AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.965

Anledning till försäljning samt intressekoll?

Sida 1 av 2
la
76
lars316
Peugeot 207 -10
530e xdrive -20
Har aldrig förstått varför vissa skriver i annonstexten varför de vill vill sälja bilen, -har ju liksom ingen som helst betydelse för eventuell köpare. Sen har jag lite kul åt alla dessa som skriver: "intressekoll" vad fan är det? Vill man inte sälja då eller? Kanske ska man vara tacksam om man får köpa.. Är det bara jag som stör mig på dessa annonser?

st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Kan också tycka att det är ganska meningslös info men man vill väl på ett fint sätt invagga köparen i tankarna om att här har du en bil som är ett riktigt fynd;)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Håller med! Speciellt intressekoll! Jävla muppar *haha*
Verdi
Det har väl visst betydelse? Jag köper mycket hellre en bil som någon inte kan ha kvar pga skilsmässa eller nåt än en bil som någon precis har importerat från baltikum och vill sälja med vinst.

Att man sen inte kan lita på vad folk skriver är ju såklart en brist. Haha. :-)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Överlag misstänker jag att de som skriver skäl till 95% pratar bullshit. Framförallt de som "säljer pga tjänstebil" och sedan ser man hos Transportstyrelsen att de själva importerat bilen 3 veckor tidigare...

-------
//Lövet
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Ännu konstigare är ju dem som säljer sin bil trots att den enligt beskrivningen är den bästa bil de någonsin ägd och att den är mkt bättre än alla andra? Varför då sälja? och sedan vill byta med annan bil?

Verdi
M34ever,
Säg att du har en 1-serie coupé som du verkligen älskar. Sen får ni tvillingar och har inte råd att ha två bilar. Då kan man väl skriva att det är den bästa bil du haft? :-)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Eller så har man ekonomi och är tillräckligt bilkåt för att byta ofta.
Jag byter 3-4ggr/år :)
Verdi
Marin,
Du driver väl nåt slags bilhandelsföretag vid sidan om? Det är inte samma sak. ;)
Nej...Köp en bra bil Gör den ännu bättre, tills du är nöjd. Behåll den. Sedan börjar du om, köper en bil till, "fixar" den tills du är nöjd. Bra bilar säljer man inte, de behåller man. Det gör jag iaf. Har under 10-års tid köpt 4 M bilar, samtliga är i min ägo än idag. Visst kan jag tänka mig att sälja, men då kostar de oxå mer än vad man förväntar sig, men skicket är oxå långt bättre än de flesta tror. Så ja, en "intressekoll" genom att lägga in en annons skulle jag tänka mig, däremot skulle jag utelämna ordet "intressekoll".
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Verdi

Jo det är ju en sak men då står det oftast i annonsen som anledning en del vill ju byta med liknande bilar fast de redan har "världes bästa bil" :-) känns lite suspekt tycker jag.

Men jag bildar mig ändå alltid en egen uppfattning går liksom som inte så mkt på säljarens argument.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
"Allt en säljare säger är lögn tills du kan bevisa motsatsen."

Cynisk inställning men den kommer rädda dig från många dåliga affärer.

-------
//Lövet
Po
253
Pontus
750iA -95
Corvette C5 -00
SAAB 9-5 Griffin 2,3t BioPower -09
Audi A6 Allroad 3,0 tdi -17
Jag blir ju lite konfunderad över det hör med intressekoll.....

Ska jag som INTE är intresserad, höra av mig och meddela detta då ?

:)
Man har väl helt enkelt inte råd att låta SIFO göra en gallupundersökning så då blir budgetvarianten en intressekoll på blocket. Utfallet av denna intressekoll fungerar sedan som beslutsunderlag om bilen ska säljas eller inte. Typ :)

Edit:
Testade att redigera detta och det funkar ju riktigt bra :):)
Löfgren: Stämmer förmodligen så länge man handlar "bruxiga" bilar av vanliga "Svenssons" eller "Mohammad". Men om man köper en bil av en entusiast så kan de vara så petiga att småsaker målas upp värre än vad de är, o det är fortfarande en lögn då, men en positiv sådan eller hur:)?. Men jag tror INTE att du nånsin kommer köpa bil av en sådan säljare, vissa går på pris, andra på pris/kontra skick, o sen har vi de som bara går på skick o tar prisfrågan när de väl vet att de vill ha bilen...Numera går jag bara på skick, gillar jag bilen, o vill rent utav ha den så löser man prisfrågan, det går alltid att komma överens, om viljan finns från båda parter. En "överprisad" bil kan i praktiken bli rena fyndet, men då har man extrema krav på skicket oxå.
Har min ena kärra ute på mobile.de för 15000€, överprisad enligt de allra flesta här. O jag håller med, men skall man ha just en sådan bil, så pass "unik", i ovanligt bra skick, så får har man inte många att välja på, mer än ÄNNU dyrare, men det är sällan de är till salu. Samma sak med min, det är en form av "intressekoll", och intresse finnes helt klart. Sen om den blir såld är en helt annan fråga, har inte ens bestämt mig för om jag verkligen kan sälja den*haha*.

Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Tja, antingen vill man sälja eller också inte. Förstår då inte varför man lägger ut en annons "på intressekoll" om man inte vill sälja?

Mats
BMW CS #5847
eller klassikern "lånad mail" längst ner i annonsen....
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Jo lanab. den har man ju sett.
Och accepterar ju fullt ut ;)
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

andreas_lofgren. "Allt en säljare säger är lögn tills du kan bevisa motsatsen."
Cynisk inställning men den kommer rädda dig från många dåliga affärer.

Eller tills panelen på autopower gjort det, ovärderlig tillgång många gånger då bil ska handlas.

Intressekoll - märkligt. Lånad mail - ännu märkligare.

Verdi, man behöver inte vara handlare för att byta 3-4 gånger/år, det är en ganska normal dos för oss med bilbytarsjukan :)
t80196: Om man har en bil i ett skick över det normala o kan tänka sig att sälja om man får betalt ungefär som man tänkt sig, då blir ju annonsen indirekt en "intessekollsannons". Intressenter finns det på alla bilar, men kanske inte till det pris man är villig att sälja?

Sen kan jag hålla med om att folk som slänger upp en bruksig bil med säg nya fälgar o begär sedan ett pris i klass med fina bilar, men påstår sig bara göra en "intressekoll" känns väl så där. Självklart vill alla få bra betalt, men skall man ha ett "hutlöst" pris krävs det mer än blänkande fälgar, om jag får säg.
Verdi
Robert Lundberg,
Men han ÄR ju faktiskt handlare. ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.