|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Endast mailat | |
|
Fordonsuppgifter Typ Wert Chassinummer WBAKM21030C332940 Typkod KM21 Typ 730D OL (EUR) E-modellserie F01 () Serie 7 Typ LIM Styrning LL Dörrar 4 Motor N57 Cylindervolym 3.00 Motoreffekt 180 Motor HECK Växellåda AUT Färg SOPHISTOGRAU BRILLANTEFFEKT METALLI (A90) Stoldynor LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW) Produktionsdatum 2009-11-11 Extrautrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S1CBA CO2 UMFANG Koldioxid-omfång S229A DYNAMIC DRIVE Dynamic Drive S2NXA M LM RAEDER DOPPELSPEICHE 303M/MB BMW LM-fälg M dubbeleker 303 S2VHA INTEGRAL-AKTIVLENKUNG Integrerad aktiv styrning S322A KOMFORTZUGANG Komfortåtkomst P337A M SPORTPAKET M Sportpaket S428A WARNDREIECK Varntriangel och förbandspaket S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND In-/utvänd. speglar m. nedbländ.autom S441A RAUCHERPAKET Rökare-sats S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Komfortsaete med minne S464A SKISACK Skidsaeck S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Svankstöd förare och frams.passagerare S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S4B9A INT.LEISTE ALUMINIUM FEINSCHLIFF Interiörlister aluminium-finslipning S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptivt kurvljus S5ACA FERNLICHTASSISTENT Helljusassistent S5ADA SPURVERLASSENSWARNUNG Varning filbyte S5AGA SPURWECHSELWARNUNG Filbytesvarning S5DFA AKTIVE.GESCHW.REG.+STOP&GO FUNKT. Aktiv farthålln.+Stop&Go-funktion S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigationssystem Professional S610A HEAD-UP DISPLAY Head-up display S612A BMW ASSIST BMW Assist S614A INTERNET VORBEREITUNG Internet-förberedelse S615A ERWEITERTE BMW ONLINE INFORMATION Utökad BMW Online-information S616A BMW ONLINE BMW Online S620A SPRACHEINGABESYSTEM Röststyrt uppringsningssystem S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Förberedelse mobiltelefon Business S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 för DVD S6AAA BMW TELESERVICES BMW TeleServices Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S6ABA STEUERUNG TELESERVICES Styrning TeleService S710A M LEDERLENKRAD M läderratt S715A M AERODYNAMIKPAKET M aerodynamik-paket S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Takhimmel antracit P7R7A INNOVATIONSPAKET Innovationspaket S7SPA NAVI PROFESSINAL M.HANDYVORB.BLUETOOTH Navi Professional/tfn-förber. Bluetooth S7U9A ENTFALL BMW SERVICE INCLUSIVE BMW Service Inclusive utgår L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG LANDUTFÖRANDE TYSKLAND S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Aterförsäljarslista Europa S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Fordonsdokumentation tyska S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Landsspecifik navigation målstyrning S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Telematics access request,country-spec. S8SPA COP STEUERUNG Styrning COP Serieutrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Inlaeggningsmatta velours S548A KILOMETERTACHO Kilometerräknare S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi-Högtalarsystem S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Sprak tyska |
|
| Jag har också mailat, men tvekar lite... | |
| Sophistogrå + M-sport = tveksam kombo | |
|
Varför det? Den är ju riktig snygg |
|
| Ni som är erfarna bilköpare, hur prutar ni framgångsrikt? Hur låga bud kan man ge och hur ska de framföras utan att man blir ignorerad av försäljaren? | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Min erfarenhet är att tyskland kan man runda av xx900 till xx000 och får med skyltar, mycket mer brukar vara svårt. |
|
Tyskland har ingen prutkultur (de heller) så det är väldigt beroende från fall till fall vad du kan få. Oftast är det enklare att få extra tillbehör, typ vinterfälgar med däck (eller utan om du vill ha nordiska) och sådant med kraftig rabatt. Håller med Jörgen när det gäller prutintervallet - ibland kan det vara betydligt snävare... ---- BMW CS #6212 |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Håller med, sista på BMW fick jag skyltarna, inget mer... Här hemma annonserar man bilen för 430 och folk mailar 350, många verkar tro det är möjligt. Eller att det blir bättre gå halva vägen om man lägger lågt bud, själv blir man ju bara lack och tycke de kan leta vidare. |
|
Jag har en bil på gång nu, men behöver er hjälp innan jag bestämmer mig: Hur mycket bör man betala för ett komplett set vinterhjul? Bilen har S7NHA - BMW SERVICE INCLUSIVE 5/100 - har jag någon nytta av det i Sverige? Är det värt att betala EUR 1180,00 för 12 månader extra EuroPlus garanti (alltså totalt 24 månaders garanti)? |
|
|
Inte om den gått mindre än 10.000 mil för då går det ju på maskinskadeförsäkringen istället. (Om ditt f-bolag ger det på import, alla gör inte det). ------- //Lövet |
|
|
pettran - rätt svar är : "Det beror på" :D 10' för extra garanti låter dock kanske lite väl saftigt. Är det en långmilare där du är bekymrad om någon dyr förslitningskomponent är på väg att bli dålig och kanske måste bytas inom ett år - Ja. Annars, Nej. Garantier säljs oftast för att vi vill bli invaggade i ett slags trygghet att vi är försäkrade från oplanerade utgifter, men hela idén med den typ av garantier är att tjäna extra pengar på oss konsumenter. Som andreas_lofgren är inne på - du kan ha nytta av S7NHA om det är en Europa-garanti. Enligt denna tråd (på tyska) så kanske det inte är fallet: Länk ---- BMW CS #6212 |
|
|
Ok, då skiter jag i förlängd EuroPlus garanti. Men, vad är, mellan tummen och pekfingret, ett bra pris för ett set vinterhjul? |
|
|
Jag skulle utgå från denna sida, tycker dom har rätt bra priser på originalhjul. Halva priset på denna sidas priser är väl rimligt. Länk |
|
| Tack ska ni ha för hjälpen! Då har jag bestämt mig och hämtar upp bilen i slutet av veckan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.