AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
5.948

Grannens katt har förstört min X5a..

Sida 2 av 2
Vad är det som är så konstigt? Att en katt rör sig fritt är helt naturligt, så har det alltid varit. Katten är helt självständig. Hunden, däremot, klarar sig inte själv - den är människans skapelse och kräver omhändertagande.
Det var en olyckshändelse vad ska man göra lixom.
Hade jag vart kattens ägare så hade jag åtminstone försökt hjälpa till.

Jag är djurvän och har förståelse för det mesta, synd bara att sådant här händer snacka om otur.
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Har frågat ett flertal kattägare som släpper ut sina katter vind för våg om dom är beredda att ta ansvar vad deras djur ställer till med. Gissa vad svaren blev?

Om nu kattens natur kräver att den får lufsa runt fritt, är den då lämplig som husdjur? Är det ok om min tama coyote lufsar fritt och tar en och annan katt till lunch? Coytens natur är sådan......

Fjollorna kör fyra med respirator och ryggsäck.
Buspelle
Om någon stängde in min katt i sin bil i 7 timmar skulle jag bli väldigt sur.

Om någon stängt in ett barn; t ex pettrans barn som tydligen inte gillar katter, i 7 timmar skulle förmodligen pettran bli jättesur och om barnet dog skulle han troligtvis bli ännu surare.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
WGN, vet inte om jag håller med där. Tamkatten är också människans skapelse. Hunden är avlad från vargen som rör sig fritt över stora ytor. Att skylla ett problem på att "så har det alltid varit" håller inte alltid, ibland behöver något göras trots att traditionen säger något annat.

Kan också tycka att det är konstigt att det är olika regler för olika djur, att man kan släppa ut ett djur i ett område utan att ta något ansvar för vad det gör känns ganska märkligt. Men jag är samtidigt färgad av grannkatter som är ganska påträngande och lämnar avföring på fel ställe.

För att återgå till trådens fråga, om inte Nappaklädseln innebär läderklädd överdel på dörrsidan (vilket den inte borde) så bör delarna vara lika. Om det går att ta isär dörrsidorna, men det kanske du vet att det går?
pe
250
pettran
Tesla Model 3 AWD Long Range -20
Buspelle -> Du går över gränsen.

Vi diskuterar djur som smiter in obemärkt och blir inlåsta av misstag, inte djur som har blivit avsiktligt inlåsta.
pe
250
pettran
Tesla Model 3 AWD Long Range -20
Buspelle -> Om din grannes unge sket i dina barns sandlåga om nätterna så hade du förmodligen blivit förbannad på ungens föräldrar.
er
46
erke
330i -03
En tråd om katter och hundar på ett BMW-forum :)
Visa användare
636
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
Detta måste vara någon slags rekord i trådar som ballat ur snabbast.

Låter som sagt som ett försäkringsärende.

Kan vi inte få se lite bilder på den riviga interiören?

Länk

/Udo Dirkelsniff
Min blogg: Länk
Vi
36
Vinterbo
x 3 3.0 D-07
Jäkligt trist sånt där! Katter är ett elände på bilar,jag får jämt mina grannes katter på motorhuven.....
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Hehe, kul tråd detta blev:-)
Som sagt bilförsäkringen tar det, men med självrisk och bunts tapp, så pratar vi 12-13.000. Jag chansade och beställde 4 begagnade sidor på Ebay nu för 350 Euro. Hoppas det passar..

Jag har massa bilder på skadan ja, om ni har mage till det?:-)

Nåt bra ställe som hostar forumbilder?

Mvh
Hosse
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Tråden spårade inte ur, kattrackarn var en vital del av den redan från start :) Forumbilder ---> Länk
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
OK, detta är inget för er som gillar BMW og inte gillar katter. Några bilder visar hur ALLA 4 dörrarna ser ut..

Länk
Länk
Länk
Länk

Mvh
Hosse
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Då är delarna betalt och beställt från Ebay. Fick aldrig artickelnr, men hoppas att det är riktiga delar. Oddsen är väl ganska små är jag rädd.

Har iallafall en granne som kom undan detta gratis..

Mvh
Hosse
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Oftoppic
>>Hosse
Varför skriver du att dina bilar är norska? Skulle det vara nått bra eller speciellt med det? Förstår inte.
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Marin: Gammal vana:-) Ibland har jag har likadana bilar på svenska och norska skyltar samtidigt. Någon har förväxlat norska skyltar med tyska etc etc. Det är absolut inget bättre med norskreggade bilar. Tvärt emot. Bilar som kommer in i norge kommer aldrig ut. Lite som hotel california..

Mvh
Hosse
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Jag sprutade vatten på(mot) grannes katt varjegång den var nära bilen, nu är den aldrig det mera och inga märken på bilen.
Dock är det inte att rekommendera om den är på bilen.

Gillar nog innekatter bäst...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.