Jo jag hämtade ut min nya 335D GT för över en månad sen. Går som ett spjut. Är helnöjd. Väntar på Power performance kit ska komma till den. Hörde av en säljare att BMW håller på och utvecklar just till den motorn! | |
| Jag har PPK i min 320d GT. Känns ok men har inte kört den utan PPK så kan inte säga nåt om skillnaden. | |
|
Nu är halvljuset på min bil äntligen kontrollerat och åtgärdat. Det var en bult till höjdjusteringen som gått av (?). Detta måste inträffat efter några hundra mil. Justeringen vid start stannade i lägsta läget och blev kvar där ända tills tändningen slogs av igen. Nu är detta åtgärdat och halvljuset fungerar som det är tänkt. Enligt verkstaden har detta tydligen hänt på flera bilar. "BMW six appeal" |
|
|
Har ni andra funderat (som jag) vilka egentligen blir inställningar i olika kombinationer av mode väljaren och växelspaken? Väljer jag sport i mode knappen och sedan drar spaken åt vänster… hur blir alla inställningar då? Det står i instruktionsboken, men att ha det sammanställt på iDrive skärmen är tyvärr inte möjligt. Då letade här och där och “skruvade” en lite app för min iPhone för att kunna leka med inställningarna, även utanför bilen. Svårt at få allt allt på en liten skärm men iaf de viktigaste parametrarna. Funkade skapligt, då skickade till App Store och fick godkänd. Vill ni kolla? Välkomna! appen heter 335i 8AT Länk tyvärr funkar inte optimalt på iPhone 4 men ok på de med större skärmar (5s, 5c), ska rätta till. Hoppas att det inte betraktas som reklam (även om det kanske är så lite grann) man kan vara roligt at se resultat för inställningar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.