AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
14.418

Vägpirater härjar igen.

Sida 1 av 4
Länk

En klassiker man brukar stöta på dem varje år dem är överallt.
FB rapporter nyköping, häggvik E4 senast igår norrgående.
Rapportera gärna direkt här när ni ser dem.
Såg fårskallen idag på E20 södergående riktning. Gubben framför mig blev helt stirrig när han stog och vifftade nästan ute i vägbanan. Han ville först stanna men gasade upp igen, gjode han rätt i.
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Var är de polska fulla långtradarchaffisarna när de behövs? Blir lite smått förbannad på sånt här.
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Brukar stå vid södertälje, har sett dom flera ggr. man börjar bli fundersam när man ser att samma kille fått stopp på sin bil 4 dagar i rad på samma ställe.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Största faran med dessa parasiter är den misstro dem skapar mot övriga människor som verkligen behöver hjälp.

Hur många av dem som läser dessa nyheter eller tidningar kommer att stanna till för att ev. hjälpa till någon i nöd framöver?

BMW M-POWER
precis.
Och det gör att man kanske undviker att hjälpa människor som behöver hjälp.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Ähh! Man ser direkt om dt är en tattare eller inte.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Och vad gör polisen åt detta?

Hur svårt är det att sätta ett antal skrivbordspoliser i några civila bilar och låta dem svänga in och låta patrasket försöka göra ett bedrägeriförsök och sedan gripa dem för det?

Kan iofs vara "brottsprovocering" och därmed "inte tillåtet"...?

Dock borde polisen kunna spana från civilbilar och gripa/lagföra dem för att de kliver ut i vägen och försöker stoppa bilarna!

Men det hela faller väl på att skrivbordspoliserna i vanlig ordning inte vill lämna sina trygga kontor...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Johan B: Laserblåmesarna har lämnat boet och jagar för fullt på landets vägar.
Ingen brist på resurser när det ska jagas fortkörare på landets motorvägar. Blir så trött.....

Riktiga män kör en sedan med ringar i grillen och V8. Fjollorna åker Bayersk lastvagn.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
I ärlighetens namn tycker jag inte de håller på med så mycket kontroller på motorvägarna, förutom Östergötland. Där det verkar vara det enda som de gör...

Du kör visst inte på E6 Gbg - Hbg eller E4 mellan Jönk - Markaryd?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Olja, det är väl helt logiskt!
För polisen är det mycket mindre obehagligt att få skälla lite på vanliga svenssons som råkar köra 4km/h för fort, i stället för att försöka hantera förhärdade brottslingar.

Det ger ju dessutom många fler "pinnar" per dag att stoppa fortkörare än att plocka riktigt bus!

Man blir lite trött som sagt...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Johan: Förlåt, jag tänkte inte på att det är landet Sverige vi pratar om. Sällan att valet av häckningsplats korrelerar med olycksstatistiken....... Hm, kan det vara så att laserblåmesarna vill ha pinnar till sitt bo?

Fjollorna kör fyra med respirator och ryggsäck.
Tuta och kör - så länge det inte är en ensam vacker dam?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Karl-Hilding, det har du rätt i. När jag kör motorväg är det oftast E4 mellan Jönköping och Gävle eller E20/E18. Vid Jönköping brukar jag ta av mot Göteborg istället för att fortsätta söderut. Men de få gånger jag kört ändå ned till Markaryd eller E6 mellan Malmö och Göteborg har det varit lugnt.

Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

På E6 mellan Malmö-Löddeköpinge ser man MC-poliser i princip varje dag. Kör mellan de olika avfarterna och inväntar folk att plocka. Har dock inte sett några tyskar som hoppar ut på vägen...

___
//Ulf
Själv låg man bakom en såskopp på 276 mot norrtälje han varvade mellan 55-60 på 70 väg och det var en lång konvoj av bilar, självklart körde man om och så dök fartkameran upp.
Jag lovar den tog mig.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
318 E90 - Alpenweiss
Precis hemkommen från stockholm via E4.

Efter jönköping så var blåmesarna ute och plockade lastbilar i norrgående. Känns jätttetryggt att de fångar "buset" som har 20 kg för mycket på flaket.
Körde om en civilare men iom att de r så tydliga så blir det inga problem annat än att man får ligga på farthållare ett par km.

BMW CS #05XXX

pe
250
pettran
Tesla Model 3 AWD Long Range -20
På vilket sätt är blåmesarna tydliga?
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
318 E90 - Alpenweiss
mörktonat med ren skylthållare. Ibland extra sidospegel på höger sida. Vanligtvis sittande i Volvo, VW eller SAAB.

BMW CS #05XXX

Är nog inga problem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.