|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej svejs Har försökt sökt runt samt kollat upp priser dels på EDC samt coilovers för denna bil alt Repa gamla dämparna men det värkar svårt eller ja jag har inte hittar nått ställe som värkar kunna fixa dem. Mina dämpare som sitter på bilen just nu måste ses över, Vänster fram är otroligt smutsiga även bak är åt det sämre hållet. Nya finns det ju att köpa på BMW för ett saftigt pris tror det var runt 10000kr st fram samt 12000kr st bak. Ett alt är att försöka få fram coilovers så länge medans EDC blir utbytta efter hand, Vill ju andå ha kvar EDC i den mån det går men vill ju även använda bilen under tiden EDC blir åtgärdad. Det jag undrar över är ju om det är någon här som har monterat coilover på en E34 M5 med edc samt prislapp för dessa, Naturligt vis skall det vara kompletta fjäder ben fram och inga sådana som dem flesta är som sälj att man måste kapa samt svetsa fast coilovern på bef spindel det är inte ok. kanske finns nån som har repat EDC dämparna eller vet om vart dom gör detta? | |
zcooter |
Länk Den här firman skall enligt uppgift från www.m5e34.de kunna renovereea edc dämparna, men vet ej resultatet av renoveringen Du kanske vill prova dem. Lycka till med renoveringen, nyköp är ju snordyrt |
|
Tackar så mycket för svaret. Mailar dem och kollar vad dom vill ha för att laga EDC dämparen. En offtopic in flik: Ser du har en M5 3,8 lite nyfiken vad du tycker om EDC dina dämpare funkar bra ? |
|
zcooter |
Jo då dem funkar och jag känner markant skillnad mellan S och P. I själva styrningen känner jag ingen skillnad konstigt nog Nu skall man ha i åtanke att bilarna är från början av -90 talet och det har så klart hänt en del i utvecklingen av dämpare |
zcooter |
Du kan ju PM mig vad du får för pris, alltid intressant o veta |
| Mja jag vete katten om jag håller med Zcooter. Ja det finns skillnad mellan P & S läget, men den skillnaden är banne mig markant MINDRE med min nya dämpare än vad den var med de gamla. Skall tilläggas att mina nya dämpare är inte renoverade utan "fabriksnya" från BMW. När jag körde med de gamla (kassa) dämparna så var skillnaden klart tydligare. Har kvar de gamla, o det är vänster bak som är i riktigt bra skick, ser ut som den är bytt tidigare. Höger bak funkar bra den men, MEN den fuktar lite. Fram är de inget att ha. Jag sparar de i syfte att renovera längre fram, men är det nån som behöver en frisk VB så kan man alltid köra en "byt-köp" grej, dvs jag måste ha en likadan dämpare som man "byt-köper" i "pant". | |
zcooter |
Okej okej!Davve, Det är ju så klart individuellt så klart!!!! Men med mina mått mätt så är det fullt tillräckligt med vad jag har och jag kör. Ber om ursäkt för vilseledande reklam för BMW´s EDC i vardagsbruk |
|
Hejsan utan att säga för mycket men känns som det är helt ok funktion på EDC dämparna om de fungerar ändå om man ser till vilken år dem är gjorda på. jag har dock inte S eller P läge i min bil.. |
|
zcooter |
sTriKe@ Inget o hänga läpp över heller |
|
De sa att pris för en dämpar rep är 580PLN (ca 1158kr) Plus 100PLN (ca 205kr) i returfrakt kostnad. Man skickar ner dem så fixar dom dem tar ca 14 dagar sen när dom är klara så betalar man För att få dom tebax Billigare alt än att köpa helt nya iallafall :) Blir nog att skicka ner dem för rep. |
|
| Lägg till 200PLN (typ 450kr) så får du de blästrade o pulverlackade med. I annat fall tas bara "lös rost" bort o sen "lackas de"... | |
zcooter |
Länk Hittade denna länk om man vill göra det själva :-) |
| Skriv gärna hur det blev med dämparna sen, alltid intressant och veta. | |
| Hur blev dämparna? Funderar på och skicka iväg mina, hade vart kul med lite info..:-) | |
| Uppföljning på detta? | |
|
Tjaba tjena blir uppföljning på mina när ja skickat dem :-) Är på väg att börja montera ner dämparna kommande veckorna sen skickar ja dem :) Hojtat till när ja har mer att tillägga om detta :) Mvh Michael |
|
| Nu har jag skickat mina dämpare. Ett rent helsicke var det att plocka ner dem,men skam den som ger sig.:-) | |
|
Jädrar va gött för dig hur var skickat på dem? Bökigt att få ner dem? Sj har de inte blivit nått skruva för mig massa annat ivägen men skall försöka få ner dem och skicka dom jag också :) |
|
|
Rätt bra dock så trodde ja bara det var en som läckte, visade sig att det var bägge. Som in i fick värma bort skruvarna, bultarna och en lång hävarm på det sen. Alla skruvar var loctiteade så det gör ju att det sitter med. Förstår dig tiden är svårt att få ihop.. Gött!!:-) |
|
|
Gött :) Fint när du får den åter bara skruva i hopp så blir den som ny mysigt :) Va många skickade du ner? va gick frakten på ungefär vilket fraktbolag skicka du med? Många frågor men intressanta för mig :D |
|
|
Precis:) 2st bägge fram. Runt 1000 lappen, tror de vägde runt 18kg. Posten. Det e lugnt sån är jag med. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.