|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
"Räcker att kolla kvd.se för att veta att man sover bättre om nätterna genom att inte köpa på kvd.se. Sen finns de klart fina bilar men dom är få." "Men beslutet har jag själv tagit, sen får alla andra köpa hur många bilar dom vill från KVD, men jag köper hellre en bil från nåt annat ställe. Så lägg ner tjatet om KVD, jag har valt bort dessa bilar,punkt slut!" "Men de är ju fortfarande inte de de här handlar om,utan vilka bilar som duger åt mig, och för att korta ner processen så tar jag bort dessa från KVD." Om ni läser så ser ni att JAG valt bort dessa och jag försöker ju förklara att de är mitt sätt att leta bil,alla andra gör precis som dom vill. Jag försöker inte få rätt i nåt utan jag hävdar att de är mitt beslut som jag står för. Men alla andra ska försöka få mig att ändra min uppfattning,men varför ska jag göra de? |
|
|
Som jag tolkar är det ingen som försöker får dig att ändra din uppfattning alls utan folk har försökt upplyser dig om diverse fakta fel som du har skrivit om KVD. CS |
|
| Vilka faktafel? | |
|
Att du tror att det är särskilda bilar som hamnar på KVD och att de i genomsnitt är sämre än vanliga inbyten. Båda är fel. ------- //Lövet |
|
|
Precis jag "tror", och du tror något helt annat. De är inget faktafel. Jag gör min bedömning av de jag ser,och oftast är de inget jag vill ha,svårare än så är de inte, sen har jag ju sagt att de finns finare bilar också men för att jag ska få tag på ett sånt exemplar kan ta väldigt mycket tid och de ha jag ingen lust att slösa bort. |
|
|
Jag gör min bedömning baserat på insyn i branschen. Vi får se vem som anses trovärdigast av övriga. ------- //Lövet |
|
| Jag har insyn i ett stort leasingbolag och kan bekräfta att "andrahandssorteringen" hamnar på KVD. Det gäller dock inte samtliga bilar eller leasingbolag. | |
|
Lövet,känns som din bedömning av insynen i branschen inte va så lyckad:-) Tack Epsilon! Jag visste inte att de va en mäta penistävling,men du får gärna kännas trovärdigast bland övriga om de känns bättre för dig:-) |
|
| Oavsett vilka typer av bilar som hamnar på KVD så är väl den viktigaste frågan om man kan lita på värderingsmännens beskrivningar av objekten eller inte? | |
|
Men för att ta de en gång till,de handlar inte om värderingsman eller beskrivningar eller andrahandssorteringen, jag har valt bort dessa bilar för att dom inte är nåt för mig. Sen om alla andra köper bilar där och är nöjd så är väl de bra? Kul för dom som hittar en fin bil,men fina bilar finns de på blocket också och jag föredrar den butiken. De handlar inte om att ha rätt eller fel. |
|
|
På mitt förra företag gick samtliga förmåns/leasingbilar till KVD efter kontraktets slut. Det rörde sig om främst Volvo och VAG men även en och annan BMW. Kan hålla med om att KVDs bilder och presentationer i annonser inte lockar köplusten men att påstå att de generellt är sämre eller andrahandssortering gäller långt ifrån alla. |
|
| Jag jobbar som meck på BMW och vi meckar genomför ett så kallat bps-test (premium selection) på alla lättare begagnade bilar innan dom ställs ut i försäljningshallen. I bps-testet går vi igenom hela bilen. Läser av felkoder och byter ut defekta delar, skador anmärks och lagas och lackeras därefter, om det är mindre än 500 mil till nästa service då servas bilen direkt under testet, däck som har 4 mm el mindre mönsterdjup byts ut, vätskor kontrolleras, elektronik kontrolleras, utrustning kontrolleras mm mm. Även 1 års garanti ingår vid köp av dessa bilar. Så det är inte så konstigt att dessa bilar har en något högre prisklass än liknande bilar hos mindre handlare och tex kvd. Med dagens hög tekniska bilar kan det vara både tryggt och ekonomiskt att inhandla en sådan bil i det långa loppet sett. | |
|
Jag har köpt två bilar av KVD. En 3 år gammal E60 med 3:or i betyg på skick och service enligt plan. Knappt en skråma eller bula på bilen. Hade inte kunnat hålla den i bättre skick själv under 3 år om jag köpt den ny. En 4 år gammal Caddy med låga mil, även den servad enligt plan. 3- på båda betygen. Nära nyskick efter en polering. En repa på taket och en liten bula som jag inte upptäckte förrän efter ett halvår. Kort sagt, det handlar om att välja önskat skick till önskat pris. Jag kommer iaf att fortsätta handla av KVD istället för att betala bilhandlarens överpris för samma typ av leasingbil de fått in och polerat upp. |
|
|
Och jag kommer fortsätta köpa privatägda bilar i första hand. |
|
|
Hej! För att göra en lång historia lite kort så var jag intresserad av en Audi A6, -14, som gått 4200 mil. Bilen var till salu av Allinvest i Uppsala. Jag bor 4 timmar från uppsala och ringde dem och frågade om det var något med bilen, säljaren på företaget sa att det endast var två repor, en fram och en bak. Annars sa han att bilen var hur fin som helst och att det inte va någonting annat. Jag frågade 2-3 gånger för att säkerhetställa att det inte var något annat med bilen innan jag åkte upp. Säljaren sa på telefon att han är jätteärlig mot mig och att jag kommer vara jätte nöjd med bilen. Då bestämde jag mig att åka och titta på bilen. När jag väl va framme var det jättemånga repor på fronten på bilen, och även bak på bilen. Dessutom hade bilen två bucklor vid höger däck bak och vänster däck bak, även sommarfälgarna var helt förstörda (alla fyra), bilen hade ingen taklucka som det stog i annonsen heller. Då frågade jag säljaren varför han inte sa som det va när jag ändå frågade så många gånger och åkt så långt för att titta på bilen, då var hans svar " jag sa att det var en repa fram och en bak" han hade inget bättre att komma med. Och om sommarfälgarna så sa han "du frågade hur skicket på bilen va och inte fälgarna." Jag bad om ersättning för resekostnaderna fram och tillbaka men det vägrar dem att ge mig. Allinvest i uppsala är absolut inget att rekommendera, väldigt väldigt oseriöst företag som endast försöker lura folk på pengar. |
|
|
Tyvärr vanligt med oss som är lite petiga på hur vi vill ha våra bilar, man frågar säljaren att va ärlig å säga ALLA fel å brister. Men likt förbannat står man där å svär när dom fått oss att åka långt för att glo på en repig å bucklig bil... Mvh Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.