|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Igår blev ungdomsdrömmen förverkligad då jag fick bytt min fantastiska S60R mot en M3 E46 från 2002. Till denna fina bil behöver jag nya sommardäck runt om på OEM 19" fälgarna. Då jag har väldigt, väldigt dålig koll på däck så hoppas jag att jag kan få lite hjälp här. Funderar på Continentals SportContact 5P men läser så himla mycket angående dimensionerna så jag blir riktigt yr. Hade tänkt beställa 225/40-19 fram och 255/35-19 bak men sen hitta jag 235/35-19 samt 265/30-19 för ett lägre pris (däckonline). Här är länkarna: [URL=Länk [URL=Länk [URL=Länk [URL=Länk Förstår inte riktigt varför 225 däckena är så dyra och ifall ni vana M3-förare har något annat alternativ, skriv gärna! Mvh Adam | |
|
Blev fel med länkarna och hittar inte redigeringsknappen.. 255 Länk 225 Länk = 10600:- 235 Länk 265 Länk = 8900:- |
|
|
Kan bero på att dom inte tillverkas i lika stora volymer som gör att dom däcken blir dyrare. Har du kollat vad din lokala däckhandlare erbjuder? Har man inte tillgång till egen monterings- och balanseringsmaskin så kan det bli en dyr historia att få däck beställda från nätet monterade. |
|
|
Ja, så enkelt kan det ju faktiskt vara. Min morbror har allt som behövs för att montera & balansera så det är lugnt! Har även kollat hos min lokala däckhandlare och de tar ca. 1.8X priset för däcken jämfört med vad de kostar på däckonline. |
|
| Michelin är det som gäller, antingen PS2(Pilot Super Sport 2) eller nyaste PSS(Pilot Super Sport) | |
| Pilot Sport 2 eller Pilot Super Sport, skrev fel på PS2 från början.... | |
|
Har läst att Pilotdäcken skall vara riktigt bra men har även läst att de har lägst "ware rate", dvs. de slits ut fortast. Länk |
|
|
Continental sc har funkat bra för mig! På 19 tum ska du ha 235/35 fram och 265/30 bak inget annat! Med vänlig hälsning, Martin |
|
| Jag kör 245/35 fram och 285/30 bak på mina 19", menar du att jag har fel däckstorlek då? ;) | |
| baraniklas: Hur upplever du dessa dimensioner? Har tänkt på 275/30 bak och 245/35 där fram, något att satsa på? Vill jätte, jätte gärna köra nån sväng på bana någon gång också, hjälper de större dimensionerna mycket då? :) Som sagt en riktig däcknoob så uppskattar all hjälp jag kan få! | |
| Dunlop samt Pirelli PZero i 19" rekommenderas. | |
|
Hej! Det funkar säkert med andra dim. Men jag har kört det det på båda min m3:or och har funkat bra. Samt är priset oftas bättre på 235/35 samt 265/35 än på bredare dim om man inte väljer pajasdäck Med vänlig hälsning, Martin |
|
| Rättelse: 265/30 | |
| Så Länk fram samt Länk bak lär bli kanon? :) | |
| Det blir nog kanon! | |
|
Mycket möjligt! Nu blev jag även lite sugen på dessa: 245 Länk 275 Länk Köra på dessa eller de lite mindre 5P-däcken? |
|
|
Har alltid kört tidigare med PS2 på mina M-bilar (M3 e36-98,och M5-2003) På nuvarande M3an kör jag med Toyo Proxes T1 Sport! 19" Bra mkt bättre komfort än PS2.. Kan verkligen rek T.o.m farsan tycker att det är riktigt bra komfort i dom,och han kör på 20" |
|
| Bianca:Hur är dem i regn? | |
| Glömde rekommendera GY asymetric2 absolut bästa däcken jag har ahft på mina M bilar | |
|
Verkar finnas gott om välrekommenderade däck! Kommer se till att få beställt däcken imorgon på förmiddagen då jag vill kunna använda min M3a så fort som möjligt och väldigt gärna innan lördag då storknegandet börjar då.. Hittat ett däck som verkar vara riktigt bra (Länk samt att det inte kostar så mycket som de andra och de frakttiden ligger på 2-4 dagar. Vad tror ni om dessa? Länk Länk |
|
| Blev fel med länken.. Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.