AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
31.892

Tråden för er som ska beställa 4-serien.

Sida 2 av 5
Provkörde en 435i igår, vilken maskin. Fantastiskt mjuk i comforten med 35 profil på däcken. Fanns ju bara ett läge som va intressant, Sport såklart. Inte lika roligt att sätta sig i sin egna bil sen. De med att bältet kommer fram va coolt. Sen HU har jag inte sett innan, det va verkligen häftigt. Såg ut som siffrorna va större än de man sett på andra bilar. Hur som.. Mycket trevlig bil.
Har nu bestämt mig för att beställa en 435d m-sport men har lite svårt att bestämma mig för alcantara eller skinn?.
Har alltid varit svag för alcantara men tror ni att det påverkar andrahandvärdet negativt den dag bilen skall säljas.
Säljaren jag pratat med tyckte inte att det var några nackdelar med alcantara när det gäller andrahandsvärde iallafall.
Är sugen på m-sport bromsar också men är inte så glad i att oken är blåa.

da
280
damaen
M135i xDrive
Jag köpte nyss en M135i med Alcantara och tycker det känns helrätt. Sen kräver ju skinn lite underhåll för att inte bli fult efter bara något år.
Buspelle
Skinn är värt pengarna och kräver minimalt med underhåll.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Harvest, jag tror inte alcantara drar ned andrahandsvärdet, inte mer än de 10kkr som du sparar vid inköp. Jag skulle nog kunna välja alcantara över skinn vid vissa tillfällen, även om de kostade lika mycket.

Här kommer specen har även lagt till m-sportbromsar och 19 tums fälgar.
Kommentera gärna.
Har ej valt taklucka då den gnager på min skalp ej heller Led strålkastare då det är alldeles för dyrt.

BMW 435d xDrive Coupé Färg
Mineralgrå metallic
337 M Sportpaket
2PM 18"M LM fälg Dubbeleker 441 M
481 Sportstolar
710 M Lädersportratt
715 M Aerodynamikpaket
760 Individual Högglans Shadowline
775 Individual Anthracit innertak Advantage Edition
302 Stöldlarm med fjärrkontroll
508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram
6NS Bluetoothförberedelse Professional samt USB-
anslutning
248 Eluppvärmd ratt
2TB Automatisk sportväxellåda med Steptronic
2VF Adaptive M suspension
320 Ej Modellbeteckning
3AC Dragkrok infällbar
420 Tonade sidorutor bak samt bakruta
423 Velourmattor
430 Automatiskt avbländbara inner och ytter-speglar,
elektriskt infällbara
431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel
465 Fällbara ryggstöd
488 Svankstöd
5AC Helljusassistent
609 Navigationssystem Professional
688 Harman Kardon högtalarsystem
6S4 Svensk språkversion
6UH Traffic Information
6WA Instrumentkluster med utökat innehåll
4AD Aluminium borstad
4DL Accentlist Svart högglans

Buspelle
Det blir en mycket trevlig bil med eller utan skinn. Varför m-bromsar…siktar du på att köra bana? Lite nytta av dessa annars och kanske inte ens då.
Det kommer säkert att bli ett par dagar på bana och så gillar jag när det är riktigt klipp i bromsarna.
Är det någon som vet om det kommit ut några eftermarknadsfälgar till 4 serien ännu.

Berra
Har själv en 428xi med M-bromsar. Är helrätt på en sådan bil.
Fet bil men lägg till skinn. Det kommer påverka andrahansvärdet, den som vill ha en beg 335i/d kommer alltid vilja ha skinn.
Visa användare
38
AOs
428i Coupe M-Sport-14
Harvest, vore jag du skulle jag välja det du trivs bäst med och inte se så mycket till andrahandsvärdet. Du ska ju leva och trivas med bilen ett tag. Jag valde själv och alcantara/tyg till 428i jag har beställt. Jag hade det på E36 kupen jag hade förut och var mycket nöjd. Efter 14.000 mil var klädseln fortfarande i toppenskick. Med den spec du valt så blir bilen helt säkert attaktiv den dag du ska sälja den.
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Hade lagt till skinn och komfortöppning (Keyless). Annars verkar du ju fått med det mesta... Fin bil!
Je
19
Jeans
E36 banbil
Fin spec Harvest! Håller med föregående talare om skinn, det känns som ett måste!

Får man fråga vad kalaset gick lös på? (Hur mycket rabatt går det att förhandla sig till?)

Mvh
Jeans
Hej Jeans kommer inte ihåg exakt vad den slutade på i kronor men jag fick 12% rabatt rakt över.

jo
56
jobbargubben
Mini cooper s -10
Porsche 911 turbo -01
Skoda yeti -11
Jag köperr inte skinn pga att det känns för kallt så det finns absolut marknad för bilar utan skinn.

Har nu haft bilen ett par dagar och är helnöjd så enormt mycket roligare bil än F10an utan för den skull tappa speciellt mycket komfort.
En lite utförligare recension kommer

Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Grattis Harvest!!
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Ser framemot en utförligare recension! Jag är också bra sugen på att byta till en F32, lutar åt en 430d..
Första intrycken av bilen i jämförelse med tidigare bil 530d F10 M sport
Enormt körglad man blir som 18 igen, den är ljusår bättre än den förra
Motorn är ett monster och känns mycket mindre diesel än F10ans.
Växellådan i princip samma som den förra men mer skillnad i de olika körlägena comfort= silkeslen, sport+ = smackar i växlarna nästan lite Porsche PDK likt.
4 hjulsdriften gör att man verkligen får ner effekten i kurvorna utan att bakändan petar ut och antispinnlampan lyser konstant.
Sportbromsarna är riktigt bra, mjukt och fint till man lägger kraft på pedalen då dom biter i riktigt hårt.
Åkkomforten är bra lite mer vägljud/vindbrus än F10an men inte så att jag kommer störa mig på det. F10an med 20" icke rft och utan adaptiv fjädring den nya på 19" rft och med adaptiv fjädring vilken förövrigt det är liten skillnad på mellan comfort och sport+.
Körställningen i den nya passar min 198cm långa kropp bättre kan ha stolen längre bak = rakare ben utan att få ratten för långt ifrån mig.
Sportstolen funkar riktigt bra men inte fullt så bra som komfortstolen i den förra.
Ångrar inte att jag behöll alcantaraklädseln, tycker den är snyggare än skinn och inte alls så kall att slå ner ändalykten på.
Harman kardon stereon låter mycket men än så länge inte lika bra som den förra med hifi professionell, har dock inte pillat på eq så mycket ännu.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.