|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Här kan ni skriva hur era specar ser ut,om ni funderar över någon speciell utrustning eller bara vill fråga över något så hjälper vi er gärna !:) Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! | |
|
Har ni läst någon info om när den börjar levereras i Sverige? Skulle kunna tänka mig en röd 430d M-Sport :D |
|
|
Nikeman: Vet ej exakt men en vild gissning så kanske till hösten någon gång.. En röd 430d med M-sport är inte dumt .. :P Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
|
Premiären är iaf i mitten av oktober. |
|
| Hmm okej.... :) Vi får se vad plånboken säger då. :D | |
|
Officiell Sverigepremiär ute hos handlarna blir den 15:e Oktober. Mvh Asken |
|
|
En 435d x-drive ,röd M-sport,M-bromsar 19',HK,navigation ... Det skulle va en jävla läcker bil..;) Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
| Inte x-drive på en coupe väl!!! :) rwd is the shit :) | |
| En coupe med diesel och xdrive är lika hett och passande som Babsan :) | |
| +1 | |
|
+1 Skulle aldrig köpa en cab/coupe med diesel. Spec inte just nu när diesel blir mer och mer oförmånligt + att det troligen kommer en skattehöjning på diesel iom att EU inte tillåter olika skattesatser på bensin/diesel. För att inte tala om knattret och den osexiga gången. |
|
|
Jag funderar på att beställa en 428i med M-Sport paket och funderar lite över vilka övriga tillval jag ska göra. Från början hade jag bestämt mig för att välja Navi Professional men har börjat fundera om jag ska prioritera andra tillval istället. Det jag har i åtanke är. - Steptronic Sport - M sportbromsar - 19” Fälgar, tror dom heter 403 eller 442 Navi kan man ju alltid köpa någon lös fast det klart snyggast med inbyggd. Hur är det med uppdatering av kartorna på inbyggda? Finns det någon fristående som gör det för BMW tar väl rysligt betalt för att uppdatera:( Fälgar är ju lätt att komplettera med senare och brukar ofta finnas snygga BMW originalfälgar på Blocket. Gillar egentligen inte att köra med automatlåda men nya dubbelkopplingslådor som Steptronic, DSG m.fl ska ju vara kul att köra. Har inte provat själv ännu. |
|
|
Vad kul med en 428 jag själv ska nog beställa en med strax. Du ska ta Advantage Edition för det kostar ju 0kr som innehåller larm, pdc fram o bak och blåtand professional och då betallar du bara 15500kr för m-paketet. Jag har aldrig haft navi på någon bil som jag har ägt och har inte saknat det heller det kan ju bero på att jag är ganska så bra på att hitta en då. Men bilen blir ju betydligt snyggare om du gör det valet så det skulle ju vara för den saken:) men 23000 är mycket pengar. Där i mot tycker jag du ska ta hifi eller HK för ljudet blir så mycket bättre då. Sen tycker jag du ska ta 6WA utökat instrumentkluster för 1700kr. Är det privat eller tjänstebil? Kör försiktigt så att du inte skadar någon! (eller din BMW) |
|
|
Jo jag hittar oxå bra men Navi är suveränt när man är ute o turistar eller kommer till en ny större stad. Det kanske inte är så ofta men ibland får man ett visst habegär:-) Jag har haft flera hyrbilar med inbyggd Navi, framför allt olika Audi och har alltid gillat det. Sedan håller jag med 23.500kr för är galet när man jämför med vad en lös kostar. Men priset har gjort att jag börjat fundera lite över andra roliga tillval som M-Bromsar, Steptronic Sport, Hk högtalare Hi-fi högtalare är med på listan över självklara saker. Advantage paket lika så. Andra tillval är: - Tonade rutor bak - Förvaringspaket - Fällbart ryggstöd - Infällbar dragkrok (så man kan ta med Ducatin:-)) |
|
| Adaptiva LED-strålkastare? | |
|
Nu är det vare sig dsg eller dubbelkopplingslåda på en 428i, utan en helt vanlig automatlåda. Jag tror nog manuell passar biltypen väldigt bra. |
|
|
Ja, helt vanlig automatlåda. Men den 8-växlade lådan räcker mer än väl för biltypen. LED-strålkastare är snygga men inte värda 20 000 kr. De ingick i ett paket till min nästa bil som gjorde att kostnaden jämfört med vanliga adaptiva xenon var försumbar. Annars hade jag inte kryssat i det. Sportstolar, Xenonljus, ljuduppdatering, 19" och metallic är väl "måsten" på en sån typ av bil. M-sportpaket, navigationspaket är plus. Personligen hade jag valt till sportautomaten också, fyran är inte så rolig att det är en upplevelse att vispa själv, men det är givetvis en smaksak. |
|
|
Länk Länk Fotad idag. Jag höll på att missa den när jag skulle kolla om leveransdag på min nya 3GT. När barnen är utflugna så... "BMW six appeal" |
|
|
NIKEMAN: sätt din f10 på blocket, Får man fråga varför du säljern? Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
| Åååhhh påminner mig om min E46 330i Coupé i Imolarött och M-sportpaketet. Jag funderar på om det inte är en bil som jag är mest nöjd av alla jag haft. Det tråkiga med 4-serien är väl att min gamla E46 hade fått plats i bagaget på nya 4:an... | |
| Såg en 435i M-sport oss Autopartner idag , riktig läcker var den !! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.