AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
11.015

Allinvest Arlanda.

Sida 2 av 3
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
KVD:s bilar är som vilka andra tjänstebilar när de byta in. Varken sämre eller bättre. Men de säljs orekonditionerade och för det mesta, med alla små och stora defekter väldigt korrekt redovisade. Undantag finns givetvis och har diskuterats här i några enskilda fall.

De bilar som har lämnats in av finansbolag eller försäkringsbolag kanske man ska vara extra vaksamma mot.

Att bakgårdshandlarna smutskastar KVD är självklart eftersom de dels inte får tag i de orekonditionerade bilarna i samma omfattning som tidigare (de går till KVD istället) och dels att de konkurrerar direkt mot deras bilar.

Personligen köper jag hellre från KVD än grushandlare, men det är du som köper med dina pengar och det är ditt val!

Lycka till att hitta rätt BMW med mycket utrustning

**BMW-ägare i 33 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Ca
15
Captain Scarlet
530xiA E61 -07
"Förresten så va de en grusplans handlare som tog upp saken om att de är sämre skick på bilarna som säljs via kvd."

Men hade du förväntat dig att han skulle säga något annat!? Klart han säger så, han vill att du ska köpa en bil av honom och inte KVD som är konkurrent till honom.

Jag håller med andra här att KVD skriva åtminstonde utförligt om alla brister och eventuella fel på en bil. Utifrån det kan man göra sin egen bedömning om bilen. Det är väl knappast så att de flesta grusplanshandlare är lika öppen om sina bilar.

CS
Ki
64
Kimppa
VW Passat GTE
BMW M3 Coupé 2008
Ni har missuppfattat en sak,de är jag som tagit beslutet att inte köpa en bil från KVD,sen att jag fick de bekräftat av en handlare att dessa bilar är i sämre skick är bara en sak som stärkt min tes om att de är mycket skräp som går via KVD.
Men beslutet har jag själv tagit,
sen får alla andra köpa hur många bilar dom vill från KVD,
men jag köper hellre en bil från nåt annat ställe.

Så lägg ner tjatet om KVD,
jag har valt bort dessa bilar,punkt slut!
Ki
64
Kimppa
VW Passat GTE
BMW M3 Coupé 2008
Länk

Hur många är sugen på den här?
Bara som ett exempel:-)
"Hur många är sugen på den här?
Bara som ett exempel:-)"

Den ser väl ut som dom flesta svarta bilar gör efter 3 år som tjänstebil om man tar bilder med blixt..=)
Ki
64
Kimppa
VW Passat GTE
BMW M3 Coupé 2008
Stämplad vid: 3485, 7541 och 12186 mil senast 2013-01-03. Löst serviceprotokoll vid: 6271 mil senast 2011-06-07.

Blir inte bättre även om du fotar utan blixt;-)
Väldigt många hade kanske tvekat på att köpa en begagnad BMW hos BMWhandlaren då en majoritet av dessa är före detta hyrbilar his Sixt eller Mabi.

Det är ont om nyare begagnade bilar i Sverige som är yngre än 36månader...tom större begagnathandlare som Mårtensson i Hörby köper in mycket från KVD för att sedan fräscha upp dem inför försäljning.
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
"Ni har missuppfattat en sak,de är jag som tagit beslutet att inte köpa en bil från KVD,sen att jag fick de bekräftat av en handlare att dessa bilar är i sämre skick"

Du har inte fått bekräftat någonting, du har blivit ljugen för av en småhandlare.

-------
//Lövet
Ki
64
Kimppa
VW Passat GTE
BMW M3 Coupé 2008
Verkar vara ett känsligt ämne för dig Lövet:-)

Jag handlar privat så för min del får handlarna och KVD behålla sina bilar,
men jag spar en massa tid genom att undvika KVD.
För de är alltid något negativt med dessa bilar,
inte jämt men oftast och då är de enklare att stryka dessa från listan direkt.
Finns ju bilar på blocket så varför jaga på KVD?
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

@Kimppa DU får gärna väla bort KVD men det finns både bra och dåliga bilar där som överallt annars, en stor skillnad är dock att dom skriver felen på bilarna i annonsen, vilket få märkeshandlare gör.

Som Lövet skriver är det en ganska stor del utav leasingbilar som går dit när tiden är slut för leasingen.

En fråga menar du bilar från KVD som att du skall köpa direkt där ifrån eller via någon vimpelhandlar som själv köpt där och sedan ej skriver ut bristerna?

Ki
64
Kimppa
VW Passat GTE
BMW M3 Coupé 2008
Mats,
jag gillar att dom utförligt beskriver skicket på objekten,då vet man vad man köper iaf.
Men dom gånger jag kollar deras bilar så är de alltid något som inte passar mig,
orekondade visst men de är skabbiga och oftast misskötta servicer.
Som de va på den svarta hos Riddermarks,alltid är de nåt som inte passar mig.

Sen vet jag inte om småhandlare baktalar KVD,dom köper ju själv därifrån.
De va en handlare som nämnde de vid ett samtal för flera år sen,
att dom bilar som är i bättre skicka auktioneras ut via BCA.
Jag vet inte sanningshalten i de men alla som har skaplig syn ser ju att de är i skönheter som säljs via KVD.

De är ju rätta stället att sälja en bil på för dom bjuder som dårar oavsett skick,som de vore sista bilen på planeten!:-)

Nä jag håller mig till blocket:-)
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Nästan alla bilar som kommer in till begagnathandlarna får en rejäl rekond. Lackering av stötfångare, rätta till bucklor samt diverse service och reparationer. Detta oavsett om bilen kommer från kvd, leasingbolag eller annan auktion. Visst finns det begagnade bilar med 12´på mätaren som är felfria men dom flesta har massor som behöver åtgärdas.
Ki
64
Kimppa
VW Passat GTE
BMW M3 Coupé 2008
Jag köper ju mina bilar privat oftast men ibland finner man någon fin BMW hos en handlare men är den från KVD så väljer jag bort den.
För att spara tid helt enkelt.

Som Riddermarks svarta som någon kollade upp,servad en gång på dryga 7200mil.
Inte något som jag vill ha.
Därför är de enklare att strunta i dom och spara tid=)

Men ni kan ju leta upp en fin BMW på KVD så får vi se va ni hittar,
om ni lyckas hitta en bil till mig;-)
Ki
64
Kimppa
VW Passat GTE
BMW M3 Coupé 2008
Ronald Belford Scott,
Jo men dåligt skötta servisar går inte att polera bort.
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Och du tror inte det finns bilar med bristfällig service hos märkeshandlaren? :-/
De flesta bilar på KVD är servade enligt plan, inte tvärtom. Men det finns undantag förstås, precis som den du hittat.

Jag har ingen association med KVD förutom att jag har handlat där, men jag har också köpt både hos märkeshandlare, mindre bilhandlare samt BCA (jupp, det går om du har kontakter). Det har funnits väldigt litet samband mellan bilarnas skick och vart de är köpta och att det skulle varit särskilt fina bilar hos BCA är rent struntprat. Det handlar bara om hur leasingavtalen är skrivna var bilarna hamnar. Det är inte olika "typer" av bilar.

-------
//Lövet
Ki
64
Kimppa
VW Passat GTE
BMW M3 Coupé 2008
Har inte sagt att bilarna hos märkeshandlaren är korrekt servad,
men chansen är nog större om nu vi ska jämföra märkeshandlare vs KVD.

Men de är ju fortfarande inte de de här handlar om,utan vilka bilar som duger åt mig,
och för att korta ner processen så tar jag bort dessa från KVD.

Men visst får du tro att dom är servad enligt plan.

Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Min v50 är köpt på kvd med fullstämplad bok, får väl köpa en trisslott idag.
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag behöver inte tro någonting. Det står tydligt på sidan när bilarna är servade.
Gör det de hos din bilhandlare? Knappast.

-------
//Lövet
Kan ju åxå vara så att bilar är servade enligt intervall trots att stämplar saknas-Alltid värt att kolla upp.
Ca
15
Captain Scarlet
530xiA E61 -07
"Men visst får du tro att dom är servad enligt plan."

Men du, vad jag har läst i den här tråden är det ingen som har påstått att alla bilar på KVD är servad enligt plan. Hela fördelen med KVD är att man får veta exakt vid vilka miltal bilarna är servade eftersom det ingår i beskrivningen över bilen. Det finns ingen annan bilhandlare på nätet som har så utförliga beskrivningar om sina bilar som KVD har. Men får veta mycket om bilen "warts and all".

Nu har jag förstått att du *TYCKER* att alla bilar på KVD är skräp och det får du givetvis göra, it's a free country. Men det är just din åsikt och ingenting annat. Att sedan påstår att andra tro att bilarna på KVD är servad enligt bok är ren felaktighet. Jag börjar får en känsla av att du vill hemskt gärna bevisa för alla andra att det är du som har facit i frågan....

CS
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.