|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur har det gått med dina dämpare fått dem tebaka ännu? Jag har lyckats att får ner bägge fram nu iallafall bara att ta bort själva fjädern samt skivorna Samt montera ner dem bak. Dom bak fuktar välldigt mycket på min bil till och med att det blir olje pöl vid hjulen om den står en tid så dom är nog på tiden att fixas :-) |
|
| Ledsen för sent svar, japp fick dom för ca 3 veckor sen. Blev skitbra, ser nya ut:) Gött då är det bara och skicka dom.:) Ja då är det dax, mina bak ser bra ut just nu iaf. | |
|
Nu då de går inte fort för mig men nu är alla dämpare nedmonterade iallafall :D lite små krams kvar att ta bort packetera sen iväg skall dem. Kanske man får åka med bra dämpare denna sesongen nu då :P |
|
|
Bild på bak dämpare <a href='Länk |
|
|
Sorry så då Länk |
|
| Kom ihåg att när man byter dämparna bak så är det absolut att rekommendera att man byter tryckackumlatorerna oxå, kostar typ 1500 kr/st... | |
|
tjaba! nu då fan har jag ju fått bort fjädrarna navet lagret abs sensor etc samt nedpackde i en låda samt redo att skickas :-) Men posten skickar max 20kg till polen så håller på att kolla runt på olika fraktbolag för pris. har även prata med dem så har de uppdaterat priserna. fick detta svaret " I. Front shocks. - regeneration inside + sandblasting and panting (powder coating) - The price for regeneration of one shock absorber with protection kit is 250 Euro II. Rear shocks. - regeneration inside + cleaning from "loose rust" and painting “on wet”. The price for regeneration of one shock absorber with protection kit is 230 Euro The shipping cost is 40 Euro. The repair lasts around 14-21 days. You receive 2 years guarantee. When you will be sending your shocks to us please sent them without wheel hub and ABS sensor" anledningen de använder mycket högre kvalité på materialet de använder nu samt dem har höjt priset på all deras reperationsarbete. |
|
| Åh fasen..Men det finns ju en massa fraktbolag så det ska inte va några problem. Runt 2500 kr st då ingen dålig prishöjning... Då har de börjat inse att dom är rätt ensamma om att reparera sånt. Samtidigt sett räknar du på nypris runt om så är det en droppe i havet. Och dom vet vad dom håller på med, jag är väldigt nöjd med mina. | |
|
Fick hem mina SLS-dämpare och jag är helnöjd med resultatet! =). Rekommenderas varmt! |
|
|
så då lite uppdatering :) efter letande med frakt bolag som skickar till polen utan att ta betalt så man svimmar när paketet vägde 27kg alltså 4 dämpare. fick priser runt 5000-9000kr. hittade tillslut en sajt fraktjakt.se som var suverän samt super trevliga på kundtjänsten bara skriva in allt på siten så fick man upp priser direkt från olika bolag som dem har avtal med. blev tillslut skickat med fedex economi 868kr blev priset via dem. kollade även direkt med fedex och då var priset runt 1000kr?. dom har motagit packetet nere i polen nu i tisdags. nu ligger bollen hos dem känns spännande, glad förväntansfull :) uppdaterat när jag har fått dem tillbaka igen. |
|
|
Så igen nu då :-) Jag fick bilder under renoveringen gång i från Polen samt har fått dem tillbaka sen en tid men har inte monterat ihop den varit bort på jobb bla. Mycket bra ser nya ut mycket good service från dem. Här är en bild har börjat plocka ihop dem nu sakta men säkert :-) Länk |
|
| Ser ut som nytt! | |
|
Tjaba Lite uppdatering bara! Har nu haft dem monterade på bilen sedan 1juli gött vilken skillnad :-D Nu känns dem ju som nya blev en helt annan bil men som sagt minns dämpare var tämligen slut också. Rekommenderar varmt för alla andra att skicka ner dem till dom inga problem samt super bra att ha och göra med! Mycket nöjd! |
|
|
Dax att lyfta denna tråd då jag går i tankarna att renovera mina dämpare. Bilen är en M5 -95 med 14900mil på mätaren, framdämpre känns trötta och höger fram är något blöt. Har försökt googla runt för att bilda mig en uppfattning ocm arbetet men får inte fram så mycket. Ni som gjort detta, vad stötte ni på för problem? något speciellt att tänka på innan man river? Något mer att byta när man ändå river allt? Tacksam för alla svar Trevlig helg |
|
|
Lagning av dämpare fram ca 1000sek |
|
|
att renovera mina dämpare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.