AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
15.185

Åsikter om X5 på blocket

Sida 2 av 4
an
134
antto777
325iA Touring -03
VW Passat GT -13
Yes har mailat med Marin. Undrar bara med Italien importer, dom har ju inte "paketet för kalla länder" som nordiska modellerna har. Vad innehåller det paketet? Större batteri, generator? Värmepaket?
Bi
124
Bimmer75
E70 X5 35d M-sport -09
antto777: Cold Climate innebär, efter vad jag har hör och läst, t ex:

Isolerad vevhusventilation
Större värmepaket
En annan typ av olja i servon

Det kan finnas fler skillnader
an
134
antto777
325iA Touring -03
VW Passat GT -13
Isolerad vevhusventilation känns ju rätt så viktigt att ha i Sverige. Jag har sett alltför många motorer som spottat ut oljan då det frusit...
Vad ligger en "vanlig" service på för dieseln? Oljebyte, bromsvätska..
Bi
124
Bimmer75
E70 X5 35d M-sport -09
anttoo777: Nu e annonsen borta på X5:an för 239000 kr. Har du köpt den eller?
an
134
antto777
325iA Touring -03
VW Passat GT -13
Bimmer: jag har inte köpt den, det är nån annan. Synd, hade tänkt att åka och kolla på den nästa vecka, är på semester nu,
an
134
antto777
325iA Touring -03
VW Passat GT -13
Här är en X5 med mycket bra utrustning

Länk!

Nåt skumt med den dock, varit avställd sedan 2012-03-22, npgra dagar efter bilfirman förvärvat den. Jag antar den varit krockad? Bara att glömma isf,...
Kan inte en Volvo XC60 R-Design va något? Bara en tanke..
an
134
antto777
325iA Touring -03
VW Passat GT -13
Vinyl, tack för omtanken men jag kommer nog aldrig att äga en Volvo :)
an
134
antto777
325iA Touring -03
VW Passat GT -13
Denna bil har rätt bra utrustning

Länk

Är det nån som känner till MIA bilcenter i huddinge? Står lite blandat då man söker på dom på nätet. Om ovanstående bil är i skick är priset rätt OK eller vad tycker ni?

Andreas
antto777, Den i Uppsala som du länkade till ser helt ok ut i bilreg (Dom har köpt den av BMW Segeltorp) Dock har dom ju haft den länge i lager så pruta..
Dagar till salu: 34 dagar
an
134
antto777
325iA Touring -03
VW Passat GT -13
Murpz: vad kollade du upp om bilen i uppsala?

Mvh
Andreas
Det kan du tex se om du skickar ett fax till transportstyrelsen.
an
134
antto777
325iA Touring -03
VW Passat GT -13
Jaja, den info man får om man begär ett fax i internetsökningen..

Jag pratade med säljaren som sade att orsaken till att den varit så länge hos dem var att dom begärt över 300k för den tidigare. Han frågade också när jag kommer då jag sa att jag kanske kommer ut och kollar. Luktar lite med en fin X5:a som varit avställd i 1, 5 år. Vad tycker ni?
Bi
124
Bimmer75
E70 X5 35d M-sport -09
Det behöver inte vara några konstigheter med bilen bara för att den inte blivit såld på 1,5 år. Ett för högt pris kan ju få bilen att förbli osåld i evigheter. Jag ska ge dig ett exempel.

På Lunds Bil i Varberg står en X5:a som jag har kollat på för länge sen. Det är inget direkt fel på bilen. Kanske lite klent utrustad men ok i skicket. Den bilen har de haft ståendes sen 2011-09-07 !!!! Jag skickar med en länk så kan ni se själva.

Länk

Priset är ju på tok för högt för den bilen. Den låg ute för 395 000 kr väldigt länge.

I ditt fall med din budget hade jag kollat närmare på bilen i Uppsala. Mycket bättre utr. lista än bilen i Huddinge.

an
134
antto777
325iA Touring -03
VW Passat GT -13
Bimmer: ditt exempel är ju sjukt. Hur kan en bilfirma ha en bil i lager i över snart två år! Dom har låst sitt kapital i denna bil alltför länge.

Man blir ju bara misstänksam då en bil stått så länge...

Jag var och kollade på den i uppsala idag och visuellt kunde man inte se några fel. Provkörde en snabbis och den verkade OK, körde dock inte fortare än ca 70.

En grej märkte jag, då jag öppnade bakluckan så tog överdelen av bakluckan i karossen, dvs skrapade i lite grann. Riktningsfel efter krock? Jag frågade säljaren flera gånger om bilen varit krockad, nej bar svaret. Han måste upplysa mig om jag frågar, eller hur? 3 månaders garanti ger han.

/Andreas
Nyansskillnad på baklucka i alla fall...
an
134
antto777
325iA Touring -03
VW Passat GT -13
Samuel2: jag antar att du menar bilden som är tagen bakifrån. Jag ser också en nyanskillnad med det är inget jag skulle ha lagt märke till då jag såg bilen. Men frugan och ungarna var ju med så jag hann inte kolla noggrant...
3 månaders garanti..Han kommer inte undan konsumentköpslagen men det vet han.. Se till att få ifylld varudeklaration om du köper bilen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.