|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Hej, är på jakt efter en e70 och stötte på denna på blocket. Länk Svensksåld, lite körd (1500 mil/år) enligt annonsen. Lite för en diesel? Vad saknas enligt DIG på denna, förutom komfortstolar? Vad tycker ni om att bilen tydligen varit till salu rätt länge eftersom bilderna är tagna då det var snö, I MALMÖ! Tacksam för åsikter. //Andreas | |
|
Bilen är en -07 och saknar sportpaket. Milen får du kolla upp själv. Jag har en -08 3.0sd med sportpaket till salu. Runt 10' mil (garanterat) import, silver. P: 250ksek Mvh |
|
|
Smaken är ju som baken vad man vill ha, eller är beredd att betala för. Men vid en första anblick så ser jag att den har standardstolar. Även här är smaken så klart annorlunda. Jag har själv en e70 och skulle aldrig köpa en utan komfortstolar eller minst sportstolar. I annonsen står det sportpaket?!? Vad jag kan se så har den ljust innertak, så det kan nog strykas ifrån utrustningslistan. Jag ska ta fram den kompletta utrustningslistan för denna bilen från fabrik. Jag kan bara säga. Ha inte för bråttom med att finna bil. Det finns många fina ex därute med bra lista. Så ha bara lite is i magen. |
|
|
Här e listan: VIN WBAFF41080L049571 Type code FF41 Type X5 3.0D (EUR) E series E70 () Series X Type GEFZG Steering LL Doors 5 Engine M57/T2 Displacement 3.00 Power 173 Drive ALLR Transmission AUT Colour SPACEGRAU METALLIC (A52) Upholstery LEDER NEVADA/D4 CAMEL (LUD4) Prod.date 2007-06-04 Code Description (interface) Description (EPC) S1CAA Selection of COP relevant vehicles S1CBA CO2 package S230A Extra package, EU-specific S302A Alarm system S320A Deleted, model lettering S328A Footplate, aluminum S386A Roof railing S413A Trunk room net S423A Floor mats, velours S428A Warning triangle and first aid kit S431A Interior mirror with automatic-dip S494A Seat heating driver/passenger S502A Headlight cleaning system S508A Park Distance Control (PDC) S521A Rain sensor S522A Xenon Light S534A Automatic air conditioning S544A Cruise control with brake function S663A Radio BMW Professional S676A HiFi speaker system S698A Area-Code 2 for DVD S842A Cold-climate version S863A Retailer Directory Europe S877A Delete cross-pattern operation S885A On-board vehicle literature Swedish S8SPA Control unit COP S925A Transport protection package S205A Automatic transmission S2C9A BMW LA wheel, star spoke 209 S4A1A Interior trim finishers Graphitane matt S548A Kilometer-calibrated speedometer S851A Language version German Inget sportpaket på den bilen inte. Det ända jag kan se som är extra är: Läderklädseln Larm Sidofotstöd i aluminium Automatiskt avbländbar backspegel inne Hifi-system (näst minsta stereon) |
|
|
Att folk alltid ljuger om årsmodell? Elstolar? Är det el i standard? Tror det är första E70 jag ser med standardstolar, rekommenderar starkt komfort. Håller med föregående.. |
|
|
Bimmer75: tack så jättemycket för informationen! Du har heeelt rärr i att man inte ska stressa fram ett bilköp, men du vet säkert hur det är att vara inne i tunneln :) Men tack vare don info rök nog denna från listan. Jobbar du på bmw då du kan ta fram informationen ovan? /Andreas |
|
|
marin: kan du PM:a mig med info om bilen din som du har till salu. Ligger den ute på annons också? Var finns bilen? /Andreas |
|
|
antto777/Andreas: Inga problem. Jag hjälper mer än gärna till. Det är väl vad detta forum är till för? Att hjälpa varandra. Skicka mig ett PM eller eller regnr på vilken X5:a du vill som du är intresserad av, så hjälper jag dig. Helt rätt beslut att strunta i den föregående bilen. Det finns ju en anledning till att den har funnits till försäljning ett tag. |
|
| Andreas: Knappa in regnr här -> Länk så får du fram lite uppgifter om bilarna du kikar på. Ta sedan de sista 7 tecken i chassinr och klistar in det här: Länk , skriv in svaret under, klicka på sök. Så får du fram utrustningen på bilen i fråga. Gäller givetvis bara BMW. Konstigt att inte Bimmer gav dig den info, skicka PM hit och dit när man kan göra det själv. | |
|
antto777/Andreas: Här e några ex som du skulle kunna kolla lite på beroende på vilken prisklass du hade tänkt dig: 239000: Länk 286900: Länk 299000: Länk |
|
|
Vinyl, tack även du för hjälpen! Stöter dock på problem då jag slått in 7 sista av chassi numret. Får som svar Search results: Unfortunately, the search returned no results. oavsett vad jag slår in, provade t.ex. på alla de som Bimmer länkade till ovan? Vad gör jag för fel? |
|
| Bimmer, tack för länkarna. Har spanat in den översta i din lista för 239k. Snygg. Budgeten går vid 250k så dom andra är lite väl dyra. Är det läge att pruta på X5 i dagens läge? Det är väl alltid läge att pruta men idag med alla miljötalibaner och drivmedelspriser kanske intresset för stor/tung diesel R6 inte är SÅ stort? | |
|
antto777: Inga problem som sagt. Provade själv att gå in och få fram listan på två olika ställen, men ingen funkade. Pröva igen på sidan som Vinyl gav dig imorgon. De håller säkert på med serveruppdateringar och annat på nätterna. Det jag kan säga om bilen för 239000 kr är att är den bara välskött, serviceboken är korrekt ifylld och att allt funkar på bilen, är det nog ett bra köp. Verkar ligga bra i pris, men prutmån finns det alltid, mer eller mindre. Utrustning man kan se på bilderna och läsa (kan finnas mer :)) : Navigation Professional (Stora navin med stora skärmen) Sportstolar (Betydligt skönare än standard) Backkamera Adaptive drive (Aktiv luftfjädring, Helt grymt!!! Ett krav för mig när jag letade bil.) Kolla mer här vad det innebär: Länk PDC (Parkeringssensorer, ett måste tycker jag) Sportpaket (Svart innertak, snyggare sportratt mm) |
|
|
Sidan funkar iaf nu, kollade precis den första bimmer länkade till.. LZ05043 Ang stolarna. Många tycker comfort är skönare än sport. Undvik standard som någon skrev |
|
|
Yes, nu funkar sidan. Tack för tipset som sagt! Dieselvärmare skulle inte vara helt fel, men verkar inte vara alltför många som har det... |
|
|
Bimmer75: du skrev såhär igår "Det jag kan säga om bilen för 239000 kr är att är den bara välskött, serviceboken är korrekt ifylld och att allt funkar på bilen, är det nog ett bra köp. Verkar ligga bra i pris, men prutmån finns det alltid, mer eller mindre." Har du sett bilen i verkligheten eller hur kan du veta att den är välskött och att servicerna är gjorda? Jag jobbade tidigare på Audi och VAG har en databas där alla servicar/reparationer som gjorts på bilen registreras. Då jag köpte min nuvarande A6:a kunde jag lätt kolla upp att allt var i sin ordning. Nån som vet om BMW har en liknande databas? |
|
|
antto777: Det jag menade var att OM den är välskött osv, är det nog ett bra köp. Jag har INTE sett bilen i verkligheten. Specen på den är ju ok. Det finns ju alltid MER saker man skulle vilja ha, men då får man ju också vara beredd på att betala mer. En FULLUTRUSTAD X5:a tror jag knappt finns, då menar jag en bil som har ALLT som fanns att beställa. Verkligen ALLT!! Du kan åka till närmaste BMW ÅF närmast dig. De brukar kunna hjälpa dig ang vilka servicar/reparationer som gjorts på auktioriserad BMW-verkstad. |
|
| OK Bimmer, nu då jag läste om ditt inlägg förstår jag hur du menade ;) | |
| Tycker du inte skatten är hög för en 07, ligger på cirkus 6600:-/ år. En 40d ligger på 4700:- Kostar visserligen inte 250' men ändå.. | |
|
Skatten är absolut inte fördelaktig, men jag är rätt van. På min nuvarande bil betalar jag redan 6400 kr. Skatten sjunker med årsmodellerna men så stiger även priset på bilen. Den 2k man sparar i skatt får man ju betala flera gånger om i inköp. Säkert är den värd mer då man säljer men ändå. Budgeten ligger på ca 250k. |
|
| Ok, men då är det inga problem. Har du hört något om den Marin hade till salu. SD-motorn är inte och leka med, den går som fan. 250' 10000 mil kan va ett klipp? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.