|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hallå på er. Då var det klart har till min stora glädje nedkommit med en 850csi. 1 av de 28 csi:er i colorline Barbadosgrüen metallic. Helnöjd :0) /F1 Om nånting är gratis är du inte kunden, då är det du som är produkten! | |
|
Grattis! En i också mina ögon en av de coolaste vagnar du kan finna idag för hyfsad slant.. Blir nog "svårt" att sälja en dylik ty den lär nog vara en av dessa bilar som ger mersmak för ägaren under lång tid.. Vad ska man köpa istället blir då frågan ;) Den dyker nog inte heller i pris som många andra gamla autobahncruisers. Typisk samlarbil som står sig någorlunda i pris under en längre tid...tror jag. Mvh Janne |
|
|
Tack! Jag har suktat efter en M5 E34 för de är ju så goa att köra (har haft två innan). De har det där äkta M-stinget. Men samtidigt snegla jag åt 850 hållet för den vagnen är så snygg. Och först när jag fatta att Csi:n var en M-bil så trillade polletten ner. Och 850 csi har mycket av E34 3,8L känslan vad gäller ljud, fart, driv mm så det är den perfekta lösningen. Nu ska jag bara återställa den till ett exemplariskt skick. Det är lite småfix att göra men maskinelt är den tipptopp. /F1 Om nånting är gratis är du inte kunden, då är det du som är produkten! |
|
|
Welcome to the madness /P |
|
|
grattis vill se lite bilder på gobiten Bättre med en 850 i Garaget än 850 i plånboken |
|
|
Kul, då hoppas vi på att du visar upp den på någon träff! Med vänlig hälsning Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Bilder kommer så snart jag fått bilen tvättad o städad. Vill städa bort den gamle ägaren och nolla bilen. Just nu så spöregnar det så det blir till att avvakta med putsningen. /F1 |
|
| Grattis till en sjukt läcker bil! :) | |
|
Grattis till en drömbil och välkommen i gänget. Lev nu, andra gör det. |
|
|
BarbadosGrün är en sjukt läcker färg! Jag har dock personligen lite svårt för bi-color inredningen som ofta (?) verkar "följa med" den kulören vilket (tack och lov) dämpar den akuta vill-ha faktorn. =) --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Tänkte redogöra om lite om läget. Jag har rengjort bilen invändigt och igår fick jag på nya däck. Ska tvätta henne idag o sen ska hon fotas i en trevlig miljö. Sen tänkte jag lägga upp några bilder här om det går. Jag hade målet satt på en Csi antingen mörkblå, klar röd, vit eller en Barbados grön med matchande Bi-coler klädsel. Fins vad jag förstått bara 28st CSI:er tillverkade i Barbados grön colerline. /F1 Om nånting är gratis är du inte kunden, då är det du som är produkten! |
|
|
Hej 43 st CSI lackerade i Green BARBADOSGRUEN METALLIC (247) och som du skriver så 28 st CSI med inredning COLORLINE/BARBADOSGRUEN (0488/N1BD) /P |
|
|
lägg gärna upp bilder här Länk Ser du bor i Hässlehåla..Bor själv i Kstad Hade varit roligt att se din bil nångång IRL Min kärra:Länk Länk farsans 535IAM-2011 "Hartge Engine Conversion" Länk |
|
|
Hej Bianca Ja det ligger i min att göra lista. Har några bilder från i somras men inte blivit klar till det. Nu är den avställd då jag inte hinner köra så mycket mer med den i år. Tanken är att jag ska gå igenom den ordentligt i vinter. Motor ska gås igenom och inredningen ska snyggas till grundligt. Jag har visserligen gjort mycket på den redan men inte nån djupdykning än. Gubben som hade den var en sån där med ohälsosamt mycket pengar men inte den pedantiska typen. Han körde ca 200-500 mil/år men noga med att lämna på service. Så det var när man kolla under smutsen som man fan denna diamant. Men till nästa sommar så ska jag åka på träffar och så. /F1 |
|
|
F1 vad trevligt då kanske du skall följa med på 25 års jubileet i München i skiftet maj juni nästa år. Kommer troligen att bli begränsningar i antalet deltagare så man får nog vara ute i tid, kommer att lägga upp en tråd om detta så fort allt är klart o bestämt. /P |
|
|
Låter trevligt Kspehe, så det det kan bli fullt möjlich :) Ska absolut hålla ögonen öppna för det. /F1 |
|
|
Registrera din bil på 8coupe.com och registrera dig på vårt internationella forum 8er.se /Per |
|
|
Samt varför inte gå med i vår sammanslutning club e31 Sweden? skicka ett mail till clubE31@live.se och få ett livslångt medlemskap med massor av kunskap samt kamratskap av andra e31 tokiga. /P |
|
|
Jag har redan regat den på 8coupe.com Får se senare vilka fler ställen som kan bli aktuella så småningom. Men tack för tipsen, jag uppskattar verkligen ert engagemang. /F1 |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Var du nere i Falsterbo med den i början av Augusti på Grand Tourismo utställningen? Mvh Patrik |
|
Hej Patrik Nej det var inte jag, har inte varit söder om Malmö med den ännu. Mvh /F1 Om nånting är gratis är du inte kunden, då är det du som är produkten! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.