AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.536

530i manuell. Han försökte rullstarta bilen i 1an backandes.

Sida 4 av 4
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Nu var detta inte mitt fel eftersom idioten till gubbe som aldrig suttit i en BMW fattade inte hur man lägger i R. Irriterar mig lika mkt varje gång ja tänker på de >< IDIOT!!!! Som tur hade ja en kompis med mig som vittne.

jaja.. Men om de hade hänt nåt farligt hade ja väl märkt de direkt.. Eller hur?
Ja vet att du är oskyldig, ingen skugga skall falla över dig. Jag skrev i allmänna termer.

Ja det skulle ha märks skillnad om kedjan kugggat över. Om någon kedjeguide eller spännare tagit skada borde det hörts i form av missljud.

mvh/ Anders
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Tack för de ;) man har ju åkt BMW ett tag så en sak som rullstarta har man iallafall lärt sig ;)

Okej! Jag har ej hört nåt oljud eller nåt slags missljud överhuvudtaget.. Än :p inte kört en meter just idag. Men igår vart de ett par mil och detta skedde i förrgår. Efter 3 misslyckade kopplingsförsök i 1an backandes så tog asfalten slut och vi skjutsade på framlänges i 1an varpå då han fick äntligen igång motorn varvade friskt upp till 5000rpm (jävla pucko tänkte ja för mig själv) Och ja, det verkade som de gick bra. Sedan körde han ett par meter till nästa port där 3D kameran fanns och parkerade. Sedan gjorde han hjulinställningen. Efter det testkörde jag och bakaxeln satt fast och de mesta av vibrationerna var borta. Allt kändes normalt iallafall.

Så egentligen kan jag vara säker på att ingenting hände? :p
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
5000rpm. Trodde han det var en förgasarbil också? Som måste kittlas med gasen, fullgasstartas ordentligt för att inte stanna osv? :(
Usch, man blir ledsen bara man tänker på det. Slutsats - lämna bara en fungerande (startande) bil till en som inte kan något om bilar/motorer.

mvh/ Anders
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
5000rpm ca ja. Förbannat va? (Helt varmkörd iaf) haha jadu, bra fråga! Han trodde förmodligen det! Han trodde de va nåt skumt me den då den inte startade först eftersom han va efterbliven å förvånad att den hade en backvxl. Som ja sagt tidigare.. Kvarts varv på däcken å en "dutt" på kopplingen så spinner den som en katt!
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Ja det e piss!! Tråkigt att de inte kan förstå att det är faktiskt nån som äger bilen å är rädd om den, nu gick ju detta bra av vad jag vet än så länge! Men en sak har man lärt sig- låt ingen annan hantera saker som du vet att du kan bättre själv.

JAG borde ha startat bilen själv, sen hoppat ut å låtit han köra upp på liften bara. Men ingen kunde veta detta att han inte visste vad han gjorde.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.