|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det någon som känner till eller kan ta reda på något om den här 330in som är uppe i Sthm? Har gjort Carfax. Inget anmärkningsvärt bortsett från att den är intagen som ett år gammal till Sverige. Samt att den gått ca 2000mil mellan de sista två besiktningarna. Kortare mellan de andra. Stått ett tag till salu. Länk Länk | |
|
Du kommer garanterat INTE hitta en med mer utrustning, för en mer fullsmetat E90 än så där går inte att hitta! Säljaren har gjort en dålig annons där han bara listar en bråkdel av utrustningen. Den har aktiv farthållare något som jag bara kan påminna mig ha sett på en 335iAMT E91-08 och exakt likadana E90 330i/6 som den här Länk troligtvis har den varit fahrer-trainingbil som ny, kanske till och med den på bilden=). Aktiv farthållare är guld värt, ett mycket effektivt hjälpmedel, dessutom är det något som inte längre går att få till manuellt växlade BMW. Köpt den!! Dock undrar jag hur säljaren räknar och vem som köpt den i Tyskland då den haft två ägare i Sverige och minst en (mest troligt ägd av BMW München) det blir tre ägare och inte en i min värld:). Utrustningen: Daten für die Fahrgestellnummer: WBAVB31080KC23553 Modellbezeichnung 330I OL Ausführung Europa Typschlüssel VB31 E-Code E90 Karosserie Limousine Lenkung links Türen 4 Motor N52 - 3,00l (190kW) Antrieb Heckantrieb Getriebe manuell Außenfarbe ARKTIS METALLIC (A34) Innenraum STOFF/LEDER CITRUS/ANTHRAZIT (FFAT) Produktionsdatum 16.03.2005 Werk München Code Serienausstattung Standard Equipment S2CYA BMW LM Rad Sternspeiche 158 BMW light alloy wheel, spider spoke 158 S321A Exterieurumfänge in Wagenfarbe Exterior parts in vehicle color S497A Mittelarmlehne im Fond Centre armrest, rear S4AGA Interieurleisten titan matt Interior trim finishers Titanium matt S520A Nebelscheinwerfer Fog lights S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer S851A Sprachversion deutsch Language version German Code Sonderausstattung Optional Equipment S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles S217A Aktivlenkung Active steering S226A Sportliche Fahrwerksabstimmung Sports suspension settings S249A Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel S255A Sport-Lederlenkrad Airbag Sports leather steering wheel S302A Alarmanlage Alarm system S403A Glasdach elektrisch Glass roof, electrical S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit S459A Sitzverstellung elektrisch mit Memory Seat adjuster, electric, with memory S465A Durchladesystem Through-loading system S481A Sportsitz Sports seat S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC) S521A Regensensor Rain sensor S522A Xenon-Licht Xenon Light S524A Adaptives Kurvenlicht Adaptive Headlights S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning S541A Aktive Geschwindigkeitsregelung Active cruise control S601A TV-Funktion TV function S609A Navigationssystem Professional Navigation system Professional S672A CD-Wechsler 6-fach CD changer for 6 CDs S677A HiFi System Professional DSP HiFi System Professional DSP L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German S8SBA Freischaltung Telematik länderspez. Telematics access request,country-spec. S8SCA Freischaltung Telematik länderspez. Telematics access request,country-spec. S8SPA Steuerung COP Control unit COP S964A Navi DVD bei Auslieferung anfordern Navi DVD to be requested at shipping Är du seriöst intresserad kan jag titta på den åt dig då jag bor på Lidingö. Mvh Stephan |
|
|
Tack för din syn och research, som jag även kan hålla med om. Googlade chassinr och kom fram till att den har mer utrustning än vad som skrivits. Mina krav är få: manuell, sportstolar samt navi/skärmen, acc och multiratt. (m-paket) Helhetsbilden är rikare med skärmen. Den har ju allt det jag letar efter och mer därtill. Det är därför jag är intresserad utav den men misstänker grisen i säcken på något sätt ändå. Tekniskt tänker jag då. Har långt för att kunna titta/provköra. Gav ett bud några veckor sen men tittade på annat som sedan blev sålt och nu är jag tillbaka och undrar om det är för bra för att vara sant? Är det så att folk inte vill ha manuell längre eller är det nåt mer som man avskräcks ifrån när man sett/ provkört den? Jag är grymt tacksam för att du erbjuder dig att titta på den. Jag kommer återkomma till dig om jag bestämmer mig för att gå vidare med den. |
|
| amcool: Har du gjort utdrag från Bmw? Vad får du för intryck av säljaren? Mvh Stephan | |
|
Importerad privat av "externa firmatecknaren" av detta bolag -Numera i KK: Länk (kan ju ha anlitats som importhjälp) Sen har den stått regad på nuvarande ägarens mamma i knappt 1 månad så säljarens uppgifter stämmer troligen. |
|
|
Hej Säljaren verkar seriös dock lite smått desperat eftersom jag verkar vara hans mest seriöse spekulant trots att jag inte är helt het på gröten. Därav mina misstankar varför jag tycker är konstigt att de som redan tittat avstått. Bilen är ju ganska bra köp sett utifrån, ändå är det ingen som nappat. |
|
|
Den var rätt ok. Själv är jag ute efter en E91:a. Vad tror etablissemanget om denna? Det är en 335 Touring 07 med 8 500 mil på mätaren. Någon som tittat på den? Länk! |
|
|
Kimmo: Om du vill åka omkring i den dyraste modellen av E91 men samtidigt inte ha vare sig farthållare eller värmesitsar (navigator, taklucka, läder går inte heller att hitta) so go a head. Dessutom är den nyimport från Italien i maj i år (men uttagen nu i juli , importerad av någon som sålde den utan att ta den i trafik)? Dåliga tecken för att en bil ska vara ärlig med korrekt servicebok. Daten für die Fahrgestellnummer: WBAVS71050KN30022 Modellbezeichnung 335I Ausführung Europa Typschlüssel VS71 E-Code E91 Karosserie touring Lenkung links Türen 5 Motor N54 - 3,00l (225kW) Antrieb Heckantrieb Getriebe manuell Außenfarbe TITANSILBER METALLIC (354) Innenraum STOFF FLUID/ANTHRAZIT (ALAT) Produktionsdatum 31.08.2006 Werk München Code Serienausstattung Standard Equipment S321A Exterieurumfänge in Wagenfarbe Exterior parts in vehicle color S520A Nebelscheinwerfer Fog lights S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer Code Sonderausstattung Optional Equipment S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles S226A Sportliche Fahrwerksabstimmung Sports suspension settings S249A Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel S255A Sport-Lederlenkrad Airbag Sports leather steering wheel S2BGA BMW LM Rad Doppelspeiche 161 BMW alloy wheel, double spoke 161 S441A Raucherpaket Smoker package S481A Sportsitz Sports seat S4ADA Interieurleisten Alu Längsschliff fein Interior trim strips, alu, brushed, fine S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC) S521A Regensensor Rain sensor S522A Xenon-Licht Xenon Light S524A Adaptives Kurvenlicht Adaptive Headlights S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning S563A Lichtpaket Light package P7RRA Paket Dynamic Dynamic Package S845A Akustische Gurtwarnung Acoustic belt warning S855A Sprachversion italienisch Language version Italian S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe S884A Bordliteratur italienisch On-board literature, Italian S8SPA Steuerung COP Control unit COP Det är ju nästan den absoluta motsatsen till 330in på Lidingö! Nej den E91an hade jag hoppat även för 100tkr jämt. Murpz: Hade ju varit bra om säljaren listat hur många ägare det var i Tyskland även om han är ensam riktig ägare i Sverige. Står P&P Auto som första ägare (innan första ägare som tog den i trafik). amcool: Även om säljaren är desperat behöver ju inte bilen vara dålig, lika bra att jag kikar på den. Om inte är det kul att återse en kopia av den 330 jag hade som förarträningsbil i München 2005:). Mvh Stephan |
|
| Stephan: Nej han som står/stod som VD på den firman har tagit in den "privat" Han stod som ägare i typ 1 vecka, Togs i trafik första gången av nuvarande ägares mamma (Antar jag-samma efternamn och postort). | |
|
Titta på den och se om du kan känna igen något från förarträningen:) Känns lite sådär faktiskt det där, att den varit med om lyriska förare på då nya trean:)) Tack för allt Stephan. Bjuder på en bit mat om jag bestämmer mig för att komma titta på den, efter en eventuell affär. Har även hittat billiga flygbiljetter + hyrbil som jag nu börjat snegla istället på och låter kanske bilköpet bli en framtida händelse. Har en pendlarbil för tillfället, så jag klarar mig. |
|
|
amcool: Jag har smsat Jesper då han inte svarade i telefon. Han verkar vara halvkänd inom sport och kändislivet, men det säger ju ingenting om hur skicket/historiken är. Men alltid bra att få ett hum om en säljare. Jag skulle inte oroa mig för förarträningen åtminstone inte om den användes på det sätt de bilarna som var på min förarträning användes. Vi höll till På ett litet fält (det på bilden, du ser sex likadana E90 330i/6 i bakgrunden) där hastigheten vi kom upp i var ca 70km/h. Vilken banträff som helst är klart hårdare för en bil. Mvh Stephan |
|
|
Tack så jättemycket för infon Stephan 735i. Vi glömmer den helt enkelt. |
|
| Var det nån som kikade på bilen? Jag är själv lite sugen. | |
| Säljaren är på semester. Det blir koll när han är hemma. | |
|
I morgon blir det koll på 330in. Mvh Stephan |
|
|
Koll/provkörning är gjord. amcool du har powerpost. Mvh Stephan |
|
| Dra gärna infon till mig också om du har lust! Tack :-) | |
|
Är det någon som varit och kollat på denna? Lite lite utrustning kanske... Länk! Hur var skicket och hur gick den på vägen om någon provkört den? |
|
|
Ingen acc...... och säkerligen italienimport då varken rails eller stolsvärme fanns. Inget med med italienimport, men skick och historik måst eju kollas noga. mvh Tobias |
|
| Verkar iofs vara tysk från början, men skum servicebok :) | |
| ACC är ett krav som är hugget i sten. Blir förvånad att den inte har det eller har de inte skrivit in det i infon? Ska ringa å kolla. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.