AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
15.183

Åsikter om X5 på blocket

Sida 4 av 4
Je
37
Jensc
330i M-sport -04
Även jag sitter och håller utkik efter en X5'a. Har 300kkr som budget och undrar om man ska försöka hitta en sd/35d istället för 235hk motorn? Är de såpass stor skillnad att de är värt att hitta en 286hk variant?

Har som övriga krav: Hifi PRO, komfortstolar och navi.

Riktigt fin spec på din Bimmer75!

/Jens
an
134
antto777
325iA Touring -03
VW Passat GT -13
Åk och provkör en 235 och en 286 så kan du bedöma själv. Jag körde en chippad 235 som blev ca 280 och jag kände inte en JÄTTEskillnad.

Jag åker äntligen och köper en X5 på lördag, återkommer om vad det är för bil :)

Bimmer: som sagt, verkar vara en mycket fin bil du har!
Bi
124
Bimmer75
E70 X5 35d M-sport -09
Tack så mycket antto777 och Jensc :)

Min X5:a är ju som ni säkert har sett en 35d med 286 hk. Jag är helnöjd med den motorn. Riktigt bra respons och gott om kraft. Har tyvärr inte provkört någon 30d med 235 hk, men har aldrig hört eller läst om någon som tycker att den på något sett skulle vara slö eller orkeslös. När jag själv letade bil så var 35d-motorn inte ett krav ifrån min sida, det råkade bara sitta en sån i just den bilen.

Jensc: När du ändå letar bil så försök hitta en bil med, och en bil utan adaptive drive. En utrustningsdetalj jag inte skulle vilja vara utan. Det är ganska stor skillnad på dessa olika chassiutföranden.

antto777: Ska bli spännande att få läsa om du skriver om din nya bil här sen. Kanske du till och med lägger ut utrustningslistan om man har tur :)
Je
37
Jensc
330i M-sport -04
Adaptive drive är riktigt fint men de verkar tyvärr vara ganska sällsynt bland bilarna i prisklassen jag kollar i.

Men komfortstolarna och hifi pro har jag som krav då jag har 20 mil enkel väg till jobbet (veckopendlar så kör inte varje dag). Sen så är ju sport paketet fint, har hellre det än M-sport.

Är det någon nackdel att köpa en import när man ska byta bil på några år, är handlare anti mot att byta in importare? Dom verkar ju i regel vara mer välutrustade än en svensksåld.

Nä jag får bevaka blocket, för tillfället är det ingen som tilltalar mig riktigt tyvärr.

/Jens
an
134
antto777
325iA Touring -03
VW Passat GT -13
Jens, angående importerade bilar om det skulle bli en sån. Läs igenom försäkringsvillkoren noga innan du tecknar försäkring, oftast är det mycket högre självrisker på importerade på vissa skador, som t.ex. motorskada. Många försäkringsbolag behandlar importerade bilar dåligt, man kan t.ex. inte ens beräkna premie på nätet på många bolag.
an
134
antto777
325iA Touring -03
VW Passat GT -13
Skulle som sagt återkomma, kan inte kopiera specen mu men tillverkningsnumret är L047432, fattas backkamera på den då den eftermonterades. Tack alla för tips och synpunkter, speciellt du Bimmer!

Bilen har rullat 7500 mil och ser ny ut. Killen har tagit mycket väl hand om bilen. Har dock lite skakningar i bilen som jag ska fråga råd om under x-tråden!

/Andreas
Bi
124
Bimmer75
E70 X5 35d M-sport -09
Grattis till bilköpet! Och välkommen till X5-familjen!

Hoppas att du kommer vara lika nöjd med din bil som jag är med min. Alltid kul att man kan dela med sig av sina kunskaper och erfarenheter. Det är ju liksom hela vitsen med detta forum.

Den eftermonterade backkameran, är det BMW:s original (med med linjer som visar vart man hamnar)?
Jag har nämligen själv planer på att eftermontera backkamera på min.
an
134
antto777
325iA Touring -03
VW Passat GT -13
Tack! Om man nu ska gratulera till ett bilköp med värdeminsking och allt :)

Ang. Backkameran så är det original. Han som beställde bilen hade beställt en bil med backkamera men någonstans sket det sig i kommunikationen mellan bmw sverige och fabriken. Han krävde då att bmw sverige eftermonterar en original, annars skulle han inte ta emot bilen :)
Bild? Va det den i norrland? Svart? Grattis btw :D
Ang skakningarna. Du hade väl precis köpt den, har du pratat med säljaren?
an
134
antto777
325iA Touring -03
VW Passat GT -13
Yes Vinyl, det var den i Piteå! :)

Jag har pratat med honom men enligt honom är skakningarna det man känner från market. Kan vara med så äckligt breda däck...
Va
10
Valle b
525 Da Touring M-sport -11
Hejsan!

Lite sugen på den här Länk
Enligt säljaren är den från Italien..... Med reg nr ZDX218

Men får ingen träff på Fordonsfakta....

Är det en sån utan "Vinterpaket" Dvs Inte isolerad vevhusvent mm ?

cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Valle b: Finns ingen bil med det regnummret...

MVH Christofer
ZDX218 finns inte eftersom Y och Z inte används som första bokstäver i Sverige. Bilhandlaren har som en del andra använder Z regnummer för Blocket kräver regnummer av bilhandlare?
Många av deras bilar har angivet registreringsnummer som börjar med Z, se ex:

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.