|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Nån som har erfarenhet av att handla bil från dom? Har hittat en fin 320d-10 KDW778 med ett vettigt pris, de enda jag reagerade på var att de varit ganska många ägare på bilen,uppe i fem redan. Nån som vet nåt mer om själva bilen? Eller info om handlaren. | |
| Ägare och brukar är ju dock inte samma sak. Du kan kontakta Transportstyrelsen och få ut vilka de tidigare ägarna varit. | |
|
Jag såg att Riddermark Bil har en likadan med en ägare men enligt transportstyrelsen har bilen fem ägare. Länk De jag inte vill ha är en bil som gått via kvd för dom bilarna verkar ju vara rena dyngan! |
|
|
Följ garfunkahs råd och kolla upp vilka de tidigare ägarna är. Jag har ett exempel på en bil som började sitt liv som förmånsbil, den hade BMW Sverige som första ägare, sen leasingbolaget nr 1, sen bytte han företag så leasingbolag nr.2 tog över den och sen köpte han ut bilen som han haft sen ny och sålde den till en handlare, vips 5 ägare. Men endast en brukare. __________ Mvh Grelle |
|
|
Den här har dragkrok,dynamic och silvermet. Länk men den andra har den nyare 184hk motorn och gått lite mindre. Men den verkar inte ha dynamic-pkt. Advantage har inte sportchassi? |
|
| Men de går väl endast genom ett faxutdrag att få reda på dom senaste tre ägarna? | |
|
Har du provat logga in på transportstyrelsen med koderna som finns på regbevis på någon bil du eller kompis har. Om jag minns rätt behöver du inte ta det via fax. |
|
| Den Svarta är från KVD Den har Dynamic+ Comfort Såld ny på Carlia Bil Falun Sen ALD AUTOMOTIVE 2 ggr + KVD + Riddermark= troligen tjänstebil med 1 förare Länk | |
| Lite illa om boken är stämplad bara 1 gång dock såg jag just | |
|
Hur fick du reda på dessa uppgifter? Kan du även kolla den andra hos Allinvest? KDW778 |
|
|
Tyvärr så verkar bilarna som säljs via kvd inte vara nåt att ha,räcker med att se bilderna blir man mörkrädd, och att servicen inte skötts exemplariskt varje gång. |
|
|
De ser exakt likadana ut som vilken bil som helst som byts in hos alla märkeshandlare. Att tro nåt annat är bara att lura sig själv. Sköts på samma sätt som vilka tjänstebilar som helst. Det är absolut inga särskilda bilar som hamnar på KVD, det är bara en fråga hur leasingavtalet är skrivet. ------- //Lövet |
|
|
Nja de tvivlar jag på att de inte är skillnad, pratade med en handlare för några år sen och han sa att de är "sämre" bilar som går via kvd,handlarna har en egen sajt BCA som bara bilhandlare kan köpa ifrån Länk och dessa bilar är betydligt bättre skick. Klart att de finns fina bilar på kvd men inte är de många! |
|
|
Lövet nog är de skillnad på märkeshandlare och kvd. |
|
| Min arbetskompis köpte en A6 på Allinvest, han är nöjd med både bil och bemötande av handlaren., han kommer handla där igen. | |
|
Vad skulle skillnaden vara tror du? Inte undra på att märkeshandlarna vill få sina bilar att låta finare - de är ju betydligt dyrare. Du blir upplurad på läktaren om du går på det där snacket. Däremot så är förstås bilarna på KVD oservade, orekondade, det kan finnas fel på dem osv. Dessa fil åtgärdas vid inbyte av en märkeshandlare - men blir bilen "bättre" av det? Inte ett dugg. Jag gör hellre jobbet själv så jag vet att det blir ordentligt gjort. ------- //Lövet |
|
|
"Dessa fel" inte "Dessa fil". ------- //Lövet |
|
|
För mig duger de inte med en bil från kvd,om du tror att de skulle va likvärdiga bilar så köp den från kvd. Men tro inte att jag ändrar min uppfattning om bilarna som säljs där. Skräp enligt mig. |
|
|
Det låter som du testat själv flera gånger och vet vilken bakgrund bilarna har. Eller inte. ------- //Lövet |
|
|
Förresten så va de en grusplans handlare som tog upp saken om att de är sämre skick på bilarna som säljs via kvd. |
|
|
Räcker att kolla kvd.se för att veta att man sover bättre om nätterna genom att inte köpa på kvd.se. Sen finns de klart fina bilar men dom är få. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.