AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
13.322

Vad tror vi om Jarl's Bilservice i Helsingborg..?

Sida 4 av 4
gr
350
grizzly
F11 BMW 530dM Xdrive Touring -15
Porsche 996 Carrera 4S -02
Nissan Qashqai -17
Nu trillade polletten ner för mig med... Det handlar alltså om en bilhandlare som försöker framställa en konkurrent i dålig dager!

Sorry! Den finten misslyckades på mig iaf. Har fortsatt mycket stort förtroende för Jarls!
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
grizzly
Jepp, och det är inte heller första gången han är på just Jarl heller.
Ma
92
Mattias99
750i F01
Z4 E89
En sorglig tråd på så många nivåer... :-(
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Axaragge
S:et i detta fall står ju tydligen för snik, eftersom du tydligen inte hade råd att köpa en äkta B5s från början.

Är det verkligen jag som gjort ett självmål, när det du själv precis avslöjat den riktiga orsaken till varför denna tråd skrev?

Jag jobbar och betalar skatt, har mina bilarna skrivna på mig själv och dessutom har jag dom alltid försäkrade. Så nog mår jag bra allt, själv då?

Mitt arbete i denna tråd är väl så gott som slutfört nu =)
Visa användare
58
Axaragge
MB SL65 AMG -07
BMW M5 F10 -12
Alpina B5s -07
Jag emotser gärna positiva erfarenheter från Jarls's bilservice om sådana finns.
Jag är ju inte bara bitter, utan även objektiv! :-)
Det kanske kan få hans "aktier" att stiga hos mig.
Min målsättning är ju såklart, som alltid, att vara objektiv.
Varsågoda;
Visa användare
58
Axaragge
MB SL65 AMG -07
BMW M5 F10 -12
Alpina B5s -07
Braxis;
Du får döpa "s"et till vad du vill nu.
Hade du skött det här lite snyggare, så kanske jag hade tagit dig på allvar.
Men nu så måste jag tyvärr säga att jag tolkat dina uttalanden som magplask efter magplask...
Puss.
Visa användare
58
Axaragge
MB SL65 AMG -07
BMW M5 F10 -12
Alpina B5s -07
Nä fy fan, jag skrattar så jag pissar på mig här nu!!!
Efter att ha läst gamla inlägg här nu så får Braxis mig att häpna igen;
Han nämner ekonomi nu, som en sista utväg, och har mage att påstå/anta att det saknas ekonomiska medel här, och att det skulle vara därför jag....jag vet inte...
Men det var nåt jag inte hade råd med i alla fall.
Aj aj aj, den sved den...:-)
Särskilt när det påståendet kommer från en snubbe som har en samanlagd bilpark på 80.000:-.

Jag kan snart inte ens bli lack på dig längre, utan snarare bara lida med dig...:-)
Visa användare
58
Axaragge
MB SL65 AMG -07
BMW M5 F10 -12
Alpina B5s -07
Nämnde jag det, att jag brinner för sånt här...:-)
Bland det roligaste som finns...
Visa användare
58
Axaragge
MB SL65 AMG -07
BMW M5 F10 -12
Alpina B5s -07
Hah ha haa, nu såg jag en sak till;
Braxen betalar skatt!!!
Killen är så j-a unik.
:-)
Det luktar avundsjuka om Braxens inlägg......
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Ja, det verkligen osar ju objektivitet när du vetat om detta över ett år, men väntar att dra upp detta på nätet tills firman själv har en likadan bil till salu!

Om jag inte minns helt fel så var det väl en firma i Jönköping som sålde en vänsterkonverterad M3 UTAN att upplysa kunden om detta! Och några intyg på konverteringen fanns väl inte heller.
Var det inte samma firma som du det nu finns en B5(efteruppgraderad s) salu hos?
Om det nu är det, så försök att få någon att förklara ordspråket "låt den utan synd kasta den första stenen" för dig, innan du fortsätter att kasta skit i det berömda glashuset.

Gnälla om avsaknad av intyg för en chippning medans man själv säljer bilar som är rejält skruvade! Ja, det verkligen lyser ju objektivitet om detta.....
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Det är inte hans firma...
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Braxen.

Får man skriva - Touche?

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

70
löparn
750 iL e38-95
Alpina Biturbo-92
m3 e36 3.2 limo -98
750 iL e 32-89
Möjiligen off-topic men jag undrar om det alls är värt pengarna att i efterhand uppgradera en B5 till B5s nere hos Alpina. För något eller några år sedan var det en uppgraderad B5s med på ett M5Board-event. Den imponerade inte alls. Tror inte att det gick bättre än en frisk vanlig B5, snarare tvärtom. Är det någon som vet vad Alpina gör vid uppgraderingen? Gör man något med än ändrar på några parametrar i motorstyrningen?
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
löparna
För en samlare så kan det mycket väl vara så att en uppgradering kan kännas värt det, men för den normala brukaren så är det verkligen tveksamt.
Finns en del andra firmor som är närmare, billigare och klarar av att få ur mer effekt, dock så sabbar det ju värdet på bilen eftersom den då inte längre är en "äkta" alpina längre.

Jag hellre montera rätt sorts däck och satsa på en vegetarisk diet om det nu var stripp/bantider som man var intresserad av att förbättra och inte skulle välja att byta bil. =)

Kävlingepågen
Tragiskt nog så tror jag att han dyker upp igen med div olika bortförklaringar och sedan fortsätter med påhopp om andras ekonomi och val av bilar igen.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Braxen håller med om vegetariskt.
Det bästa och billigaste för mig att trimma M3an var att gå från 147 kg -> 112 (just nu) - plus att ta ur rep.kittet för däck.
Gör en del på vikt/effekt ;)

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

Bo
189
Bobmeister
M5 E39 1999 - Carbonschwarz
VW Lupo 3L 2000 - Silberblau
"Alpina är väl en eftermarknad på en BMW från fabrik eller har jag fel? Precis som Kleeman och Brabus."

Alpina och till exempel RUF är officiellt tyska biltillverkare medans Brabus och Kleeman är tuning-firmor. Det vill säga en Mercedes som varit "tunad" hos Brabus är fortfarande en Mercedes officiellt.

///Motorsport
BMWCS medlem nr. 07078
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.