|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Verkstaden reparerar den skada de fått i uppdrag att fixa, sen är det de som ska garantera att arbetet blir utför på ett sätt som bilägaren blir fullgott nöjd med. Det tråkiga för TS är att han fått sin nästan nya bil påkörd av en mindreårig oansvarsfull förare. Det är denne förare och dennes föräldrar som borde få sig en rejäl utskällning och få betala mellanskillnaden för skillnaden emellan den reparationskostnad som försäkringen täcker( plastlagning och lackering hos en aukt verkstad med 100%-igt resultat) och den reparation som borde vara rättmätig men tyvärr inte kommer inträffa. Det blir lite av ett Moment 22 av det hela men tyvärr som det ser ut i detta landet idag så är det nog plastlagning och lackering som gäller. Man kan gå till hur många verkstäder som helst med bilen men svaret blir nog detsamma tyvärr. Prova stämma föraren av bilen som körde på dig i ett civilmål för kostnaden av mellanskillnaden emellan plastlagning och lackering samt byte till en ny stötfångare är min enkla tanke. Var föraren av bilen som körde in i dig påverkad av alkohol eller narkotika dessutom? Vänliga hälsningar Asken |
|
|
Jag skulle tro att det är väldigt, väldigt svårt att föra en framgånsrik stämning på den grunden, att man fått försäkringserättning och reparation men att denna inte är fullgod. Försäkringssystemet bygger ju på att man får en fackmannamässig reparation och att man därefter bedöms vara tillbaka på noll. Det kan också kännas rätt så vettigt, om jag skulle backa på någon och orsaka skada vill jag förstås inte bli personligt skyldig att ersätta en massa konstiga (värdeminskning etc) kostnader, jag skulle hänvisa till försäkringsbolaget och lägga på luren. Det är ju därför man har en försäkring. Det finns säkerligen rättsfall i frågan, det var dock för länge sedan jag läste dem för att minnas... Plus att jag också kan tycka att plastning är en rimlig åtgärd, resultatet skall förstås bli godtagbart men om delarna ska bytas till nya bara för sakens skull.... vilka enorma premier vi skulle ha. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.