|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Vilken av de här två är bästa köp? Vad ska man betala? Länk Länk | |
|
Den svarta alla dagar om året. Den har ju Shadowline, parkeringsvärmare, rattvärme, mörktonade rutor och backkamera för samma pengar. Dock glöm den med, denna är mycket bättre Länk Den har glaslucka, softclose, automatisk bagagelucka, el-gardin, comfort access, side view, urluftning av stolar och filbytesvarning. Det är värt att betala 575mil och €610 för att få det. Lägg ett bud på 37000 eller 38000 och se vad som händer. Mvh Stephan |
|
|
Med lite reservation för utrustningen känns inte 740d som ett bättre alternativ? Förbrukningen är väl i princip den samma med lite mer klös. Samt att jag tycker det ser bättre ut med utblåsen på 740;n Tex; Länk Länk Eller lite dyrare men med bra utrustning: Länk |
|
| Sorry, såg inte att du skulle ha M-sport. Var finns editknappen! :D | |
|
Fantastiskt mycket bil för de pengarna! ---- BMW CS #6212 |
|
| Lycka till att pruta 2-3'€ hos BMW. Jag fick ner min endast 600€! | |
|
Marin: Vad e det för utrustning på din "som gör" mkromet i kofångaren svart? Tror aldrig jag sett en 7a med svart istället för krom. |
|
|
Marin: Jag fick ner priset med €1250 för en bil som kostade knappt hälften mot den här och då var mitt bud €1950 under utsatt pris. Baader: Äldre M-paketade F01/F02 har kromdetaljer i stötfångaren även med Shadowline medan yngre har dem i svart. Mvh Stephan |
|
|
Steffe, No offence, men jag tror att jag har en aning mer erfarenhet när det gäller att köoa/sälja bil. F01 diesel med m-sport är het, medan F01 utan m-sport och bensinmotor är iskall. Man kan pruta 10000€ på en 750i som är galet prissatt från början. 40k€ för TS länkar är bra pris redan från början. |
|
|
Marin -> Hur låga bud är lämpligt att ge? Vilken bil tycker du förresten verkar bäst (ur vidareförsäljningssynpunkt) av dem det länkas till? Jag räknar med att sälja vidare om ca 6 månader och 1500 mil. |
|
| Låga mil väger tyngst. | |
|
Marin: Visst har du det du det=). Det som gör det svårare är M-paket utan det går det att komma klart billigare undan. Men pröva att pruta kan man ju göra, det gjorde jag med min pärla även det hos en BMWhandlare, men inte en euro ner... Så speciellt lättsåld är väl ändå inte en 7serie oavsett motor/utrustning i västeuropa? Menar du att man kan pruta uppåt €10000 hos en Niederlassung om det är en bensin 7a? Mvh Stephan |
|
|
750i -09 som har gått mellan 6-8' mil finns i prisklass från 30k€ till 43k€… Vilken tror du man kan pruta på? |
|
| Ja, då fick jag en del till att tänka på. Jag tror milen väger tungt för mig, men jag ska ändå kolla upp bilen du länkar till Stephan. | |
| Oavsett prutmån och M-pkt (som jag personligen inte tycker passar på en 7:a) så är det galet mycket bil man får för pengarna när man handlar 7-serie i Tyskland. Nästan obegripligt att någon väljer att köpa 5 serie! :D | |
|
Har en känsla av att alla 7-serier oavsett motoralternativ med eller utan M-paket är ganska svårsålda i Sverige idag. Tittar in på bytbil mellan varven och de flesta som jag såg där i vintras finns nog allt kvar. Har inte exakt koll men de flesta iaf. De som har råd att köpa nya bilar tittar inte åt begagnat. Jag hade en intressant diskussion med en kille från BMW Sverige ang en av deras 7-serie press-bilar. Det var just en diesel med M-paket. Trots att den fanns tillgänglig hos alla BMW att sälja med ca 40% rabatt mot nypriset var intresset.... inget! Köper man ny vill man speca helt själv. På begagnasidan är det inte alltid bättre, de flesta som kanske har råd vågar sig inte på en sjua av flera orsaker. En är okunskap om hur brutalt mycket bil man får för pengarna. En annan kan vara vår svenska kompis Jante. Att idag köpa en begagnad sjuserie och hoppas på en snabb affär om några månader anser jag att man bör tänka en gång till. Det är underbara bilar, jag skulle inte vilja vara utan min, det är inte det, utan snarare att marknaden i Sverige är ytterst smal. Man köper sig en sjuserie för sitt eget höga nöjes skull, inte för att snart sälja vidare. Men det är bara min åsikt. Marin, jag vet inte hur länge du haft din ute på annons men jag tror inte att du har haft luren full av spekulanter på den? Din bil har en mycket fin spec och ser på bilderna läcker ut! Niklas Fransosen |
|
| Fransosen -> När jag säljer vidare räknar jag med att vara bland de billigaste på Blocket. Tror du det blir trögsålt trots det? | |
| Kan man förresten ha en takbox på en 7-serie, eller är man dum i huvudet då? Vilken box passar? | |
|
Min har varit ute för 500kSEK ca 6v. Sänkte igår till 469'. Kunderna som ringer har alla "konstiga" inbyten som är lika utdöda som dinosaurierna. (ML500, A8 4,2, BMW e65, Cadillac m.fl) Får jag en X5 lr Q7 i inbyte tar jag det direkt. För min den spelar det igentligen ingen roll eftersom jag köpte bilen privat och kör den dagligen. Håller med Mattias...man måste vara rejält utvecklingsstörd för att välja en F10 framför en F01 av samma årsmodell, mil och utrusning. Kan beskriva F01 med ett ord: MÄKTIG |
|
|
Fransosen har en poäng; Jante är mäktig i Sverige. Men jag tycker iofs inte att nuvarande 7-serie sticker ut så mycket, den skiljer inte så mycket i utseende mot 5-serie. Jag har länkat till denna sida tidigare men jag tycker den är rätt talande för hur välproportionerlig 7;an är. Länk De allra flesta i grannskapet (som ofta inte är så bilkunniga) har dåligt koll på om det är en 7;a eller 5;a man kör. Men körupplevelsen och känslan är vida överlägsen i 7;an! Jag är så nöjd med den. Som Marin säger; MÄKTIG! :D Njuter i fulla drag varenda dag jag kör den! |
|
|
Hej! Kan bara hålla med, F01 är mäktig men sticker inte ut vilket passar mig bra. Är inriktningen att man ska sälja den vidare efter 6 månader är jag inte säker på att det är bästa biltypen för jag tror den blir svårsåld. Många gör nog som jag och köper den på auktoriserad BMW handlare i Tyskland istället. En kanonbil att äga men jag har jag köpt den för att äga den länge. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.