AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.964

Anledning till försäljning samt intressekoll?

Sida 2 av 2
ja
201
janne86
BMW 520 d Touring F11 -2011
Och grymt bra ekonomi har han med skriver han Martin

Så nog finns det folk som byter bil ofta på skoj som har mycket pengar som martin har
ja
201
janne86
BMW 520 d Touring F11 -2011
Marin heter han ju gubben med degen
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Visst är han det Verdi, men det finns en sjukdomsdiagnos också, bilbytarsjukan :) Janne86, man behöver nödvändigtvis inte ha mycket pengar för att byta bil ofta :)
Finns otroligt nog fortfarande människor som saknar internet/mail. Man måste ange en mailadress på en del annonssidor när man lägger in annonser så lånad mail behöver inte vara konstigt.

Har själv hjälpt bekanta med det nån gång då och då. Fast man uttryckligen skriver i annonsen att mailen inte tillhör annonsören så är det alltid nån som skickar mail och frågar saker...
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
När ni ändå kommenterar mig och min beteende, kanske jag kan reda ut några saker.
Jag har inte mer deg än många andra, men genom at köpa in till "rätt" pris och sälja relativt snabbt, har jag nästa aldrig nån värdeminskning på bilarna. Bilfirma har jag mest för att skattmasen inte skall bli grinig på mig.

Jag är en sann "bilknarkare" och skulle byta 20ggr/år om jag kunde omsätta dom så fort :)
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
"gubbkörd eller tjejkörd" är ganska roliga också
Kan bara hålla med. Spyr nästan när jag ser "intressekoll" i annonser. Vaddå, vet man inte om man vill sälja? Eller vill man bara se att det finns folk som är intresserade men man tänker inte sälja? Känns som att de flesta som skriver just detta är sådana som på något sätt vill försöka få ett större intresse för bilen, att man skulle vara priviligierad om man nu får köpa bilen som personen egentligen inte vill sälja.

Och, om man saknar mail, vore det ändå inte enklast att be den man lånar mailen av att samarbeta med en så att denne läser mailen och svara på den, efter konsultation med säljaren? Aja...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Intressekoll är helt klart ett ganska värdelöst uttryck. Skulle säga att alla mina försäljningar har varit intressekollar. Säljer ju inte bilen om jag inte får bud som jag tycker är intressant. Knappast så att man är _tvungen_ att sälja bilen bara för att man annonserar på Blocket. Vill påstå att majoriteten av de bilar som läggs ut på Blocket är intressekoller egentligen.

-------
//Lövet
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Lite småkul med "intressekoll" i annonsen i kombination med sänkt pris och X veckors annonstid. Hur ska man tolka det annat än att bilen är för dyr och att intresse inte finns?

"Säljes p.g.a. utlandsresa" är en annan favorit. Vore intressant att veta hur förhållandet "uppger att..." / "åkte faktiskt" ser ut? ;-)

Det vore obetalbart att ringa upp en sådan gök och fråga vart färden ska gå, för att sedan utbrista -"Vad kul! Då kommer ni bo granne med min kompis XX! Skönt att man kan få tag på dig då om det är något fel på bilen du glömde berätta om!" :-)
Verdi
Det jag retar mig mest på nu är dock att man uppger ett separat högre pris som "bytespris" eller "bytesvärde". Vad är det för jävla humbug? Bilen har väl ETT värde?
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Intresskoll annonser ringer jag aldrig på, inte seriöst i mina ögon! Verdi, håller med, antigen vill man byta eller inte.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Dessutom är det helt onödigt. Du kan lika gärna uppnå samma effekt genom värderingen av inbytesbilen.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.