|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag tog tyvärr ingen bild, men kan fixa det. Låter nog dock bilen står tills jag fått hem sakerna till vv. Hur fort bildas det avlagringar på stiften. Jag gjorde rent dom och åkte hem ca 4km och kommer nog bara åka Samma sträcka igen när jag fått hem prylarna. Det kanske räcker för att det ska bildas avlagringar? |
|
|
Vita avlagringar kan också vara ett tecken på att det går in glykol i cylindern! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det slog mig nu att du skulle kunna ha en blåst toppapackning eller en skev topp med. För då kan det sugas in olja och kylvatten i cylindern. Har du kollat om du har övertryck i kylvattnet. Eller om det bubblar i expansionskärlet när du har motorn igång o locket av. Det skulle förklara övertrycket i vevhuset med. /F1 |
|
| Hur gick det med detta, vart det bytt? | |
|
Hej! Jag bytte bort bilen. Vet inte hur det gått för den nya ägaren, men förhoppningsvis är han envisare än mig och har kanske mer fritid. Synd på en så skön bil dock =( /John |
|
Ro 316 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Såg att Bargis hade beställt en vevhusventil för Tysklandbilar. För kallare klimat ska det vara 11617533400 (525i 03), med tillbehörskoden "S842A Kaltland-Ausführung". Mvh Rolf Black shining beauty |
Ro 316 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Det gäller de andra delarna också. Dessutom har jag hört att det bör sättas dit en isolering runt alla delar för att förhindra kondens och frysning (ej original). Jag har inte hittat denna isolering ännu och är intresserad av tips var jag hittar denna. Ventilkåpspackningen bör också bytas men det har nog nämnts tidigare. Mvh Rolf Black shining beauty |
| Skaffa en rattkrycka, jag har bara varit med om en bil som blivit stulen med den på. | |
|
Den isolerade versionen av oljeavskiljare och slangar, är förvisso lite bättre än de oisolerade dito, men enligt en mycket erfaren BMW-verkstads mekare som jag pratade med, sa ungefär: "Tja, isoleringen gör ju inte saken värre, men i ärlighetens namn hjälper det inte heller - grundproblemet är återkommande kortkörningar där motorn aldrig få bli riktigt varm, som knäcker vevhusventileringen genom mängden kondens från ventilkåpan som skall ventileras bort!" Att täcka njurarna i fronten kan nog göra mer än den isolerade versionen av vv, men visst är det ännu bättre att ha båda... BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.