AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
47.958

Beställt 320d xDrive Gran Turismo

Sida 5 av 8
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Jag beställde från Gummihuset istället. 17" Dezent TB med Hakka 8 runflat. Det kostar ca 15 tusen. Inga originalfälgar men minst 5 tusen billigare.

"BMW six appeal"
ja
2
jakobce
320i -10
Jarhamre, när la du beställningen och vad fick du för datum då?
Jag beställde den 24 september. När fick du reda på att den var försenad?
Pallar inte vänta en månad till. Hade jag beställt en F31 hade jag fått den i början av november men det kanske ändå är värt denna väntan.?
Ja
24
Jarlhamre
120d m-sport - 07

320d GT M-Sport -14
Jakobce, tror jag beställde den runt 24e också, då sa säljaren november december typ. Nu ändrade de sig ganska snart till januari februari, större efterfrågan än väntat tydligen.
Nu sist sa säljaren att den förmodligen kommer i mitten av januari men vissa får vänta till mars. GT-modellen verkar vara populär i 3-serien så hoppas det återspeglas på andrahandsvärdet.
Jag tror det absolut är värt väntan, efter provkörningen bestämde jag att denna ska jag ha, var bara i butiken för att titta lite.
St
74
Strömming
118d Lci f20
320d GT xDrive M-Sport
Köpte dessa fälgar med hakka R2.
Länk
ca 14 500:-. Tror jag blir nöjd.
GTn måste nästan ha 18" tycker jag.
Min beräknas komma v 3.......
Ce
39
Ceedjay
BMW X3 m40i
Jag har haft min GT en vecka och är riktigt nöjd. Jag har PPK och den känns rätt pigg nu.
Har 18" vinterdäck Nokia R2, fälgar M441.

Ce
39
Ceedjay
BMW X3 m40i
Här är en bild.
Länk

St
74
Strömming
118d Lci f20
320d GT xDrive M-Sport
Snygg bil!!!!
Min kommer att se nästan likadan ut:)
la
20
larlar
320D GT x-drive -14
Får min imorgon =)
Jag valde 17 tum original med Hakka 8 tycker 20000 är ok för dem

// Lasse

Ja
24
Jarlhamre
120d m-sport - 07

320d GT M-Sport -14
Riktigt snyggt! BMW-emblemet i fälgarna följer med eller?

Ser även en vinge bak på de kortet, vilket paket följer den med eller är det en ren tillvalsgrej?
la
20
larlar
320D GT x-drive -14
Jarlhamre Emblemen följer med då du köper originalfälgar och vingen är standard på alla GT =)

Al
149
AlpineProphet
Passat Variant TDI170 DSG 4Motion -12 (i väntan på nästa BMW)
Ceedjay: Grymt fin med helrätta fälgar! Gör sig bra med 18, men 17 är komfort och vintervalet ;-)

Larlar: Är sjukt nyfiken på hur du kommer uppleva ljudkomfort och rullkomfort med Hakka 8... Posta gärna ngt är du hygglo efter du nött några mil. Gärna i motorvägsfart. Upplevde den som bullrig när jag körde den senast och börjar tvivla (söker argument för att köpa GT och inte X3, i-landsproblem jag vet).
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Jag har Hakka 8 på både X3an och GTn. När jag först lagt på dem på X3an tyckte jag de lätt ganska mycket men förmodligen har jag vant mig. Nu tycker jag inte att det låter så farligt längre. Om man jämför med dubbdäck, vill säga. Sommardäcken är naturligtvis tystare.

Likadant med GTn. Där har jag dessutom RFT men jag tycker att ljudnivån är helt acceptabel. Jag har iofs inte kört GTn med några andra dubbdäck sa jag har inget att jämföra med. Däremot hörs ett tydligt rasslande från främre hjulhusen om man kör på en väg med lös sand eller grus. Det ljudet har jag inte hört så tydligt på mina tidigare BMW.

När vi hade snö härom veckan avslöjades med pinsam tydlighet BMWs oförmåga att hindra snön från att fastna bak på bilen. Bild:Länk

Jag tycker det är riktigt dåligt att alla BMW ska se ut så här så fort det kommer lite snö. Baklysena syns knappt alls och PDC fungerar inte. På X3an fungerar PDC iallafall trots all snö.

"BMW six appeal"
la
20
larlar
320D GT x-drive -14
Hej!

Ha fått min bil idag =)
Mycket nöjd har kört ca 13 mil mest landsväg. Vinterdäcken(Hakka 8) tycker jag går som de ska gå, låter i mitt tycke inte mer än andra nya dubbade däck. Komforten finns det absolut inget att anmärka på .
Jag är jättenöjd =)

Lasse

Al
149
AlpineProphet
Passat Variant TDI170 DSG 4Motion -12 (i väntan på nästa BMW)
OK, låter ju toppen det där... Får köra den på nytt och känna efter. Det där med snön i arslet har jag då samma problem med på Passaten, så det är skit samma. Nackdel med LED även att det inte tinar som det gjorde förr...
Ja
24
Jarlhamre
120d m-sport - 07

320d GT M-Sport -14
Detta med 17" eller 18" vinterdäck, det är väl en ren komsetisk fråga? Bränsleförbrukningen och prestandan blir väl lidande av större hjul?

Bra som sagt med tips på tysta och bra vinterdäck annars från er som kör GTn nu, dubb eller dubbfritt är ju intressant också.

St
74
Strömming
118d Lci f20
320d GT xDrive M-Sport
För egen del så kan jag aldrig tänka mig dubb igen efter att ha kört dubbfritt på min e61a.
Bilen går mjukt och fint på de mjuka däcken. Ljudet från däcken går inte att jämföra med dubbdäcken.
Sen får man ju köra med skallen oxå, bromsförmågan på blankis är ju så klart sämre. Nu får jag ju xDrive så starten kommer inte att vara något problem:)
En annan mycket positiv sak är ju att man inte behöver vara så noga med när man byter hjulen. Man är ju hela tiden på rätt sida lagen......
17" eller 18" tum är ju en smaksak men jag tycker att Gtn inte kommer till sin rätt med 17". Bakhjulen ser "små" ut med det lite "större" bakpartiet. Tror det är anledningen till att den får 18" i sina olika lines.
Summa sumarum tycker jag att dubbfritt är vägen att gå.
( Bor i Falun så vintrar brukar vi verkligen ha.)
St
74
Strömming
118d Lci f20
320d GT xDrive M-Sport
Nu börjar jag bli riktig sugen på min nya bil!
Hoppas verkligen jag får hämta den nästa vecka. Har fått indikationer på v3 men det kan ju bli förseningar:(
Ni är ju några stycken som hunnit köra några mil med GTn.
Dela gärna med er av erfarenheter både bra och dåliga.
Ville inte starta en ny tråd för detta men det kanske jag skulle göra??
Tänkte göra ett 1a oljebyte efter ca 300 mil för att "skölja" bort eventuella spån i motorn.
Hur är kvalité känslan? mm
Tacksam för svar.
Ja
24
Jarlhamre
120d m-sport - 07

320d GT M-Sport -14
Igår fick jag äntligen min GT och första känslan jag fått överlag är riktigt riktigt bra! Den går som en dröm och det är bra drag i motorn på sport + läget. Sen kvalitékänslan är helt enkelt 100%, det ska de vara också på en bil för runt 450 000kr.

Harman Kardonsystemet var öronbedövande och såklart klockrent ljud.

Vad ska man säga mer efter 20 mil?! :-)
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Nu har den rullat över 400 mil. Inga som helst problem. Tvärtom. Den går som en dröm. Några småsaker dock: det blir gärna is längst ner på rutorna mot listen om bilen stått ute ett tag i kylan. Det blir inte så bra när man ska öppna dörren och rutan vill gå ner 2 cm. Då håller isen emot och det känns inte så bra. Man måste vara noga att få bort isen innan man öppnar. Ett nytt bekymmer för mig som aldrig haft båglösa dörrar på vintern innan. Dörrfickorna består endast av ett stort fack vilket gör att solglasögon och annat kasar omkring. Det tror jag är första gången jag sett på en BMW. Tidigare har de fickorna varit indelade i 2 delar vilket hållit bättre ordning på prylarna man kan tänkas ha där.

Kontrasten på kartorna är mycket sämre än i X3. Konstigt kan man tycka. Det borde minst lika bra. Dessutom lutar 3D-vyn mer och ger ett sämre perspektiv, tycker jag. Jag kanske ska läsa i instruktionen om det går att justera lite.

Baksätet är precis så stort och bekvämt som vi hoppades på. Vi körde 75 mil enkel resa till fjällen med 3 grabbar mellan 13 och 15 år i baksätet. Inget gnäll där inte. Möjligen är mittplatsen hård att sitta på men utrymmet räckte bra.

Hittills har den dragit 6,0 ganska precis. 6,0 räknat vid tankning och 5,8 i BC.

"BMW six appeal"
St
74
Strömming
118d Lci f20
320d GT xDrive M-Sport
Tack för all fin respons ang Gtn.
Kommer att hämta min bil fredag nästa vecka.
6 månaders väntan snart över........
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.