|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
| bokat en 4 -serie cab, någon som har hunnit testat båda varianter av bromsar till m-sport paketet medans jag fortfarande kan fippla med spec? | |
| Suttit några dagar och specat på en 4'cab men får inte till det. BMW har ju som vanligt begränsat vilka färgkombos man får eller inte får göra... Så en alpinvit 420d M-Sport med brun klädsel får jag inte beställa :/ | |
|
Nu i väntans tider på den nya 4-serie cabben, blev merinogrå med gold brown för mig för att få brun inredning, får du ihop någon spec NiKeMaN? /JoAx |
|
|
Mineralgrå... inget annat. /JoAx |
|
|
Hej! Ny medlem här på Autopower. Har beställt en 420i coupe (min första BMW) med följande spec: -Alpinvit -M sport + Advantage -Sport automat -Svart läder Dakota -19" 442M -Hifi -Interiörlist valnötsrot -Accentlist pärlglans krom -Utökat instrumentkluster -Velourmattor Tar gärna emot synpunkter:) Mvh, |
|
|
Nej enligt Paddan får jag inte välja annan färg på inredningen än svart när jag valt det obligatoriska M-Sport paketet.... Mailade mig ÅF i Torsdags kväll för info och offert men fick inget svar innan helgen. Mitt stora aber är om man verkligen kan köra en 4-serie cab med dieselsnurra..... Men ska jag ha bensin så blir det så jävla dyrt när man pendlar till jobbet :/ |
|
|
Pwb8793, Välkommen till forumet och grattis till bilen - ser ut som en trevlig spec! Varför inte mineralvit? Tror den färgen skulle göra sig väldigt bra på en cab som ju gärna kan få se lite glassig ut. I vanliga fall skulle man kanske avråda från 20i motorn till förmån för 20d. Men samma sak här, just till cabben kan det vara skönt att slippa höra dieselknattret. |
|
|
Tack så mycket Joofa! Är ingen cab jag beställt utan en coupe:) Mineralvit finns inte som val till M sport tror jag. Dessutom kändes Alpinvit väldigt prisvärd;) Gillar karaktären och ljudet (eller rättare sagt avsaknaden av ljud) bättre på bensinmotorn. Kändes även här mest prisvärd för mig. Ps. Målet var att komma under 400 tkr och det lyckades:) |
|
| Haha, ok... Läste lite för fort då. Blir en utmärkt bil oavsett. Skönt att hålla sig till sin budget. Lätt att det springer iväg annars. Vad fick du för rabatt på bilen? | |
|
jag har tidigare haft en 335i E93 tidigare för några år sedan och saknade den så mycket så det blev en 435i cab med manuell låda. jag vet att automaten är galet bra, men jag tycker om att koppla. |
|
| 435i cab drömmer jag också om! Var ute och provkörde en 435i coupe för några veckor sedan... Vilken förbaskat härlig motor!! | |
| Motorn är en pärla,men det känns som om den borde ha fått några fler hästkrafter sedan 2007? Kollar in m performance uppgraderingen, för att se om det kan vara nåt. | |
| Det kommer nog fler hästar till hösten, när det gäller den motorn....har jag hört ryktesvägen, så man får ta det med en nypa salt. | |
|
Är nyfiken på vilka rabatter som erbjuds generellt av säljarna ute i landet? Tittar på en 428i och vill få en aning om vad man kan förvänta sig. |
|
|
till företag eller privat? om man är företag och med i företagarna får man 2% "extra" och sen får man nog se vad man kan få till av sin handlare inann den rabatten, men 7-10% beroende på relation och hur ofta och vad man beställer. dvs totalt 9-12%? Privat? kanske som mest 6-8% vet ej, har inte forskat lika intensivt.. |
|
| Privat i mitt fall. | |
|
Jag fick 12% inklusuve företagarnas rabatt på min 435a |
|
| Har en skarp offert liggandes i mailkorgen nu... Undrar om man skulle åka lite 420dA M-Sport cab i sommar kanske.... Hmm :) | |
|
Självklart! En cab är perfekt! Väntar som bara den själv... |
|
| Nikeman: har du sålt f10? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.